Kenen vika on jos kassatyöntekijä kertoo asiakkaalle väärin tuotteesta ja asiakas joutuu sen takia hengenvaaraan?
Onko se asiakkaan, tuotteen valmistajan, liikkeen vai kassatyöntekijän vika?
Kommentit (14)
Kyllä se on ihan sen lukutaidottoman asiakkaan vika, joka ei osaa lukea tuoteselostetta
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se on ihan sen lukutaidottoman asiakkaan vika, joka ei osaa lukea tuoteselostetta
Entä jos ei ollut tuoteselostetta, jos oli vaikka joku torijuttu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se on ihan sen lukutaidottoman asiakkaan vika, joka ei osaa lukea tuoteselostetta
Entä jos ei ollut tuoteselostetta, jos oli vaikka joku torijuttu?
Onko torilla kassahenkilöitä, eikös siellä ole myyjiä? Tuoteseloste vaaditaan torikaupassakin.
Allerginen ihminen vastaa ihan itse siitä mitä suuhunsa laittaa. Hän on ihan itse velvollinen tarkistamaan tuotteen turvallisuuden. Jos ei ole täyttä varmuutta siitä mitä tuote sisältää, niin silloin on parempi jättää syömättä. Niin se vaan menee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se on ihan sen lukutaidottoman asiakkaan vika, joka ei osaa lukea tuoteselostetta
Entä jos ei ollut tuoteselostetta, jos oli vaikka joku torijuttu?
riittävän allerginen ihminen kyllä tietää olla ostamatta safkansa epämääräisistä torikojuista ja rafloista, joissa kysymykseen onko ruuassa ainesosaa x vastataan en tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se on ihan sen lukutaidottoman asiakkaan vika, joka ei osaa lukea tuoteselostetta
Entä jos ei ollut tuoteselostetta, jos oli vaikka joku torijuttu?
Jos on jollekin asialle niin allerginen, että se voi potentiaalisesti tappaa niin kyllä itselläkin on vastuu varmistaa tuotteiden sisältö ja jättää käyttämättä tuotteet, joista ei ole varma. Epipen pitäisi myös olla mukana.
Jokaisella on aina viime sijainen vastuu omasta elämästään, huolimatta siitä onko joku sanonut jotain nimittäin se on todella vaikeata asettaa kenenkään niskoille vastuuta vaikka joku olisikin "syyllinen". Ja kassatyöntekijä kertoo sen mikä sille on kerrottu kerrottavaksi tuottteesta, ja asiakkaan vastuulla ottaa selvää mitä oikeasti tuote sisältää. Anteeksi tyly vastaus, mutta näillä eväillä itse kuljen!
Vierailija kirjoitti:
Jokaisella on aina viime sijainen vastuu omasta elämästään, huolimatta siitä onko joku sanonut jotain nimittäin se on todella vaikeata asettaa kenenkään niskoille vastuuta vaikka joku olisikin "syyllinen". Ja kassatyöntekijä kertoo sen mikä sille on kerrottu kerrottavaksi tuottteesta, ja asiakkaan vastuulla ottaa selvää mitä oikeasti tuote sisältää. Anteeksi tyly vastaus, mutta näillä eväillä itse kuljen!
Niinpä. Kuka uskois jotain työpaikan myyjää,s ehän voi olla vaikka harjoittelija :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokaisella on aina viime sijainen vastuu omasta elämästään, huolimatta siitä onko joku sanonut jotain nimittäin se on todella vaikeata asettaa kenenkään niskoille vastuuta vaikka joku olisikin "syyllinen". Ja kassatyöntekijä kertoo sen mikä sille on kerrottu kerrottavaksi tuottteesta, ja asiakkaan vastuulla ottaa selvää mitä oikeasti tuote sisältää. Anteeksi tyly vastaus, mutta näillä eväillä itse kuljen!
Niinpä. Kuka uskois jotain työpaikan myyjää,s ehän voi olla vaikka harjoittelija :D
Kysäseppä cittarin kassalta mitä aines osia paisto pisteen tuotteet sisältää ja hämmästy.
Tietenkin aspalla on vastuu vastatat parhaan tietämyksensä mukaan , mutta ellei hänellä ole tarivttavaa tietämystä (etenkin, jos kyseessä on mahdollisesti hengenvaaran aiheuttava tuote) niin silloin perehdytys on ollut riittämätön. Lisäksi asiakkaalla on aina myös oma vastuunsa.
Jos kyse on vakavasta ruoka-aine allergiasta niin silloin fiksu välttää ravintolat ja koju yms. ruuat. Ei siksi etteikö allegrioita huomioitaisi vaan sikis, että aina on olemassa ristikontaminaation vaara. Eli, jos olet vakavasti pähkinöille tms. allerginen niin ainoastaan silloin, kun keittiössä ei mihinkään käytetä pähkinöitä ja niitä ei olekoskaan keittiöön edes hankittu, voidaan ravintolan puolesta sanoa, että riski allergiseen reaktioon on olematon tai minimaalinen.
Eli vakavien allergisten reakaktioiden kohdalla vastuu ja riski on aina asiakkaalla, sillä vaikka allergeenia ei olisi käytetty ruokaan tai tarkoituksella lisätty, on aina olemassa riski ja tämän varmasti myöskin tietävät he joilla on hengenvaarillisia reaktioita nostavia allergioita. Siksi sukallapatukoissakin lukee saattaa sisältää pähkinää. Tuotantotilat ovat kuitenkin samat, kuin pähkinällisillekin suklailla.
Liikkeen vika. Liikkeen pitäisi perehdytyksessä ja aina uusien asioiden tullessa varmistaa, että kaikilla työntekijöillä on oikeat tiedot siellä myytävästä tavarasta.
Vierailija kirjoitti:
Liikkeen vika. Liikkeen pitäisi perehdytyksessä ja aina uusien asioiden tullessa varmistaa, että kaikilla työntekijöillä on oikeat tiedot siellä myytävästä tavarasta.
Älä puhu asiasta, josta et mitään tiedä.
Kassatyöntekijän vika tietenkin. Työntekijän tulee kertoa asiakkaalle, jos ei tiedä, ja ottaa selvää asioista. Esim. huoltoasemalla et voi tarkistaa mistään tuoteselosteesta, mitä ruoka sisältää. Pitää vain luottaa kassatyöntekijään.
Riippuu sukupuolista jos asiakaspalvelija on nainen se pitää antaa anteeksi vahinkona jolloin kukaan ei ole syyllinen mutta jos se on mies niin mies pitää tuomita kun miehiltä ei sallita eikä hyväksytä virheitä ja vahinkoja niin kuin naisilta pitää hyväksyä