Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

EK:n arvio: Työlainsäädännön uudistukset tuovat 15 miljardin euron vuosihyödyn

Vierailija
27.03.2024 |

Elinkeinoelämän keskusliitto (EK) on julkaissut arvionsa hallituksen ajamien työlainsäädännön uudistusten taloudellisesta arvosta. EK:n mukaan uudistukset voisivat tuoda jopa 15 miljardin euron vuosittaisen hyödyn Suomen taloudelle. Poliittiset lakot ovat kuitenkin aiheuttaneet merkittäviä menetyksiä.

"Arviomme mukaan poliittiset lakot ovat tähän mennessä aiheuttaneet noin kahden miljardin euron menetykset," toteaa EK:n Häkämies.

"Uskomme, että ammattiyhdistysliikkeet eivät kykene aiheuttamaan vähintään 15 miljardin euron tappioita toukokuun alkuun mennessä, mikäli lakot päättyvät huhtikuun loppuun mennessä."

EK kehottaa hallitusta tekemään pikaisia päätöksiä poliittisten lakkojen rajoittamiseksi.

"Toivomme, että hallitus estää kaikki mahdolliset porsaanreiät, jotka mahdollistavat lakkojen jatkumisen eri syillä joka päivä. Lisäksi on tärkeää, että laki rajoittaa myös ennen sen voimaantuloa aloitetut lakot," sanoo EK:n Häkämies.

EK:n mukaan uudistukset ovat välttämättömiä Suomen kilpailukyvyn ja työmarkkinoiden joustavuuden parantamiseksi.

"Näiden uudistusten avulla voimme varmistaa, että Suomi pysyy houkuttelevana investointikohteena ja työpaikkojen luojana," päättää Häkämies.

Kommentit (111)

Vierailija
101/111 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Massiiviset palkanalennukset tulossa, ylityö- pyhälisät, kesälomarahat, mitä vielä. Kyllä siitä hyötyä tulee, jaettavaa osinkoina vuorineuvoksille. Petteri saa kivoja kirjekuoria  ja tikkunekun. 

Vierailija
102/111 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

15 miljardia tulonsiirtoa työläiseltä omistajalle ja tätä eduskunta ajaa hymyssä suin. Kiitos nyt vaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/111 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Duunarin selkänähasta. Työssäkäyviltä tuo raha ollaa ottamassa. Saamapuolella on pörssiyhtiöiden omistajat.

Mikset rupea pörssiyhtiön omistajaksi? Jo parilla eurolla pääsee mukaan.

Vierailija
104/111 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Duunarin selkänähasta. Työssäkäyviltä tuo raha ollaa ottamassa. Saamapuolella on pörssiyhtiöiden omistajat.

Mikset rupea pörssiyhtiön omistajaksi? Jo parilla eurolla pääsee mukaan.

Sillähän Suomi nousee kun kaikki rupeaa vaan omistajaksi. Mutta kerrotaan sitten televisiossa että arvostetaan kyllä työntekijöitä ja hoitajia.

Vierailija
105/111 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Arto Satonen.

Vierailija
106/111 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

15 miljardia tulee osakkeenomistajille kun palkat lasketaan!😂

Suosittelen ostamaan kotimaisten yritysten osakkeita ala kansankapitalistiksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
107/111 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

15 miljardia tulonsiirtoa työläiseltä omistajalle ja tätä eduskunta ajaa hymyssä suin. Kiitos nyt vaan.

Vai nousisiko yritysten tulos kun viedään tavaraa maailmalle.

Vierailija
108/111 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jos katsotaan vaikka tuloveron keskimäärin olevan tollainen 25% niin valtio ottaa takkiin tuosta 15Mrdstä sen 3-4 Mrd + Alv menetykset vähentyneen kulutuksen vuoksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
109/111 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun laskelma: 

suojaosan poisto yhdistettynä as.tuki leikkauksiin: osa-aikatyö mahdotonta. Pienipalkkaiset pamilaiset, koulunkäyntiavustajat, henk.koht.avustajat: työvoimapula ja toim.tuen räjähtänyt kasvu. 

Hkistä ja Trelta muutetaan Keravalle, Pirkkalaan, Kirkkonummelle jne. Varmaan tyytyväisiä kaupungit. Ostovoima ja kotimainen kysyntä romahtaa. Entiset aikouskoulutustuen saajat jäävät saikulle. Sinkkujen ja lapsiperheköyhyys. Segregaatio. 

Lisää velkaa ja leikkauksia. Työmarkkinat vuosiksi kaaokseen - lakot sisäänkirjoitettu hallituksen suunnitelmiin. Pidemmät sairallomat, tai sairaana töihin.

Veikkaan 120 000 työtöntä hallituskauden aikana, veroaste romahtaa ja itseaiheutettu lama.

Toki lainarahalla Israelista ja Usasta pyssyjä, veronalennukset hyvätuloisille. 

Erinomainen hallitusohjelma.

Juuri näin, samaa miettinyt myös, sillä ihmisten ostovoima romuttui. Hallituksen talousohjelma on täysi tuho.

 

Sellaisen tempun Marinin hallitus tosiaan teki ostovoima romahti 90-luvun tasolle ansioista katosi 2kk palkkaa vastaava summa nyt ostovoima nousee.

Vierailija
110/111 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaista valehtelua EK:lta ja Orpon hallitukselta. Dynaamiset vaikutukset ovat olleet Suomen talouden täydellinen romahtaminen, velkavuori, ennätystyöttömyys, konkurssiaalto, palveluiden lakkautukset, lapsiperheköyhyyden tuplaantuminen jne

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
111/111 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm, pari vuotta vanha aloitus ja tämän jälkeen EK, PS ja Kokoomus ovat saaneet työttömyyden vain kasvuun

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kolme