Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko muita, jotka ei vaan millään viitsi/jaksa/halua koko ajan säästää ja säästää?

Vierailija
31.03.2024 |

Olen ihan kypsä joka tuutista toitotettavaan säästä, sijoita, laita raha töihin, näin minusta tuli miljonääri, bloggaaja/somevaikuttaja x:n hurjat tulot jne klikkiotsikoihin. Kun ei vaan jaksa venyttää penniä eiku senttiä koko ajan. Eläkkeelle pitää säästää, pahan päivän varalle pitää säästää, aina ja koko ajan pitää säästää ja karsia kuluja. Aivan kypsä.

Just nyt ei ole taloudellisesti hätää mutta kukaan ei tiedä kauanki on työsuhde voimassa. Eikä mulla ole sivutyötulovirtaa, ei bloggaus tai somevaikuttajanlahjoja eikä yritysideoita.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmä. Säästäminen on helpompaa kuin tuhlaaminen.

Vierailija
2/19 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä säästän mutta laitan kaikki rahani matkustamiseen ja elämyksiin siellä jossain. 

Eli samaa rataa kun saan laitettua rahaa matkakassaa, samaa rataa sitä sieltä myös tyhjenee. 

Mutta säästömäärä on vakio ja tällä pystyn tekemään matkustussuunnitelmia pitkien aikojen päähänkin kun voin olla varma että säästötililläni tulee olemaan vaikkapa jouluna 2024 kolmetuhatta euroa jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki voisi, mutta kun sille ei ole mitää tarvetta.

Vierailija
4/19 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä säästän mutta laitan kaikki rahani matkustamiseen ja elämyksiin siellä jossain. 

Mutta säästömäärä on vakio ja tällä pystyn tekemään matkustussuunnitelmia pitkien aikojen päähänkin kun voin olla varma että säästötililläni tulee olemaan vaikkapa jouluna 2024 kolmetuhatta euroa jne.

Paljonko sulla on säästöjä ja sijoituksia?

Vierailija
5/19 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljonko sulla on säästöjä ja sijoituksia?

Miten niin?

Vierailija
6/19 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on niin automaattista, ajattelen asiaa ehkä pari kertaa vuodessa. Ja kun arjesta ei puutu mitään, niin johonkinhan se palkanloppu on työnnettävä.

Vierailija
7/19 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pysty säästämään, kun en pärjää tällä mitä saan nyt. Joudun venyttämään penniä pakon edessä. Jonkin näköistä säästämistä sekin, paitsi ettei kerry säästöjä. Olisi mukavaa vaan voida elää miettimättä jatkuvasti rahaa. Haluaisin kohdistaa energiani muihin asioihin.

Vierailija
8/19 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä haluaisin harrastaa enemmän, ostaa uusia varusteita, ostaa joskus jotain ihan hölmöä ja tarpeetontta (vaikka tekoripset tai kestopigmentoinnin silmäripsiin) tms. Mutta kun senkin rahan voi säästää

ja ruoka niin siinäkin voisi säästää paljon syömällä purkkihernekeittoa ja kaurapuuroa. 

Vierailija
9/19 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sun tarvitse säästää. Senkun tuhlaat omat rahasi.

Vierailija
10/19 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli samaa rataa kun saan laitettua rahaa matkakassaa, samaa rataa sitä sieltä myös tyhjenee. 

Kolmetuhatta euroa, älä nyt viitsi. Minulla on käyttötilillä 32 000 €. 

Vierailija
11/19 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kolmetuhatta euroa, älä nyt viitsi. Minulla on käyttötilillä 32 000 €. 

Eipä liity sinun tilisi saldot minun elämääni mitenkään.

Vierailija
12/19 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunpa ihmisten ei tarvitsisi miettiä rahaa ollenkaan, vaan jokainen voisi elää huolettomasti omalla tavallaan. Ei ökyillen, mutta tavallista elämää, niin että voi hankkia välillä jotain kivaa ja kaikki perustarpeet on täytetty.

Vierailija
13/19 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama. Olen myös tosi kypsä median toitotukseen aiheesta. 

Vierailija
14/19 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi joku pitää käyttötilillä 32000? Eikö se kannattaisi hajauttaa muutamaan sijoitukseen ja pitää vain 2-3kk menojen summa huonokorkoisella käyttötilillä?

Vierailija
15/19 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä oon ihan innostunut ruokaan menevän rahan pihistämisestä. Tämän viikon ruuat makoi 46 €, ja se isolle miehelle aika vähän. Mutta ei minulla nälkä ole missään vaiheessa ollut:

Vierailija
16/19 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä motivoitte itsenne säästämään? Varsinkin nyt kun sota on todennäköinen ja kaikki omaisuus voi kadota parissa viikossa?

Vierailija
17/19 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen saa olla tyytyväinen elintasoonsa ja elämäntapaansa. 

Vierailija
18/19 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästöt ja sijoitukset tuovat mielenrauhaa. Näillä näkymin voin jäädä pari vuotta ennen eläkeikää pois töistä. Jos tällä välin tapahtuu jotain, mitä rahalla voi hoitaa, siihen löytyy heti varat, ei tarvitse odotella tai turvautua korkeakorkoisiin lainoihin. Yksi viiden tonnin ikävä yllätys tuli jo aivan puun takaa, onneksi oli rahaa.

Ja omat säästöt eläkepäiviä varten ovat olleet mielessä kun olen katsonut kuinka hyvää eläkettä saavalta läheiseltäni kuluu rahaa esteettömän asunnon vuokraan, kaupungin kotihoitoon, yksityiseen fyssariin ja siivoojaan, turvarannekkeeseen, lääkkeisiin kerran viikossa tulevaan kampaajan (ei saa käsiä nivelrikon vuoksi niin ylös, että saisi itse pestyä ja föönattua hiuksensa) jne. Ei riitä se hyvä eläke. Itse en tule sellaista eläkettä edes saamaan.

Kaikkea en sentään laita säästöön, matkailuun ja satunnaisiin ravintolaillallisiin käytetään rahaa myös. Asuntolaina on jo maksettu.

Vierailija
19/19 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole viime kuukausina jaksanut säästää ja säästää, vaan olen omaksi ilokseni osteskellut sitä sun tätä. Nyt on taas pakko ruveta laittamaan rahahanoja enempi kiinni.