"Leenan" mielestä autoliikkeen pitäisi maksaa hänelle 10000 euroa koska hän ei osaa laittaa talvirenkaisiin tarpeeksi ilmaa
Ehkä Spede oli kuitenkin oikeassa naisautoilijoista.
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/a364081c-b6e2-434f-a730-b4a4356c…
Kommentit (36)
Nuo pakolliset rengaspaineanturit olivat älyttömän typerä keksintö.
Vuosikymmeniä on osattu ajaa ja pärjätä ilman, normaali ihminen tuntee persuuksissaan jos auton ilmanpaineet eivät ole kohdallaan.
Ei hälytyksen silti pitäisi tulla kahden viikon välein. Selkeä vika kyseessä.
Uusavuttomien takia tämäkin pakollinen vaiva saatiin kiusaksemme.
Vierailija kirjoitti:
Nuo pakolliset rengaspaineanturit olivat älyttömän typerä keksintö.
Vuosikymmeniä on osattu ajaa ja pärjätä ilman, normaali ihminen tuntee persuuksissaan jos auton ilmanpaineet eivät ole kohdallaan.
Ei todellakaan tunne, mutta normaali järkevä autoilija tarkastaa ne paineet pari kertaa kaudessa.
Mulla Golfissa toi vika uusiutuu joka kerran kun renkaat vaihdetaan, eli kaksi kertaa vuodessa, onneksi ei sen useammin.. on ärsyttävä, mutta ei nyt 10.000e arvoinen kuintekaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei hälytyksen silti pitäisi tulla kahden viikon välein. Selkeä vika kyseessä.
Etenkin talvirenkaissa häly tulee herkemmin jos ei laita tarpeeksi ilmaa niihin. Renkaan paine vaihtelee lämpötilan mukaan ja talvella voi olla yksi päivä -30 ja viikon päästä +5
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuo pakolliset rengaspaineanturit olivat älyttömän typerä keksintö.
Vuosikymmeniä on osattu ajaa ja pärjätä ilman, normaali ihminen tuntee persuuksissaan jos auton ilmanpaineet eivät ole kohdallaan.
Ei todellakaan tunne, mutta normaali järkevä autoilija tarkastaa ne paineet pari kertaa kaudessa.
Moniko mamma tarkastaa?
Vierailija kirjoitti:
Uusavuttomien takia tämäkin pakollinen vaiva saatiin kiusaksemme.
Mikä ihmeen vaiva? Hemmetin kätevää kun voi tsekata rengaspaineet ähräämättä auton sivulla mittarien kanssa. Sipaisee vain näyttöä.
Mikähän vika siinä pyörintänopeuksien eron tarkkailussa oli? Liian epätarkka? Havaitsee kuitenkin alle 1 barin eron.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuo pakolliset rengaspaineanturit olivat älyttömän typerä keksintö.
Vuosikymmeniä on osattu ajaa ja pärjätä ilman, normaali ihminen tuntee persuuksissaan jos auton ilmanpaineet eivät ole kohdallaan.
Ei todellakaan tunne, mutta normaali järkevä autoilija tarkastaa ne paineet pari kertaa kaudessa.
Moniko mamma tarkastaa?
Yksi mamma ajoi liikenteessä niin lutulla kumilla että oli pakko huomauttaa sille liikennevaloissa.
Vierailija kirjoitti:
Mikähän vika siinä pyörintänopeuksien eron tarkkailussa oli? Liian epätarkka? Havaitsee kuitenkin alle 1 barin eron.
Kyllä sitikassakin on paineanturi joka renkaassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uusavuttomien takia tämäkin pakollinen vaiva saatiin kiusaksemme.
Mikä ihmeen vaiva? Hemmetin kätevää kun voi tsekata rengaspaineet ähräämättä auton sivulla mittarien kanssa. Sipaisee vain näyttöä.
Ja saa aikaan tuplaongelman, koska se näyttö ei anna todellista lukemaa vaan auton mittaaman lukeman ja siinä on aina pientä heittoa. Jos siihen luottaa liikaa, on joko koko ajan lisäämässä ilmaa tai luulee, että ongelmaa ei ole.
Nimimerkillä autokorjaamolla töissä.
