En osta sähköautoa koska.....
A. Haluan avustaa valtiota 1.5e jokaisesta bensalitrasta.
B. Haluan työllistää autohuoltoja.
C. en halua lisätä sähköpulaa.
D. Tuntuu että sähköautot vanhenee teknisesti jo 2 vuodessa 50%.
E. Löydän 50 000e parempaa käyttöä.
Kommentit (448)
talvella pitää päästä pidemmälle kuin 200 km.
Lataushybridi olisi itselle passeli. Sähköllä voisi ajella 99,9%:a matkoista, mutta maalle lähtiessä ei olisi pakotettu pysähtymään paikassa, jossa on latausmahdollisuus.
Vierailija wrote:
Odotan farmarimallista täyssähköautoa, haluan mahduttaa kahden koiran häkin takakonttiin. Vielä ei ole tullut vastaan sopivan mallista takakonttia, vaikka tilavuus muuten olisi ok. Joku kertoi huhun, että kohta joltain merkiltä tuollainen olisi tulossa.
Tämä juuri. Yhdistettynä tietenkin sillä, että taloyhtiön parkkipaikalle vasta nyt saadaan ensimmäisiä hitaita latauspaikkoja.
Katellaan ja ootellaan. Kokekoon joku muu kaikki ne ongelmat jotka liittyvät tähän asiaan. Itse ostan vasta kun ongelmat on suurimmalta osin ratkaistu. Sittenkin arvelluttaa ajoneuvo, joka muuttuu hyödyttömäksi heti kun joku katkaisee Suomesta sähköt.
Sähköautot eivät pärjää sellaisissa maissa, joissa on talvella pakkasta.
Vierailija wrote:
Lataushybridi olisi itselle passeli. Sähköllä voisi ajella 99,9%:a matkoista, mutta maalle lähtiessä ei olisi pakotettu pysähtymään paikassa, jossa on latausmahdollisuus.
Hybridien moottorit ruostuvat jo pienillä kilometreillä.
https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/asiantuntija-vaittaa-70-prosenttia-…
Kuka v*ttu ostaa jonku käämi auton kun polttiksella pärjää ihan hyvin ja ne rahat voi laittaa johonkin paljon parempaan. Tietenkin eri juttu jos uskot vihreiden ilmasto höpinöihin ja luulet että teet paljonkin hyvää ostamalla sen käämin. :)
Enkä halua omakotitalosta sähkösyöpön statusta jonka sähkömittarin lisääntynyt kulutus tekee...niin ja lataustakin pitäisi valvoa ja vieläpä ulkotilassa vaikka on lämmin autotalli.
Sähköautot ovat pelkkää huijausta. Ensin uskotellaan, että ajaminen on niillä paljon halvempaa, ja kun infra on saatu kuntoon ja suurin osa kansasta sähköautoilijoiksi, isketään kunnon verot sekä sähköön että autoon.
Itse en osta sähköautoa, koska ne ovat liian kalliita ja koska en jaksa odottaa latautumista ja koska ne käyttäytyvät arvaamattomasti talvella. Lisäksi latauspisteiden olemassaoloon ei voi luottaa pitkillä etapeilla, koska ne eivät välttämättä toimi, ja siinäpä sitten olet jossain päin maata tyhjän akun kanssa. Bensaa voi sentään kuljettaa kanisterissa hätävarana.
Kiinalaiset työntää halpoja kertakäyttöautoja viherpiipertäjille. Siinä on luontoarvot kaukana
Miksi noi sähköautot pitää näyttää niin muovisilta ja oidoilta....loppuu näiltäkin kiima kun viette 2 vuotta vanhan sähkömööpelinne vaihtoarvioitavaksi ensi kesänä.....kaivakaa 20 000e välirahaa kuivana.
CDE ja lisäksi akkusysteemi jne. ei ole ympäristöystävällinen, syttyvät ei-sammuvat sähköautot eivät vaikuta turvallisilta itselle tai lähiympäristölle, ei ole vielä tarpeeksi hyvä toimintavarmuus, en luota tietokoneisiin, jotka ovat autoja (esim. Tesla), ei ole omaa latauspaikkaa. Nämä tuli äkkiä mieleen.
För att det inte är ekonomiskt motiverat. Jag kunde väl ha en elbil eller två. Orsaken till att jag har två dieselbilar är den, att jag får så mycket mera för pengarna och att jag förlorar mycket färre euron på värdesänkningen under den tiden som jag äger dem. Får se vilket läge är vid nästa byte.
Sähkövatkainten vaihtoarvo on surkea. Autokauppias välttää etenkin sellaisia purkkeja, missä ajoakuston takuu on loppunut kuin ruttoa, koska akuston vaihto voi maksaa jopa 20 000 eur.
Vierailija wrote:
Sähkövatkainten vaihtoarvo on surkea. Autokauppias välttää etenkin sellaisia purkkeja, missä ajoakuston takuu on loppunut kuin ruttoa, koska akuston vaihto voi maksaa jopa 20 000 eur.
Missä ne halvat ja arvottomat sitten ovat? 8000€ on halvimmatkin ritsat. Olen katsellut leafia kauppakassiksi, kun enää tarvitse työttömänä muuten autoa. Pitää olla niin halpa, ettei kela pistä myyntiin sitä. Sähkärin saisin lataukseen kun jahtaan punaisia lappuja ja se riittäisi ihan hyvin.
Kuljen mökkeilemässä mökeillä missä ei ole sähköä lähimaillakaan niin range ei vain riitä päiväreissuille. Ja pidän muutenkin siitä että saan 1400km rangea 5min tankkauksella. Ja suurin syy on raha, ei minulla ole varaa sähköautoon. Siksi ajan 3000e dieselautolla.
Vierailija wrote:
Kiinalaiset työntää halpoja kertakäyttöautoja viherpiipertäjille. Siinä on luontoarvot kaukana
Tästä pitäisi tehdä Pölhölä-elokuvan nykyaikainen versio. Siinä olisi just tämä viherhörhöily pääteemana. Asioita ajatellaan ihan nurinkurisesti.
Vierailija wrote:
Sähköautot eivät pärjää sellaisissa maissa, joissa on talvella pakkasta.
Ja mites maissa, joissa on vielä pidemmät välimatkat kuin täällä pienessä Suomessa? Kulutetaan akut vuodessa loppuun ja luonto kiittää.
Vierailija wrote:
Näin käy kun yksi sähköauto syttyy tuleen:
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/8acf84dd-e14e-4d5c-97cf-55cc63e2f763
Voipi nuo napalmipatteristot olla kohta yhtä vaikeita vakuuttaa kuin venäläiset tankkerit.
Odotan farmarimallista täyssähköautoa, haluan mahduttaa kahden koiran häkin takakonttiin. Vielä ei ole tullut vastaan sopivan mallista takakonttia, vaikka tilavuus muuten olisi ok. Joku kertoi huhun, että kohta joltain merkiltä tuollainen olisi tulossa.