Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Liittyykö työhösi matkustelua, millaiset korvaukset matkoista?

Vierailija
16.02.2011 |

Itse olen valtiolla ja matkapäivältä saa palkkaa 8 h, vaikka matka kestäisi kuinka pitkään. Matkapäivältä saa päivärahaa 35 € kotimaan matkoissa (en muista mikä tuossa oli tuntiraja).

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
16.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksityisellä vai julkisella...tms. ap

Vierailija
2/13 |
16.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

normaalit päivärahat maksetaan. Ylityötunneista ei makseta matkoilla sen enempää kuin konttorillakaan.



Mutta jos ei ole ylityökorvauksia niin ei sitäkään kytätä olenko joka päivä sen normiajan töissä. Silloin kun on töitä enemmän, olen enemmän. Kun on vähemmän, olen vähemmän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
16.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ylitöitä sai merkata vain toimistopäiviltä. Matkapäivä oli niin pitkä kuin oli ja ei ylityökorvauksia saanut. Mutta ei myöskään ollut velvollisuus "ajaa yötä myöten" eli jos meni asiakkaan luona myöhään niin sai omaa järkeä käyttäen jäädä hotelliin ja ajella takaisin seuraavana aamuna.

Vierailija
4/13 |
16.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset


työskentelen, ja työhöni liittyy paljon matkustelua.

Saan palkkaa matkapäivinä 7h 39 min ajalta, vaikka työpäivä kestäisikin pitempään. Koulutusmatkoilta ei kerry ylitöitä, vaikka aikaa menisi kellon ympäri.

Matkoilta maksetaan matkan pituudesta riippuen kilometrikorvaus 0,41-0,46 snt/km oman auton käytöstä, ja joko kokopäiväraha 34 €, osapäiväraha 16 € tai ateriakorvaus 8,5 €, valtion matkusohjesäännön mukaan.



Vierailija
5/13 |
16.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kahdeksalta eka tunnilta + työtunneilta tän yli palkka, tän jälkeen matkustusajalta matka kta-tunnit. Päivärahat, kilometrikorv yms verottomat tietty päälle..

Vierailija
6/13 |
16.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen valtiolla ja matkapäivältä saa palkkaa 8 h, vaikka matka kestäisi kuinka pitkään. Matkapäivältä saa päivärahaa 35 € kotimaan matkoissa (en muista mikä tuossa oli tuntiraja).


Mulle maksetaan normipäivästä eli seitsemän tuntii ja vartti, vaikka reissu kestäisi miten kauan - toki päivärahat tulee päälle...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/13 |
16.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama kk-palkka, jossa matkapäivältä se 7h15min laskennallinen osuus. Ylitöistä maksetaan normaalisti (toimistolla ollessa), mutta matkapäiviltä ei, eli sama palkka riippumatta siitä, montako tuntia on töissä.



Päivärahat maksetaan normaaliin tapaan, mutta sehän ei suinkaan ole matkustamisesta maksettavaa palkkaa.



Ja joo, musta tää käytäntö on ihan syvältä. En tykkää matkustaa muutenkaan, eikä tää käytäntö kyllä saa mua muuttamaan mieltäni.

Vierailija
8/13 |
16.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen valtiolla ja matkapäivältä saa palkkaa 8 h, vaikka matka kestäisi kuinka pitkään. Matkapäivältä saa päivärahaa 35 € kotimaan matkoissa (en muista mikä tuossa oli tuntiraja).


Mulle maksetaan normipäivästä eli seitsemän tuntii ja vartti, vaikka reissu kestäisi miten kauan - toki päivärahat tulee päälle...


meillä siis oikeasti 7 h 15 min. ap (pahoittelee)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/13 |
16.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kahdeksalta eka tunnilta + työtunneilta tän yli palkka, tän jälkeen matkustusajalta matka kta-tunnit. Päivärahat, kilometrikorv yms verottomat tietty päälle..


ap

Vierailija
10/13 |
16.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

saan tosiaan kta(keskituntiansion) mukaisen palkan. Näin ei kerrytä ylitöitä.. Olen siis ns. ukkohommissa ja toistaiseksi vielä ihan duunarina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/13 |
16.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

saan tosiaan kta(keskituntiansion) mukaisen palkan. Näin ei kerrytä ylitöitä.. Olen siis ns. ukkohommissa ja toistaiseksi vielä ihan duunarina.

Duunareilla taitaakin olla paljon paremmat TES:it kuin ns. akateemisilla. Ne vaan painaa hulluna ylitöitä ilman palkkaa eikä uskalla valittaa!

Vierailija
12/13 |
16.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

toimihenkilöt saapi nuo matka-ajan korvaukset, en ole kyllä varma tulleeko työehtosopimuksesta, vai onko vain meidän virman oma käytäntö, ovat yleensä aika reiluja nuissa asioissa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/13 |
16.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen töissä järjestössä, matkapäiviltä saa 7,5 tuntia ja puolet matka-ajasta työaikaa, mutta päivärahoja ei makseta. Lounassetelin saa, jos on koko päivän kestävästä matkasta kyse.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yhdeksän