Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaulan imusolmuketulehdus, kellään kokemusta?

Vierailija
03.04.2011 |

Yritin googlettaa vaan en löytänyt juurikaan tietoa; kuinka paranee, uusiiko helposti jne



Jos jollain kokemusta ko taudista, olisin kiitollinen jos saisin tietoja tai jos joku löytää netistä paikan, jossa kerrotaan aiheesta niin ilomielin otan linkin vastaan.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
03.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko kyseessä siis tämä tavanomaisehko ns. kissing disease eli mononukleoosi eli mono?



googlaa joku noista.

Vierailija
2/4 |
03.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Streptokokin aiheuttama tulehdus kaulan imusolmukkeissa perati 2x (kyseessa siis eri imusolmukkeet kummallakin kerralla). Hoidettiin leikkauksella, imusolmuke tyhjennettiin koska siihen kertyi markaa, eika parantunut antibiooteilla. On ymmartaakseni varsin harvinainen vaiva, mulla mm. epailivat ekaksi tuberkuloosia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
03.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Streptokokin aiheuttama tulehdus kaulan imusolmukkeissa perati 2x (kyseessa siis eri imusolmukkeet kummallakin kerralla). Hoidettiin leikkauksella, imusolmuke tyhjennettiin koska siihen kertyi markaa, eika parantunut antibiooteilla. On ymmartaakseni varsin harvinainen vaiva, mulla mm. epailivat ekaksi tuberkuloosia.

Hui, miten sairaus sinulla ilmeni? Itselläni alkoi kummallisella köhällä viime viikolla, pe nousi ekan kerran kuume, kova särky poskionteloissa, korvissa ja keuhkoputkessa. Noh, tänään menin vihdoin lääkäriin ja diagnoosi löyti helposti. Lääkäri sanoi, että oireilee just noin, että säteilyttää lähialueita.

Söitkö monta kuuria?

ap

Vierailija
4/4 |
03.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Streptokokin aiheuttama tulehdus kaulan imusolmukkeissa perati 2x (kyseessa siis eri imusolmukkeet kummallakin kerralla). Hoidettiin leikkauksella, imusolmuke tyhjennettiin koska siihen kertyi markaa, eika parantunut antibiooteilla. On ymmartaakseni varsin harvinainen vaiva, mulla mm. epailivat ekaksi tuberkuloosia.

Hui, miten sairaus sinulla ilmeni? Itselläni alkoi kummallisella köhällä viime viikolla, pe nousi ekan kerran kuume, kova särky poskionteloissa, korvissa ja keuhkoputkessa. Noh, tänään menin vihdoin lääkäriin ja diagnoosi löyti helposti. Lääkäri sanoi, että oireilee just noin, että säteilyttää lähialueita. Söitkö monta kuuria? ap

Ja ekasta yli 30. Eli olin silloin lapsi/teini, enka muista montako antibioottikuuria kokeiltiin. Mua hoidettiin Helsingin lastenklinikalla ekalla kerralla, ja Korvaklinikalla tokalla kerralla, oire oli kaulan turpoaminen ja arkuus, ekaksi epailivat sikotautia, siita sitten tubia jne. Tehtiin myos neula-aspiraatio (ei kivaa...), ja lopulta paadyttiin leikkauksiin, kummallakin kerralla.