En ole nainen, mutta kyllä minunkin mielestä vika jos jatkuvasti antaa virheellisiä ilmoituksia. Nuo Leenan vaatimukset toki ihan poskettomia. Autoliikkeen voisi velvoittaa esim asentamaan talvirenkaat jotka ovat yhteensopivia painevalvonnan kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uusavuttomien takia tämäkin pakollinen vaiva saatiin kiusaksemme.
Mikä ihmeen vaiva? Hemmetin kätevää kun voi tsekata rengaspaineet ähräämättä auton sivulla mittarien kanssa. Sipaisee vain näyttöä.
Ja saa aikaan tuplaongelman, koska se näyttö ei anna todellista lukemaa vaan auton mittaaman lukeman ja siinä on aina pientä heittoa. Jos siihen luottaa liikaa, on joko koko ajan lisäämässä ilmaa tai luulee, että ongelmaa ei ole.
Nimimerkillä autokorjaamolla töissä.
Ikäänkuin ne antaisivat huonompia arvoja kuin joku motonetin viiden euron täyttöpistooli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikähän vika siinä pyörintänopeuksien eron tarkkailussa oli? Liian epätarkka? Havaitsee kuitenkin alle 1 barin eron.
Kyllä sitikassakin on paineanturi joka renkaassa.
Meinasin että miksi se on syrjäytetty ja nyt kaikki on noilla paineantureilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei hälytyksen silti pitäisi tulla kahden viikon välein. Selkeä vika kyseessä.
Etenkin talvirenkaissa häly tulee herkemmin jos ei laita tarpeeksi ilmaa niihin. Renkaan paine vaihtelee lämpötilan mukaan ja talvella voi olla yksi päivä -30 ja viikon päästä +5
Ylipaine ei kuitenkaan ole ratkaisu, heikentää mukavuutta ja alustan osat hajoaa herkemmin kun kivikovilla renkailla ajaa. Kyllä painevalvonnan pitäisi toimia suosituspaineilla, muuten kyseessä vika.
Vierailija kirjoitti:
Mulla Golfissa toi vika uusiutuu joka kerran kun renkaat vaihdetaan, eli kaksi kertaa vuodessa, onneksi ei sen useammin.. on ärsyttävä, mutta ei nyt 10.000e arvoinen kuintekaan.
Johtuu siitä ettei renkaat ole täsmälleen saman kokoiset. Järjestelmä mittaa renkaan pyörimisnopeutta, mikä muuttuu jos paine laskee ja siksi se pitää kuitata renkaan vaihdon jälkeen. Joillakin merkeillä anturi on renkaan venttiileissä mikä on aika kallis ja tarpeeton normi käyttöön.
Vierailija kirjoitti:
Nuo pakolliset rengaspaineanturit olivat älyttömän typerä keksintö.
Vuosikymmeniä on osattu ajaa ja pärjätä ilman, normaali ihminen tuntee persuuksissaan jos auton ilmanpaineet eivät ole kohdallaan.
Joo ja ei. Itselle ollut ihan hyödylliset, kun ilmoitti rengaspaineen aleneman yhdessä renkaassa. Ihmettelin hetken, sillä muissa pysyi hyvin. Ajoin sitten tengasliikkeen pihaan, tutkivat renkaan, löysivät naulan, paikkasivat renkaan ja minä jatkoin matkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei hälytyksen silti pitäisi tulla kahden viikon välein. Selkeä vika kyseessä.
Etenkin talvirenkaissa häly tulee herkemmin jos ei laita tarpeeksi ilmaa niihin. Renkaan paine vaihtelee lämpötilan mukaan ja talvella voi olla yksi päivä -30 ja viikon päästä +5
Ylipaine ei kuitenkaan ole ratkaisu, heikentää mukavuutta ja alustan osat hajoaa herkemmin kun kivikovilla renkailla ajaa. Kyllä painevalvonnan pitäisi toimia suosituspaineilla, muuten kyseessä vika.
Järjenkäyttö sallittua, ranskalaisen painesuositukset on ranskalaisille keleille. Viime talvena Suomessa oli ihan muuta kuin ranskalaiset kelit.
Tämä on oikea ongelma tietyissä automerkeissä. Omassani syytä etsittiin korjaamon ja lopulta merkkikorjaamon voimin. Anturit olivat vialliset tai ne kuulemma ehkä puuttuivat kokonaan. Jostain puuhastelusta maksoin useamman satasen, mutta ongelma poistui. Kyse oli nimenomaan uusien talvirenkaiden ekasta alle laitosta. Siitä alkoi ongelma.