MItä sanot puhelinmyyjälle?
Kommentit (46)
Yleensä en edes vastaa myyjille. Jos vastaan, niin sanon heti suoraan, etten osta mitään.
En mitään, kun hän sanoo millä asialla on, niin puhelin sanoo tuut tuut tuut.
Sähkömyyjälle kyllä sanon, että sopimus on miehen nimissä, niin lopettaa suoraan siihen.
En mitään koska en vastaa heidän soittohin. En vastaa numeroihin joita en tiunne. Sen jälkeen katon netistä kuka on ollut ja soitan takaisin jos on tärkeä. Jos ei ole tärkeä/ numerolla ei löydy tietoja niin en soita tietenkään takaisin enkä vastaa koskaan.
En mitään tietenkään. Painan punaista luuria heti, kun selviää, että jotain ollaan myymässä.
Sanon ei kiitokset. Ei ole ollut koskaan ongelma päästä noista eroon ihan kohteliaasti ja asiallisesti käyttäytymällä.
Vittuilen, kun kerrankin luvan kanssa saa.
Jos tunnistan numerosta, että alkuosaltaan sellainen josta tulee aina puhelinmyyjien soittoja, niin en vastaa. Joskus vahingossa vastaan, kun en pysty numerosta tunnistamaan ja kun myyjä aloittaa sen jauhamisen ja tunnistan, että ahaa tällainen, niin lyön luurin korvaan. En enää jaksa edes yrittää olla kohtelias.
Toivottavasti puhelinmyynti on katoavaa kansanperinnettä, varsinkin kun nuoremmat sukupolvet eivät harrasta puhelinsoittoja juurikaan, vaan asiat hoidetaan muulla tavalla ja viestintä tuttujen kanssa.
en mitään. vastaan ja laitan puhelimen sirkkelin tai muun sillä hetkellä käynnissä oelvan työkoneen viereen, jotta soittaja saa nauttia työnäänistä. Oma vika että soitti.
Vierailija kirjoitti:
Vittuilen, kun kerrankin luvan kanssa saa.
Kai ymmärrät, että annat sen luvan itse itsellesi? Eli kyse ei ole siitä, että puhelinmyyjille saisi vittuilla, vaan siitä ettet sinä koe tarpeelliseksi kohdistaa peruskäytöstapoja heihin.
En vastaa ikinä puhelimeen. Normaalit ihmiset lähettävät viestin, jos asia on tärkeä.
Vierailija kirjoitti:
Sanon ei kiitokset. Ei ole ollut koskaan ongelma päästä noista eroon ihan kohteliaasti ja asiallisesti käyttäytymällä.
Sama. Lasten asioiden takia on pakko vastata tuntemattomiin numeorihinkin. Ikinä ei ole tarvinut käyttäytyä asiattomasti myyjää kohtaan. Ovat ymmärtäneet oikein hyvin asiallista suomen kieltä.
"Ei kiitos, hyvää päivänjatkoa" ja puhelin kiinni.
Tai "Ei kiinnosta, hyvää päivänjatkoa" ja puhelin kiinni.
Laitan puhelimen pöydälle ja jätän pälpättämään sinne juttujaan. Aika usein kun 2 minuuttia on mennyt niin on puhelu katkaistu.eikä takuulla soita uudestaan
En halaistua sanaa. Lyön vaan luurin korvaan. Se kun on nykyään tarkoituksella äänettömällä. Siinäpä sitten soittelevat...... En kuule sitä kummiskaan...........se on varmin tapa saada se loppumaan, lyömällä luurin korvaan. Niille ei kannata siis sanoa edes, että kiitos ei, ei kiinnosta......sehän vaan innostaa niitä muitakin sitten soittelemaan.........ja mun numeroin on salainen, mutta silti ne vaan soitteli.
Että mun ystävä on puhelinmyyjä, ja myy samaa tuotetta/palvelua.