Jos menet liikkeeseen, niin tykkäätkö jos myyjä tulee heti kysymään "hei, saisinkos olla avuksi?"
Kommentit (56)
En tykkää yhtään, en käy sellaisissa liikkeissä. Pitäisi saada katsella rauhassa ajan kanssa
En yleensä tarvitse apua, mutta arvostan kyllä ystävällisiä asiakaspalvelijoita.
Vierailija kirjoitti:
Naisten housuliikkeessä se on hyvä idea, koska pitäisi saada oikea koko ja pitää löytää sijainti. Joissakin kaupoissa pärjää itse. Apteekissa sanon heti jos homma on hanskassa tai sitten etsitään tuotteet.
Munkin mielestä apteekissa ainoa hyvä, muissa vain ärsyttää. Yksi myyjä kerran kun menin housuliikkeeseen melkein suuttui kun sanoin etten tarvitse apua. Olin miehen kanssa ostoksilla ja halusimme katsella rauhassa kaksistaan. muta se myyjä tunki siihen ja alkoi kysellä millaista ja mitä kokoa. Miehenikin on introvertti niin meille molemmille tuli vain kamala kiire tuon jälkeen lähteä liikkeestä pois :D
Kauppa ei tarvitse katselijoita vaan ostajia
Vedän myyjän intohimoiseen suuteloon.
Pidän siitä, että kysytään, koska jos tarvin apua on helpompi, että myyjä tulee minun luokse eikä minun tarvitse pyöriä ympäri kauppaa etsimässä myyjää avuksi. Jos en tarvitse apua, kieltäydyn kohteliaasti.
Vierailija kirjoitti:
Vedän myyjän intohimoiseen suuteloon.
Migsih??
Kyllä, koska ostan vain tarvitsemiani tavaroita ja vaatteita, ja käyn liikkeissä ostoksilla enkä katselemassa valikoimia.
Jos menen vähemmän tuttuun kauppaan, jossa en tiedä mitä missäkin on, etsin myyjän ja pyydän häntä auttamaan.
Saan yleensä aina liikkeissä hyvää palvelua, mutta niinhän on että metsä vastaa niinkuin sinne huutaa.
Tykkään. Yleensä olen vaatekopissa ja myyjä tuo mulle sinne vaatteita sovitettavaksi. Siis itse otan ekat vaatteet, mutta myyjä tuo uutta tilalle, jos koko ei ole sopiva tai tuo jotain vastaa vaavaa tilalle.
Täysin neutraali suhtaantuminen. Jos tarviin apua, pyydän tietenkin apua. Jos en tarvii, vastaan kohteliaasti että kiitos, en nyt tarvitse. Yleensä fiksu myyjä sanoo perään että katsele rauhassa ja pyydä jos tarviit apua, jos olen sanonut että en nyt tällä hetkellä tarvii apua.
Mun mielestä hyvää palvelua, yleensä ymmärtävät kun totean että katselen tässä jos löydän jotakin kiinnostavaa. Työtään siis tekevät. Ei ole ollut ongelmia ja saan kyllä sanottua jos koen että liian iholle tuppautuvaa palvelua.
Vierailija kirjoitti:
Kauppa ei tarvitse katselijoita vaan ostajia
No saisinko ensin katsoa, että voin ostaa? Antaa myös mahdollisuuden tehdä heräteostoksia/löytöjä, kun ei tule tunnetta siitä, että nopeasti pitäisi saada kassakone kilisemään.
Paras tapa on myyjän huikata: "kerro, jos etsit jotain tiettyä".
Liian intensiivinen lähestyminen on ahdistavaa. Suomalaiseen kulttuuriin istuu paremmin se, että asiakaspalvelija tekee tiettäväksi olevansa saatavilla matalalla kynnyksellä mutta ei tunkeile liikaa. Tällöin asiakas saa rauhassa katsella, kierrellä ja ottaa kontaktia sittenkun on jotain kysyttävää.
T. Myyjä jonka parhaimmat myyntiluvut ovat liikkeissä joissa johto EI painosta menemään asiakkaan iholle käsikirjoitettujen fraasien kanssa vaan jossa saa lukea tilannetta ja tarjota jokaiselle asiakkaalle sitä mitä he haluavat, mikä usein on oma rauha kierrellä ja katsella: Silloin ne heräteostokset syntyvät.
Kaikista ärsyttävimmät ovat myyjät, jotka alkavat tuputtamaan tavaroita sen jälkeen kun olet sanonut ettet halua apua.
En tykkää. Kysyn apua kun tarvitsen sitä.
Itse asiassa mun mielestä toi on ihan hyvä, vaikka lähes joka kerta torppaankin kohteliaasti.
Jos joutuisin etsimään jotain ihan summa mutikassa, niin olisihan se hyvä, että joku heti ohjaisi mut oikeaan paikkaan.
En todellakaan. Tervehtiminen on ok, mutta muuten haluan asioida rauhassa. Kysyn jos tarvitsen apua.
Apteekeissa ja pikkuliikkeissä asioin tästä syystä vain pakon edessä. Ilman reseptiä tehtävät apteekkiostokset hoidan netissä, koska en voi rauhassa katsella.
Naisten housuliikkeessä se on hyvä idea, koska pitäisi saada oikea koko ja pitää löytää sijainti. Joissakin kaupoissa pärjää itse. Apteekissa sanon heti jos homma on hanskassa tai sitten etsitään tuotteet.