Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

lentolakko ei ole oikein!

Vierailija
07.12.2010 |

mun oikeustaju ei riitä ymmärtämään sitä, että lentoemot jonkun vapaapäivän vuoksi aiheuttavat miljoonien tappiot, jotka tulevat kuitenkin viime kädessä veronmaksajien maksettavaksi. Ja sitten vielä nämä tukilakot, mitä tekemistä niillä on asian kanssa muuta kuin kiusa? Ahtaajat aloittivat, nyt lentoemot jatkavat. Mun mielestä lakko-oikeutta pitäisi rajoittaa, ei näin voi toimia. Sovittelumekanismiin voisi tuoda pakkosovinnon, jossa kolmas taho määrittää kompromissin. Saattaisi hillitä nokittelua.



nimimerkillä facebook-lentoemot hakuun

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
07.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettei vaan Finnskin henkilöstöpolitiikassa olis jotain vikaa kun ovat tukkanuottasilla vähän väliä eri henkilöstöryhmiensä kanssa? Ei aina voi syy olla työntekijäpuolessa.



Kyllä kaikilla tulee olla oikeus lakkoon. Ei työnantaja voi mielivaltaisesti kohdella työntekijöitään. Terveyttä ei mitata euroissa.

Vierailija
2/34 |
07.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tajuat sittemmin ehkä tukilakotkin?



Jokainen voi hyväksyä tai olla hyvksymättä, muttta lain puitteissa mennään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
07.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

..jos viedään yksi huilipäivä eli suomeksi ostospäivä. Mä uskon, että tässä on kyse vaan siitä, että työn entinen "hohto ja etuoikeutettu fiilis" alkaa olla takanapäin koska lentämisestä on tullut bussimatkustamista ja sitä vaan lentoemäntien on vaikea hyväksyä. Ei se silti ole syy vetää yhteiskuntaa näin lukkoon. Ei sympatioita.

Vierailija
4/34 |
07.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että samaan maahan rekistöityjen firmojen (Finnair ja Blue1) emot ovat eri työehtosopimuksen piirissä! Onko esim. K-kaupan myyjillä ja S-marketin myyjillä eri TESit siten, että toinen on selvästi toista kalliimpi työnantajalle?

Vierailija
5/34 |
07.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tajuat sittemmin ehkä tukilakotkin? Jokainen voi hyväksyä tai olla hyvksymättä, muttta lain puitteissa mennään.

eli lakia pitäis muuttaa, ei tää näin voi mennä

Vierailija
6/34 |
07.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tajuat sittemmin ehkä tukilakotkin?

Jokainen voi hyväksyä tai olla hyvksymättä, muttta lain puitteissa mennään.

osakkeenomistajana en hyväksy.

Nyt mennään siihen että edessä onkin radikaalimpi muutos ja vanhat edut saavat lähteä kerralla.

Tuo muutos olisi pitänyt tehdä jo vuosia sitten ja heittää AY-jäärät pois menneitä hyviä aikoja muistelemaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/34 |
07.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tajuat sittemmin ehkä tukilakotkin? Jokainen voi hyväksyä tai olla hyvksymättä, muttta lain puitteissa mennään.

osakkeenomistajana en hyväksy. Nyt mennään siihen että edessä onkin radikaalimpi muutos ja vanhat edut saavat lähteä kerralla. Tuo muutos olisi pitänyt tehdä jo vuosia sitten ja heittää AY-jäärät pois menneitä hyviä aikoja muistelemaan.


jotka hyväksyisit?

Vierailija
8/34 |
07.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tappiin asti. Kunhan muistavat, että heidänkin tilalleen tulee työintoisempia jostain muualta. (Paperimiehetkin lakkoilivat tehtaansa ulkomaille).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/34 |
07.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on niin vaikea luopua ja emot haikailevat niitä aikoja, jolloin esim Bangkokin lennon jälkeen elelivät Thaikuissa 10 pvää saaden siltä ajalta päivärahaa. Nykyään joutuvat hommiin sielläkin: Bangkok-Pattaya väliä jne.



Tietenkin he tarvitsevat riittävät lepoajat pitkien lentojen ja aikaerolentojen jälkeen....MUTTA nyt tosiaa tuntuu, että haikailevat "vanhoja hyviä aikoja". Lompsassahan se tuntuu, jos joutuu lentämään kotiin ja viettämään vapaapäivät kotona ilman päivärahaa. Peruspalkkahan ei ole kummoinen heillä.



Tätä menoa Suomi on pian ilman omaa lentoyhtiötä, kun Finnair menee konkkaan!

Vierailija
10/34 |
07.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nythän kyse ei ole mistään typeristä ostosvapaista vaan aikaerolentojen jälkeisistä vapaista. Ei kenenkään terveys kestä, jos ei saa levätä aikaerolennon jälkeen. Blue1 emoilla oli ihan eri tilanne, eivät lennä aikaerolentoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/34 |
07.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tajuat sittemmin ehkä tukilakotkin?

Jokainen voi hyväksyä tai olla hyvksymättä, muttta lain puitteissa mennään.

osakkeenomistajana en hyväksy.

Nyt mennään siihen että edessä onkin radikaalimpi muutos ja vanhat edut saavat lähteä kerralla.

Tuo muutos olisi pitänyt tehdä jo vuosia sitten ja heittää AY-jäärät pois menneitä hyviä aikoja muistelemaan.

Niin suuret tappiot tämäkin lakko aiheuttaa.

