Jos menet liikkeeseen, niin tykkäätkö jos myyjä tulee heti kysymään "hei, saisinkos olla avuksi?"
Kommentit (56)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, koska ostan vain tarvitsemiani tavaroita ja vaatteita, ja käyn liikkeissä ostoksilla enkä katselemassa valikoimia.
Jos menen vähemmän tuttuun kauppaan, jossa en tiedä mitä missäkin on, etsin myyjän ja pyydän häntä auttamaan.
Saan yleensä aina liikkeissä hyvää palvelua, mutta niinhän on että metsä vastaa niinkuin sinne huutaa.
Tuota, voisitko suositella jotakin hyvää ja laadukasta peräpukamavoidetta?
Minua raivostuttaa kysely. Näen jos liikkeessä on jotain mitä haluan.
Tykkään jos myyjä tarjoaa apua. Pääsen liikkeestä nopeammin ulos, kun myyjä kertoo mistä etsimäni tuotteet löytyvät.
Osaan ottaa siis avun vastaan ja jos haluan vain ensin katsella rauhassa, niin kieltäydyn kohteliaasti avusta ja kerron että pyydän sitä myöhemmin jos tarvitsen.
Onneksi ikä ei ole vienyt ajattelu- ja puhekykyä, vaikka näkö ja kuulo heikkenerkin. 🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuorempana, kun oli epävarmempi, koin kiusalliseksi, jos myyjä kysyi. Tuli sellainen olo, että eikö täällä saa katsella ja toisaalta jos etsin jotain tiettyä, minua nolotti se, että myyjä kantoi mulle tuotteita sovitettavaksi.
Nyt kun on aikuinen ja itsevarma, on helppo sekä ottaa vastaan palvelua että kieltäytyä siitä. Ei oo enää sellainen epävarma seinien vierissä hiiviskelijä.
:D kivasti leimaat sellaiset, jotka toivoisivat saada asioida omassa rauhassa! Mut hei onnea tosta miten itsevarma ja aikuinen sä oot!
Myymälävarkaat ja äärimmäiset introvertit eivät tykkää, jos myyjä huomioi heidät. Muille se on ok. Tässä sulle leimausta! -eri 😅
Vihaan tuota. Pahimmillaan samassa liikkeessä monta eri myyjää tulee kysymään tuon. Meinaa hermo mennä. Miksi eivät voi vaan moikata tai hymyillä? Miksi pitää kysyä kysymys? Lähestyn myyjää itse, jos haluan apua.
En pidä tyrkyttämisestä, joten puolestani tervehtiminen on tarpeeksi ja kysyn, jos kaipaan opastusta tai en löydä etsimääni.
Osaan sanoa jos en tarvitse apua, enkä loukkaannu vaikka sata myyjää kysyisi voiko auttaa. Se on heidän työtään, ja on aina parempi, että apua on saatavilla silloin kun sitä tarvitsee. Monesti saattaa kuvitella, ettei tarvitse apua, mutta sitten ei itse löydäkään tuotetta, vaikka olisikin ostamassa vain jotain tiettyä, ja kuvittelee kipaisevansa pikaisesti. Se se vasta tolloa onkin, että kiertelee pitkään ympäriinsä selvästi jotain etsien, eikä silti voi antaa myyjän auttaa. 😁
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan. Tervehtiminen on ok, mutta muuten haluan asioida rauhassa. Kysyn jos tarvitsen apua.
Apteekeissa ja pikkuliikkeissä asioin tästä syystä vain pakon edessä. Ilman reseptiä tehtävät apteekkiostokset hoidan netissä, koska en voi rauhassa katsella.
Itse kyllä tiedän, mitä olen apteekista ostamassa, mutta en välttämättä heti huomaa ja muista missä tuote sijaitsee.
Niin että todella nautin, jos saan heti avun. En siis millään muotoa halua hengailla apteekissa kaikessa rauhassa. 😅
Sitten kun siinä on se asiantuntija vieressä, Hän katselee purkeista ja purnukoista esim. tuotteen vaikuttavat aineet ja miten ne eroaa toisesta lähes vastaavasta tuotteesta.
Myyjille voi osoittaa kysymyksen olevan väärä ja lähteä sitten kaupasta ulos heti.
EN tykkää !
Se on ärsyttävää. En mieluusti edes käy sellaisissa kaupoissa, missä Myyjä on heti "kimpussa".
Parempi on jos Myyjä sanoisi heti : "tule kysymään jos tarvitset apua".
Kyllä nyt jokainen osaa kysyä.
No RAUTAKAUPAT ( 🤣) ovat aivan eriasia!
Siellä vaikka VIHELTÄISI PILLIIN, niin ei näy myyjiä pitkillä suorillakaan.
Mä tykkään. Hymyllä ja katsekontaktilla höystettynä: Moikka, voinko auttaa? Mielestäni se on vähän sellainen kohteliaisuusfraasi ja lämmin tervetulotoivotus. Siihen on helppo vastata joko, että katselee vähän ensin, tai sitten jos oikeasti etsii jotain tiettyä asiaa. Kurjempaa on mennä liikkeeseen, jossa kukaan ei huomioi tai on muuten kalsea fiilis.
Useimmat myyjät kyllä tietävät asikasta itseään paremmin esim. millainen ja minkä kokoinen ja -värinen takki on pukeva muualtakin kuin suoraan peilistä katsottaessa.
Ihan hyvä että tulevat. Jos etsin jotain tiettyä, säästyy aikaa, kun myyjä vie suoraan oikean tuotteen luo. Muussa tapauksessa voi ilmoittaa kohteliaasti, että haluaa katsella.
Siitä en tykännyt, kun yhdessä keittiöliikkeessä (mies)myyjä tuli viiden minuutin aikana useita kertoja tuputtamaan apuaan ja selostamaan, kuinka hyvä katsomamme tuote on, vaikka sanoimne selvästi, että haluamme harkita hetken.
Kyllä. Ei ole vaikeaa sanoa jos haluaa katsella rauhassa. On huomattavasti vaikeampaa mennä kerjäämään apua.
Vierailija kirjoitti:
Myyjille voi osoittaa kysymyksen olevan väärä ja lähteä sitten kaupasta ulos heti.
Sä et varmaan sitten ikinä pysty käymään missään pienemmissä liikkeissä. :D
En, tekee mieli kääntyä jo pois.. Mulla on suu, jolla osaan pyytää apua, jos tarvitsen sitä.
Sen sijaan olisi suotavaa, että ne myyjät olisi paikalla, kun heitä tarttee, eikä tarttis kiertää koko kauppaa löytääkseen ainoa myyjän tiskiltä, joka soittaa korvanapilla toiselle