Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

H&M vei rahaa minulta, miten toimia

Vierailija
19.08.2023 |

Eli olin palauttamassa mekkoa, ja myyjä pyysi laittamaan maksupäätteeseen korttini, maksupäätteessä luki mekon summa 15e, ei muuta. Näytin korttia ja pian maksupäätteeseen ilmestyi teksti "Kiitos lahjoituksestasi!!!" kysyin myyjältä, että ei kai rahaa ole nyt mennyt jonnekin johon myyjä ylimalkaisesti totesi että tarkista verkkopankista. Huomasin siellä pakolaisjärjestölle menneen maksun ja myyjä totesi sen menneen (ei tosin 15e,vaan pienempi summa). Myyjä hoputti että voisitko laittaa korttisi jotta saadaan raha palautettua kun olin hämmentynyt siitä että rahaani viedään ilman lupaani. Myyjä alkoi selvittää ja pyysi jonkun kollegan kassalle, ja myyjä anto spostiosoitteen jonne voin alkaa laittamaan viestiä että saisin "ehkä" rahani takaisin. (s posti oli ulkomainen, erikoinen osoite) ja pyysin saada ottaa kuvaa siitä paperista josta myyjä katsoi osoitteen, mutta myyjä ei suostunut. Kysyin, että eikö hän voi antaa saman tien rahani takaisin, kuulemma ei. Sanoi, että kyllä varmaan saat rahan takaisin. Totesin, että tottakai saan omani takaisin en ole antanut lupaa kellekään ottaa rahojani tosta noin vaan. Myyjä totesi, että varmaan joku bugi mille he ei voi mitään. Sanoin, että aika iso virhe kyllä. Laitoin spostia hm aspaan (en löytänyt esimiehen numeroa, eikä sitä ole suostuttu antamaan) johon he vastasivat jotain tyyliin "pahoittelen että koet että rahasi on viety vasten tahtoasi".... Soitin vielä aspaan, ja ylimielinen tyttö kehotti minua olemaan hiljaa kun hän puhuu, eikä suostunut antamaan esimiehen numeroa sitä pyytäessäni. Puhelun alussa tuli viesti että haluatko että sinulle tehdään puhelun jälkeen kysely jossa kartoitetaan aspa kokemusta, vastasin kyllä, kyselyä ei tullut. Kysyin puhelimessa, että täytyykö minun tosiaan alkaa lähetellä korttitietoja omituiseen postiin saadakseni rahat takaisin, se ei ole tietoturvallista. Sain ohjeen jossa he olivat kirjanneet valmiin viestin, siitä ei käynyt ilmi että moka oli myymälän päässä. Olen nyt laittanut tuohon s postiin, ilmeisesti pakolaisjärjestö, viestiä, mitään vastausta ei ole kuulunut eikä myöskään rahoja näkynyt.

Mitä tekisitte?

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika törkeää toimintaa, luulisi kaupan ottavan vastuun virheistä ja toimivan asiakasystävällisesti. Jos myymälä ei ota vastuuta, niin tekisin ilmoituksen kuluttajavirastoon

Vierailija
2/52 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet lammas, kun et vaatinut tarpeeksi selkeästi rahojasi takaisin heti. Olisit soittanut vaikka poliisit paikalle. Sen sijaan kulutat aikaasi sähköposteilla ja puhelinsoitoilla, jotta saisit 5€ takaisin. Etkä varmasti ikinä takaisin sitä rahaa saa sähköpostia lähettämällä. H&M:ltä voit rahat saada jos osaat vaatia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitaan kuluttaja-asiamiehelle

Vierailija
4/52 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin selvästi sanoin myymälässä että haluan rahan takaisin heti, myymälästä sanottiin että heidän kassajärjestelmässä on eri rahat, joten he eivät rahaa voi antaa takaisin. Toimin aivan oikein.

Sähköpostiin piti laittaa kuvakaappaus arkistosta, jossa oli kuva siitä maksusta.

Vierailija
5/52 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin selvästi sanoin myymälässä että haluan rahan takaisin heti, myymälästä sanottiin että heidän kassajärjestelmässä on eri rahat, joten he eivät rahaa voi antaa takaisin. Toimin aivan oikein.

Sähköpostiin piti laittaa kuvakaappaus arkistosta, jossa oli kuva siitä maksusta.

Tajuatko, että asiaan kuluttamasi aika on aika paljon arvokkaampaa kuin veloitettu rahasumma. Jäät tappiolle vaikka tekisit mitä, koska suostuit johonkin sähköpostiruljanssiin. Voisit minimoida tappion unohtamalla asian.

Vierailija
6/52 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaali firma kyllä todellakin antaa lahjakortin tm hyvitykseksi. Tottakai haluan rahani takaisin, päätän itse millon laitan rahani hyväntekeväisyyteen. Korkoa aion pyytää ja varmasti siihen on oikeuskin.

Lammas unohtaa tällaiset, ja itse en sellaiseksi itseäni nimittäisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/52 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Normaali firma kyllä todellakin antaa lahjakortin tm hyvitykseksi. Tottakai haluan rahani takaisin, päätän itse millon laitan rahani hyväntekeväisyyteen. Korkoa aion pyytää ja varmasti siihen on oikeuskin.

Lammas unohtaa tällaiset, ja itse en sellaiseksi itseäni nimittäisi.

Olet oikeassa, että firma antaa normaalisti hyvityksen, mutta nyt vaikuttaa huonolta. Heidän olisi pitänyt antaa hyvitys välittömästi, eikä vaatia sinun hoitavan asian itse. Kerro kun asia etenee.

