Liittyykö työhösi matkustelua, millaiset korvaukset matkoista?
Itse olen valtiolla ja matkapäivältä saa palkkaa 8 h, vaikka matka kestäisi kuinka pitkään. Matkapäivältä saa päivärahaa 35 € kotimaan matkoissa (en muista mikä tuossa oli tuntiraja).
Kommentit (13)
normaalit päivärahat maksetaan. Ylityötunneista ei makseta matkoilla sen enempää kuin konttorillakaan.
Mutta jos ei ole ylityökorvauksia niin ei sitäkään kytätä olenko joka päivä sen normiajan töissä. Silloin kun on töitä enemmän, olen enemmän. Kun on vähemmän, olen vähemmän.
niin ylitöitä sai merkata vain toimistopäiviltä. Matkapäivä oli niin pitkä kuin oli ja ei ylityökorvauksia saanut. Mutta ei myöskään ollut velvollisuus "ajaa yötä myöten" eli jos meni asiakkaan luona myöhään niin sai omaa järkeä käyttäen jäädä hotelliin ja ajella takaisin seuraavana aamuna.
työskentelen, ja työhöni liittyy paljon matkustelua.
Saan palkkaa matkapäivinä 7h 39 min ajalta, vaikka työpäivä kestäisikin pitempään. Koulutusmatkoilta ei kerry ylitöitä, vaikka aikaa menisi kellon ympäri.
Matkoilta maksetaan matkan pituudesta riippuen kilometrikorvaus 0,41-0,46 snt/km oman auton käytöstä, ja joko kokopäiväraha 34 €, osapäiväraha 16 € tai ateriakorvaus 8,5 €, valtion matkusohjesäännön mukaan.
kahdeksalta eka tunnilta + työtunneilta tän yli palkka, tän jälkeen matkustusajalta matka kta-tunnit. Päivärahat, kilometrikorv yms verottomat tietty päälle..
Itse olen valtiolla ja matkapäivältä saa palkkaa 8 h, vaikka matka kestäisi kuinka pitkään. Matkapäivältä saa päivärahaa 35 € kotimaan matkoissa (en muista mikä tuossa oli tuntiraja).
Mulle maksetaan normipäivästä eli seitsemän tuntii ja vartti, vaikka reissu kestäisi miten kauan - toki päivärahat tulee päälle...
Sama kk-palkka, jossa matkapäivältä se 7h15min laskennallinen osuus. Ylitöistä maksetaan normaalisti (toimistolla ollessa), mutta matkapäiviltä ei, eli sama palkka riippumatta siitä, montako tuntia on töissä.
Päivärahat maksetaan normaaliin tapaan, mutta sehän ei suinkaan ole matkustamisesta maksettavaa palkkaa.
Ja joo, musta tää käytäntö on ihan syvältä. En tykkää matkustaa muutenkaan, eikä tää käytäntö kyllä saa mua muuttamaan mieltäni.
Itse olen valtiolla ja matkapäivältä saa palkkaa 8 h, vaikka matka kestäisi kuinka pitkään. Matkapäivältä saa päivärahaa 35 € kotimaan matkoissa (en muista mikä tuossa oli tuntiraja).
Mulle maksetaan normipäivästä eli seitsemän tuntii ja vartti, vaikka reissu kestäisi miten kauan - toki päivärahat tulee päälle...
meillä siis oikeasti 7 h 15 min. ap (pahoittelee)
kahdeksalta eka tunnilta + työtunneilta tän yli palkka, tän jälkeen matkustusajalta matka kta-tunnit. Päivärahat, kilometrikorv yms verottomat tietty päälle..
ap
saan tosiaan kta(keskituntiansion) mukaisen palkan. Näin ei kerrytä ylitöitä.. Olen siis ns. ukkohommissa ja toistaiseksi vielä ihan duunarina.
saan tosiaan kta(keskituntiansion) mukaisen palkan. Näin ei kerrytä ylitöitä.. Olen siis ns. ukkohommissa ja toistaiseksi vielä ihan duunarina.
Duunareilla taitaakin olla paljon paremmat TES:it kuin ns. akateemisilla. Ne vaan painaa hulluna ylitöitä ilman palkkaa eikä uskalla valittaa!
toimihenkilöt saapi nuo matka-ajan korvaukset, en ole kyllä varma tulleeko työehtosopimuksesta, vai onko vain meidän virman oma käytäntö, ovat yleensä aika reiluja nuissa asioissa
Olen töissä järjestössä, matkapäiviltä saa 7,5 tuntia ja puolet matka-ajasta työaikaa, mutta päivärahoja ei makseta. Lounassetelin saa, jos on koko päivän kestävästä matkasta kyse.
yksityisellä vai julkisella...tms. ap