Olen sitä mieltä että Finnair myös annettaisiin mennä konkurssiin ja uusi lentoyhtiö tilalle. vanhat edut pois ja uudet tilalle.

Tätä vauhtia lenotemot lakkoilee työpaikkansa...

Vierailija
12/34 |
07.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuosta vaan ja uudet tulee tilalle? jeps ÖD

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/34 |
07.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun Finnairilla oli Suomessa monopoliasema ja kansainvälisten lentojen hinnat sovittiin IATA:ssa eri yhtiöiden kesken.



Haloo! Tämä aika on ollutta ja mennyttä. Kohta käy niin, että Finnair lopettaa toimintansa ja tilalle perustetaan uusi yhtiö, jolla ei ole historiallisten työehtojen rasitetta.



Kannattaisiko joustaa nyt, kun emot ovat vielä neuvotteluasemassa? Vai kannattaako sitten lähettää työhakemuksia uuteen yhtiöön, joka sanelee työehdot neuvottelematta?

Vierailija
14/34 |
07.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuosta vaan ja uudet tulee tilalle? jeps ÖD

Näin tapahtui Belgiassa. Sabena konkkaan, tilalle uusi yhtiö Sabenan tytäryhtiön pohjalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/34 |
07.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuosta vaan ja uudet tulee tilalle? jeps ÖD

Ei se nyt niin yksinkertaista ole. Mutta onhan niin tehty aiemminkin muualla ja hyvin on homma pelannut.

Nykymeno ei voi Finnairilla jatkua -ei siitä tule mitään että AY-liike hyppii pöydillä ja tekee koko ajan vahinkoa nykyiseen malliin. Parempi tehdä nyt iso organisaatiomuutos kerralla kun suostua kiristykseen ja löytää tämä sama edestään parin vuoden päästä.

Vertailkaapas Finnairin ja Ryanairin tehokkuutta... itku tulee. Finnairilaisille.

Vierailija
16/34 |
07.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tajuat sittemmin ehkä tukilakotkin? Jokainen voi hyväksyä tai olla hyvksymättä, muttta lain puitteissa mennään.

osakkeenomistajana en hyväksy. Nyt mennään siihen että edessä onkin radikaalimpi muutos ja vanhat edut saavat lähteä kerralla. Tuo muutos olisi pitänyt tehdä jo vuosia sitten ja heittää AY-jäärät pois menneitä hyviä aikoja muistelemaan.

Niin suuret tappiot tämäkin lakko aiheuttaa. Olen sitä mieltä että Finnair myös annettaisiin mennä konkurssiin ja uusi lentoyhtiö tilalle. vanhat edut pois ja uudet tilalle. Tätä vauhtia lenotemot lakkoilee työpaikkansa...

eli nurin vain luonnollisen poistuman kautta, ja tilalle tulee varmasti uusi toimija, joko uusi Finski tai jokin muu. Mä en vain ymmärrä sitä että Suomessa ei vieläkään ymmärretä maailman muuttuneen. Paperimiesten esimerkki ei näköjään ollut tarpeeksi, kun eivät ymmärrä sahaavansa omaa oksaa. Tai pitäisikö sanoa ostoskohteen palmua.

Vierailija
17/34 |
07.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuosta vaan ja uudet tulee tilalle? jeps ÖD

Ei se nyt niin yksinkertaista ole. Mutta onhan niin tehty aiemminkin muualla ja hyvin on homma pelannut.

Nykymeno ei voi Finnairilla jatkua -ei siitä tule mitään että AY-liike hyppii pöydillä ja tekee koko ajan vahinkoa nykyiseen malliin. Parempi tehdä nyt iso organisaatiomuutos kerralla kun suostua kiristykseen ja löytää tämä sama edestään parin vuoden päästä.

Vertailkaapas Finnairin ja Ryanairin tehokkuutta... itku tulee. Finnairilaisille.

Niinpä. Kannattaisi muistaa se, että ei Finnair ilkeyttään ole emoja nyt kiusaamassa. Kyse on siitä, että pelataan raaoilla kansainvälisillä markkinoilla eikä siellä voi pärjätä kivikautisilla monopoliajan työeduilla.

Ja tähän asiaan on vaikuttamassa jokainen meistä. Kuka ostaa 300 euron lipun Finnairilta, jos Ryanairilta saa vastaavan lennon 50 eurolla? Jos hyväksytte emojen oikuttelun, niin valitkaa seuraavalla kerralla se 300 euron lippu.

Vierailija
18/34 |
07.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuosta vaan ja uudet tulee tilalle? jeps ÖD

se ei menisi "tuosta vaan", nytkin tulee hurjat summat takkiin. Toisekseen, monien konkkaan menneiden firmojen raunioille on perustettu uusia. Nyt kun näitä lentolakkoja on ollut jo ties kuinka paljon, ei olisi mikään ihme ettei finnairin talous sitä kestä. Normaalissa tapauksessa valtio tulisi hätiin ja pelastaisi konkalta, mutta nyt olisi parempi jos ei tulisi.

Ja ei, en väitä että lakot on ainut syy huonoon taloudelliseen tilanteeseen.

Vierailija
19/34 |
07.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että Finnair pitää itsellään vain kaukoreitit ja muita lentoja varten ostetaan lennot joltain toiselta yhtiöltä, kuten nyt ostetaan Finncommilta kotimaan lentoja.



Tällöin vanhat työehdot rasittaisivat vain osaa lennoista.

Vierailija
20/34 |
07.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tässä tilanteessa ymmärrän kyllä Finnairin näkokulman ja en ole emojen puolella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yksi