Asiakkaille tiedoksi.
Kun tulette ravintolaan ja ette tykkää ruoasta tai joku on vikana niin sen valituksen täytyy tapahtua 1-2 maistelun jälkeen. Ei sen jälkeen kun lautanen on syöty tyhjäksi. Jos syötte lautasen tyhjäksi ja valitatte niin emme reagoi emmekä pahoittele sitä asiaa millään tavalla.
Kommentit (17)
Vierailija kirjoitti:
Ja ravintolan nimi on?
Anna kun arvaan?
"Kerro ravintolan nimi niin tietää kiertää kaukaa, yhyy"
Vierailija kirjoitti:
Ja ravintolan nimi on?
Chez perseenlemu
Ravintoloitsijalle tiedoksi.
Parempi olisi huomioida ne asiakkaan palautteet, tuli ne missä vaiheessa tahansa tai pian et enää omista ravintolaa, kun asiakkaat loppuvat.
Totta. Mutta voisiko se tarjoilija olla sitten tavoitettavissa kun jotain asiaa tulee. Ikävä istua paha ruoka edessä, kun muut jo syövät ja itselläkin yleensä kova nälkä siinä vaiheessa.
Vierailija kirjoitti:
Ravintoloitsijalle tiedoksi.
Parempi olisi huomioida ne asiakkaan palautteet, tuli ne missä vaiheessa tahansa tai pian et enää omista ravintolaa, kun asiakkaat loppuvat.
Jos syöt lautasen tyhjäksi alusta loppuun niin kyllä ruoasta on silloin tykätty. Näin tarjoilijan näkökulmasta katsottuna.
Vierailija kirjoitti:
Totta. Mutta voisiko se tarjoilija olla sitten tavoitettavissa kun jotain asiaa tulee. Ikävä istua paha ruoka edessä, kun muut jo syövät ja itselläkin yleensä kova nälkä siinä vaiheessa.
Seli seli
Jos sä haluat ravintolan jatkavan toimintaa tulevaisuudessa niin sä otat kaikki valitukset vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ravintoloitsijalle tiedoksi.
Parempi olisi huomioida ne asiakkaan palautteet, tuli ne missä vaiheessa tahansa tai pian et enää omista ravintolaa, kun asiakkaat loppuvat.
Jos syöt lautasen tyhjäksi alusta loppuun niin kyllä ruoasta on silloin tykätty. Näin tarjoilijan näkökulmasta katsottuna.
Tai sitten on vaan niin kova nälkä, että kehnompikin kelpaa, ja ehkä myös aikataulu, eikä jouda odottamaan uutta annosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ravintoloitsijalle tiedoksi.
Parempi olisi huomioida ne asiakkaan palautteet, tuli ne missä vaiheessa tahansa tai pian et enää omista ravintolaa, kun asiakkaat loppuvat.
Jos syöt lautasen tyhjäksi alusta loppuun niin kyllä ruoasta on silloin tykätty. Näin tarjoilijan näkökulmasta katsottuna.
Tai sitten on vaan niin kova nälkä, että kehnompikin kelpaa, ja ehkä myös aikataulu, eikä jouda odottamaan uutta annosta.
Ei kukaan täysjärkinen syö ruokaa mistä ei tykkää.
Vierailija kirjoitti:
Jos sä haluat ravintolan jatkavan toimintaa tulevaisuudessa niin sä otat kaikki valitukset vastaan.
Otamme vastaan tottakai, aiheelliset ja asialliset valitukset.
Kyllä yritys on jo tuossa vaiheessa heikossa hapessa ja henkilövallinnoissa menty pahasti pieleen, jos kokki kantaa asiakkaan eteen pahaa ruokaa, jos asiakas joutuu siitä reklamoimaan, oli sitä ruokaa maistettu tai syöty lautanen tyhjäksi.
Mun isoisoisä jo valisti minua bisneksen saloihin, yritykselle ei riitä, että asiakas aukaisee oven ja asioi kerran, vaan hän tekee sen elinikänsä ja tuo mukaan vakiasiakkaaksi myös hänen lapsensa ja lastenlapsensa.
Ja asiakas on aina oikeassa ja häntä palvellaan kuin kuninkaalisia. Ja jos asiakas ei ole johonkin tyytyväinen, sen henkilökuntaa korjaa niin, että asiakas lähtee voittajana, hyvillä mielin ja palaa yhä uudelleen yritykseen.
Asiakaspalvelu itsekkyyden edelle, henkilökunta on asiakasta varten palvelemassa tai sitten ollaan väärällä alalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ravintoloitsijalle tiedoksi.
Parempi olisi huomioida ne asiakkaan palautteet, tuli ne missä vaiheessa tahansa tai pian et enää omista ravintolaa, kun asiakkaat loppuvat.
Jos syöt lautasen tyhjäksi alusta loppuun niin kyllä ruoasta on silloin tykätty. Näin tarjoilijan näkökulmasta katsottuna.
Tuohonhan meidät on kotona opetettu: syö, älä valita ja ole kiitollinen. Luulis että ravintoloilla menis hyvin suomessa : D
Tämä on se yksi tapa joillain asiakkaista yrittää saada alennusta laskuunsa tai ilmaisen jälkiruuan. Syvältä on.
Ap, kysyttekö te asiakkaita ruokailun lopuksi: "maistuiko"?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ravintoloitsijalle tiedoksi.
Parempi olisi huomioida ne asiakkaan palautteet, tuli ne missä vaiheessa tahansa tai pian et enää omista ravintolaa, kun asiakkaat loppuvat.
Jos syöt lautasen tyhjäksi alusta loppuun niin kyllä ruoasta on silloin tykätty. Näin tarjoilijan näkökulmasta katsottuna.
Suurin osa asiakkaista reklamoivat jaloillaan, syövät kiltisti ruuan, oli miten huonoa tahansa, eivätkä palaa sen jälkeen enään yritykseen ja usein kertovat myös sen tuttavilleen, ettei sinne kannata mennä syömään kun huonoa ruokaa ja kokki surkea. Ja kun asiakkaat loppuvat, yritys on konkurssikypsä.
Ap. kaltaista tilannetta ei pitäisi syntyä yhdelläkään ravitsijoitsijalle. Saati, että asiakkaita ohjeistetaan mikä on oikea aika ja tapa reklamoida.
Ja ravintolan nimi on?