Mitä itse tarjosit 1- ja 2-vuotissynttäreillä
Kommentit (6)
1-v synttäreillä tais olla kahvia, mehua ja maitoa sekä kakkua ja keksejä.
2-v synttäreillä taas oli suolaista piirakkaa, juustokakkua ja keksejä. Ja kahvia, mehua ja maitoa.
Vieraitakin tosin on ollut lähinnä vaan isovanhemmat ja kummit ja pari serkkua.
- Nalle puh-kakkua (helppo tehdä, käy ihan pienillekin, ohje löytyy googlaamalla)
- kaksivuotiaille coctailtikkuja, joissa lihapullia, juustoa ja kurkkua. Kaikki meni. Tuota pienemmät ei oikein osaa niitä vielä syödä
- keksejä ja naksuja
Toisella kerralla jätin kakun tekemättä, ja tein jäätelöbaarin; pilkoin isolle tarjoiluvadille eri jäätelöitä ja koristelin ne tuollaisilla cocktailtikuilla joiden päässä kimaltavia tupsuja ja koristeita. Sitten kuppeihin strösseleitä, karkkeja, kermavaahtoa ja paria kastiketta. Jokainen sai ottaa mitä halusi ja koristella oman annoksensa. Tykkäsivät kovasti.
vaan vieraana on ollut ystävä ja sukulaisperheitä eli aikuisia ja lapsia, kaikenikäisiä.
Meillä on aina olut ensin jotain suolaista, esim. suolainen piiras (kylmäsavulohesta, suppilovahveroista, kinkusta ja juustosta, parsasta ja vuohenjuustosta...) ja salaattia ja patonkia ja juustoja.
Joskus olen tehnyt myös hirvi- tai porokeittoa eli tarjonnut ihan lounasta.
Jälkkärikis on sitten kakkukahvit. Kakku itsetehty marja+kinuski+kermakakku. Lisäksi jotain muuta kahvileipää ja lasten pöydässä karkkeja ja keksejä ja mehua/limua. Joskus on ollut myös jäätelökakkua lapsille.
Jos on ollut noita suolaisia piiraita ja juustoja, niin lapsille on usein ollut lisäksi vielä lihapullia/nakkeja/viinirypäleitä/kirsikkatomaatteja/juustoa/kurkkua esim. coctailtikuissa. Joskus oon tehnyt lapsille nakkicroisanteja.
Täytekakku, korvapuustit, keksejä, voileipäkakku, karjalanpiirakoita. Lapsivieraita ei juuri ollut.
kakkua, jädeä, keksiä, suolasta piirakkaa, lihapullia, nakkitikkuja ym.