Vierailija
8/52 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet lammas, kun et vaatinut tarpeeksi selkeästi rahojasi takaisin heti. Olisit soittanut vaikka poliisit paikalle. Sen sijaan kulutat aikaasi sähköposteilla ja puhelinsoitoilla, jotta saisit 5€ takaisin. Etkä varmasti ikinä takaisin sitä rahaa saa sähköpostia lähettämällä. H&M:ltä voit rahat saada jos osaat vaatia.

Poliisi olisi nauranut sinulle jos olisit yrittänyt saada heidät paikalle selvittämään tällaista asiaa. Tiedoksi vaan uhoajalle. Heillä on nykyään kiireellisempiäkin tehtäviä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/52 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkossa kappalejaot olis aika jees, en pystynyt lukemaan.

Vierailija
10/52 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmin tapa saada rahat takaisin ja asia selvitetyksi nopeasti olisi ollut soitto Iltapäivälehteen. Ja en sano tätä mitenkään sarkastisesti, vaan oikeasti olisi tullut HM:n toimiin vipinää mainehaitan pelossa. Nyt menit tavallaan ansaan ja perimään viittä euroasi itse jollain epämääräisillä tiedoilla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/52 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa sekava selostus ja kaikki yhteen pötköön. En lukenut.

Neuvoksi siis, että jos haluat että joku käyttää aikaansa sinun ongelmiesi ratkaisemiseen, niin koita edes tehdä siitä hänelle siedettävää. Lue vaikka kirjoituksesi kerran läpi ennen kuin lähetät sen. Jos et jaksa, niin miksi kenenkään muun pitäisi jaksaa sitä lukea?

Vierailija
12/52 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häh. Siis mikä juttu toi on. Miksi pakautuksessa muka asiakkaan tarvitsisi kortti laittaa maksupäätteeseen? Ei kuullosta terveeltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/52 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvin selvästi sanoin myymälässä että haluan rahan takaisin heti, myymälästä sanottiin että heidän kassajärjestelmässä on eri rahat, joten he eivät rahaa voi antaa takaisin. Toimin aivan oikein.

Sähköpostiin piti laittaa kuvakaappaus arkistosta, jossa oli kuva siitä maksusta.

Tajuatko, että asiaan kuluttamasi aika on aika paljon arvokkaampaa kuin veloitettu rahasumma. Jäät tappiolle vaikka tekisit mitä, koska suostuit johonkin sähköpostiruljanssiin. Voisit minimoida tappion unohtamalla asian.

Tajuan, ettei ko. puljun kanssa kannata asioida.

- Eri

Vierailija
14/52 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet lammas, kun et vaatinut tarpeeksi selkeästi rahojasi takaisin heti. Olisit soittanut vaikka poliisit paikalle. Sen sijaan kulutat aikaasi sähköposteilla ja puhelinsoitoilla, jotta saisit 5€ takaisin. Etkä varmasti ikinä takaisin sitä rahaa saa sähköpostia lähettämällä. H&M:ltä voit rahat saada jos osaat vaatia.

Poliisi olisi nauranut sinulle jos olisit yrittänyt saada heidät paikalle selvittämään tällaista asiaa. Tiedoksi vaan uhoajalle. Heillä on nykyään kiireellisempiäkin tehtäviä.

Tämä koko ketjuhan on provo, mutta pidetäänkö näpistyksiäkin poliisin keskuudessa pikkujuttuna? Niistähän kuitenkin saa sakot, vaikka veisi vain 0,20e tikkarin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/52 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyjän virhe, uskon että korjaavat pian. Iso pulju kyseessä.

Vierailija
16/52 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet lammas, kun et vaatinut tarpeeksi selkeästi rahojasi takaisin heti. Olisit soittanut vaikka poliisit paikalle. Sen sijaan kulutat aikaasi sähköposteilla ja puhelinsoitoilla, jotta saisit 5€ takaisin. Etkä varmasti ikinä takaisin sitä rahaa saa sähköpostia lähettämällä. H&M:ltä voit rahat saada jos osaat vaatia.

Poliisi olisi nauranut sinulle jos olisit yrittänyt saada heidät paikalle selvittämään tällaista asiaa. Tiedoksi vaan uhoajalle. Heillä on nykyään kiireellisempiäkin tehtäviä.

Liikenne on niin nopearytmistä ja ihmiset monesti kiireisiä niin ymmärtäähän sen ettei tuollaiseen ehdi eikä niin ehkä kiinnostakaan. Tuotto tehdään muualla.

Vierailija
17/52 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaiset lahjoitusjutut saisi laittaa vallan pois. Ostoksilla käy myös työttömiä lapsiperheitä eikä ole kivaa, jos vahingossa raha menee väärään paikkaan.

Vierailija
18/52 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Häh. Siis mikä juttu toi on. Miksi pakautuksessa muka asiakkaan tarvitsisi kortti laittaa maksupäätteeseen? Ei kuullosta terveeltä.

Jos sen palautuksen haluaa kortille takaisin, niin tietenkin noin.

Vierailija
19/52 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuollaiset lahjoitusjutut saisi laittaa vallan pois. Ostoksilla käy myös työttömiä lapsiperheitä eikä ole kivaa, jos vahingossa raha menee väärään paikkaan.

Vanhemmat joutuu olemaan palkattomissa työkokeiluissa ja kasvavalle lapselle ostetaan 9 euron/ kulukorvauksella vaatetta.

Vierailija
20/52 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marssit kauppaan ja vaadit esimiestä. Nythän sinulle kuuluisi jo 30 euroa? Tarvittaessa otat myös yhteyttä kuluttajaneuvontaan ja sitten kuluttajariitalautakuntaan. Toki esim. Iltasanomat ja Iltalehti ovat myös vaihtoehtoja.