Ei se haittaa vaikka Orpon hallitus ottaakin ihan hulluna velkaa, Turkuun pääsee Helsingistä kuitenkin sitten 15 min nopeammin
Kommentit (33)
Neljällä miljardilla ei saada edes sitä koko rataa kai..
No niinpä. Ihan hyvin me muut täällä laajassa Suomen maassa pärjätään, ei mitään investointeja tarvita. Pääasia että Turku -Helsinki väliä junalla kulkevat pääsevät nopeammin määräpaikkaansa. Hyvä hallitus!
Tärkeämpää kuitenkin on päästä Turusta nopeasti pois.
Vierailija kirjoitti:
Neljällä miljardilla ei saada edes sitä koko rataa kai..
No, Sanna olisi rakentanut uudet radat Tampereelle, Turkuun ja Kouvolaan, hintalappu varmaan 20mrd. Ja sen jälkeen Hämeenlinnan asema oltaisiin voitu sulkea, tamperelainen unelma
Eikö tätä Orpon urpoa hanketta nyt jotenkin saisi pysäytettyä? Ihan turhaa rahan haaskausta tässä tilanteessa.
Kun joskus saisivat edes rakennettua kaksisuuntaisen radan Helsinki-Oulu sekä Seinäjoen että Kuopion kautta, niin voisi olla vähän realismin tynkää edes 300-400km maakuntalennoista luopua. Kun se kuulemma on ympäristölle niin haitallista se lentäminen (sivumennen sanoen en piittaa asiasta paskaakaan vaan minulle merkitsee ihan puhdas matka-aika).
Vierailija kirjoitti:
Kuka on Orppo?
Se joka on EKn lerppa
Taloustilanteessa jossa vähävaraisilta työntekijöiltä meinataan leikata olisi viisainta siirtää tulevaisuuteen 15 min radan rakentaminen.kukaan ei ole niin tärkeä että pitäisi vartin aikaisemmin olla perillä,ja sitäpaitsi ne junat myöhästelevät kuten ennenkin
Vierailija kirjoitti:
Tiestö rappiolla mutta Turun rata on maailman tärkein asia..
Niin se onkin. Se on liike-elämän ja yksityistenkin kannalta erittäin tärkeä rataosuus. Ja typerys, radalla voidaan kuljettaa hyvin raskaitakin kuormia kätevästi.
Rata on hyvä investointikohde.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiestö rappiolla mutta Turun rata on maailman tärkein asia..
Niin se onkin. Se on liike-elämän ja yksityistenkin kannalta erittäin tärkeä rataosuus. Ja typerys, radalla voidaan kuljettaa hyvin raskaitakin kuormia kätevästi.
Rata on hyvä investointikohde.
Eikö noi oikeisoporvarit kulje mersuilla ja audeilla? Tietysti jos nuorisojaostoa halutaan suosia.
Entä 10 miljardia F35 koneisiin muutaman vuoden päästä? Ihmeen hiljaa budjettiuutisoinnissa oltiin tästä?! 2026 pitäisi olla ensimmäiset koneet jo Suomessa. Millä rahalla ne maksetaan? Velalla tietysti!
Ei se auta mitään kun juna on kuitenkin 15 minuuttia myöhässä.
Vierailija kirjoitti:
Entä 10 miljardia F35 koneisiin muutaman vuoden päästä? Ihmeen hiljaa budjettiuutisoinnissa oltiin tästä?! 2026 pitäisi olla ensimmäiset koneet jo Suomessa. Millä rahalla ne maksetaan? Velalla tietysti!
Vierailija kirjoitti:
Taloustilanteessa jossa vähävaraisilta työntekijöiltä meinataan leikata olisi viisainta siirtää tulevaisuuteen 15 min radan rakentaminen.kukaan ei ole niin tärkeä että pitäisi vartin aikaisemmin olla perillä,ja sitäpaitsi ne junat myöhästelevät kuten ennenkin
Typerys, kyse ei ole vain 15 min, vaan tuo kertautuu lukuisia kertoja päivässä. Ja kyllä, sillä on merkitystä.
Vähävarainen työntekijä voi päästä ratatöihin tai valmistamaan tuotteita, joita rata vaatii. Se siis myös tuottaa.
Niiden vähävaraisten olisi pitänyt vaatia edelliseltä hallitukselta järkevämpää poliitiikkaa. Tässä tilanteessa ollaan juuri edellisen hallituksen vuoksi ja jos sitä äänestsi ja fanitti, niin ei voi kuin syyttää itseään leikkauksista. Hallituksen leikkaukset varmistavat sen, että selvitään edes jotenkin. Nyt laukeavat maksuun katsos kaikki ne kivat kohellukset, joita edellinen hallitus teki ilman, että koskaan mietti tai pysyi osoittamaan mitään rahoitusta niille. Rahoituksen hankinta sälytettiin uudelle hallitukselle.
Vierailija kirjoitti:
Neljällä miljardilla ei saada edes sitä koko rataa kai..
Hallitus ottaa lisää velkaa,ja kurittaa köyhiä lisää!
Vierailija kirjoitti:
Kuka on Orppo?
Pääministeri Törppö
Vierailija kirjoitti:
Ei se auta mitään kun juna on kuitenkin 15 minuuttia myöhässä.
Ilman uudistusta, se olisikin sitten 30 minuuttia (15 min hitaampi ja sitten jostain syystä vielä lisää 15 min lisähidastetta). -- Kiitos, että otit tämän asian esille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taloustilanteessa jossa vähävaraisilta työntekijöiltä meinataan leikata olisi viisainta siirtää tulevaisuuteen 15 min radan rakentaminen.kukaan ei ole niin tärkeä että pitäisi vartin aikaisemmin olla perillä,ja sitäpaitsi ne junat myöhästelevät kuten ennenkin
Typerys, kyse ei ole vain 15 min, vaan tuo kertautuu lukuisia kertoja päivässä. Ja kyllä, sillä on merkitystä.
Vähävarainen työntekijä voi päästä ratatöihin tai valmistamaan tuotteita, joita rata vaatii. Se siis myös tuottaa.
Niiden vähävaraisten olisi pitänyt vaatia edelliseltä hallitukselta järkevämpää poliitiikkaa. Tässä tilanteessa ollaan juuri edellisen hallituksen vuoksi ja jos sitä äänestsi ja fanitti, niin ei voi kuin syyttää itseään leikkauksista. Hallituksen leikkaukset varmistavat sen, että selvitään edes jotenkin. Nyt laukeavat maksuun katsos kaikki ne kivat kohellukset, joita edellinen hallitus teki ilman, että koskaan mietti tai pysyi osoittamaan mitään rahoitusta niille. Rahoituksen hankinta sälytettiin uudelle hallitukselle.
Korona ja sota pääsi taas rasse-sedältä unohtumaan.
Tiestö rappiolla mutta Turun rata on maailman tärkein asia..