H&M vei rahaa minulta, miten toimia
Eli olin palauttamassa mekkoa, ja myyjä pyysi laittamaan maksupäätteeseen korttini, maksupäätteessä luki mekon summa 15e, ei muuta. Näytin korttia ja pian maksupäätteeseen ilmestyi teksti "Kiitos lahjoituksestasi!!!" kysyin myyjältä, että ei kai rahaa ole nyt mennyt jonnekin johon myyjä ylimalkaisesti totesi että tarkista verkkopankista. Huomasin siellä pakolaisjärjestölle menneen maksun ja myyjä totesi sen menneen (ei tosin 15e,vaan pienempi summa). Myyjä hoputti että voisitko laittaa korttisi jotta saadaan raha palautettua kun olin hämmentynyt siitä että rahaani viedään ilman lupaani. Myyjä alkoi selvittää ja pyysi jonkun kollegan kassalle, ja myyjä anto spostiosoitteen jonne voin alkaa laittamaan viestiä että saisin "ehkä" rahani takaisin. (s posti oli ulkomainen, erikoinen osoite) ja pyysin saada ottaa kuvaa siitä paperista josta myyjä katsoi osoitteen, mutta myyjä ei suostunut. Kysyin, että eikö hän voi antaa saman tien rahani takaisin, kuulemma ei. Sanoi, että kyllä varmaan saat rahan takaisin. Totesin, että tottakai saan omani takaisin en ole antanut lupaa kellekään ottaa rahojani tosta noin vaan. Myyjä totesi, että varmaan joku bugi mille he ei voi mitään. Sanoin, että aika iso virhe kyllä. Laitoin spostia hm aspaan (en löytänyt esimiehen numeroa, eikä sitä ole suostuttu antamaan) johon he vastasivat jotain tyyliin "pahoittelen että koet että rahasi on viety vasten tahtoasi".... Soitin vielä aspaan, ja ylimielinen tyttö kehotti minua olemaan hiljaa kun hän puhuu, eikä suostunut antamaan esimiehen numeroa sitä pyytäessäni. Puhelun alussa tuli viesti että haluatko että sinulle tehdään puhelun jälkeen kysely jossa kartoitetaan aspa kokemusta, vastasin kyllä, kyselyä ei tullut. Kysyin puhelimessa, että täytyykö minun tosiaan alkaa lähetellä korttitietoja omituiseen postiin saadakseni rahat takaisin, se ei ole tietoturvallista. Sain ohjeen jossa he olivat kirjanneet valmiin viestin, siitä ei käynyt ilmi että moka oli myymälän päässä. Olen nyt laittanut tuohon s postiin, ilmeisesti pakolaisjärjestö, viestiä, mitään vastausta ei ole kuulunut eikä myöskään rahoja näkynyt.
Mitä tekisitte?
Kommentit (52)
Ei tolal nyt oel merkitystä missä maassa toimisto on, ihan, suomenkielinen hlö puhelimessa joka pyrki vastaamaan mutta ei saanut asiaa ratkaistua ja oli ylimielinen. Ihan sama mikä maa, jos aspassa ei osata toimia.
Ensi kerralla katsot, mitä nappia painat.
Jos painat "lahjoitan" turha marista.
Vierailija kirjoitti:
Ei tolal nyt oel merkitystä missä maassa toimisto on, ihan, suomenkielinen hlö puhelimessa joka pyrki vastaamaan mutta ei saanut asiaa ratkaistua ja oli ylimielinen. Ihan sama mikä maa, jos aspassa ei osata toimia.
No on sillä merkitystä kun ne ei hoida myymälän asioita. Minäkin olen suomenkielinen ja olen ollut töissä H&M:n suomenkielen asiakaspalvelussa ja voin sanoa että myymälän asioihin on sieltä aika mahdotonta vaikuttaa. Välillä se oli todella turhauduttavaa ja ei ne esimiehetkään siellä tiedä myymälän asioista mitään, ainakaan Suomen alueen. Toki se on paskasti firman puolelta hoidettu että asia on näin, mut niin se on. Siksi soittelet sinne aspaan ihan turhaa. Soittele sinne myymälään ja pyydä myymäläpäällikkö puhelimeen. Se on ainut joka sua voi auttaa.
Ensi kerralla katsot, mitä nappia painat.
Jos painat "lahjoitan" turha marista.
-en oo painanut Yhtään mitään nappia. Olem käyttänyt lähimaksulla korttini kun myyjä pyysi näyttämään sen maksupäätteelle. Maksu päätteessä luki mekon summa 15e. Maksu päätteeseen kortin näytettyä ilmestyi teksti Kiitos lahjoituksesta!!! - josta jouduin itse mainitsemaan myyjälle koska hän ei siihen reagoinut.
Sain myymälän nron, tai mies sai, itse en saanut. Jos tää toinen näistä oli myymäläpäällikkö, niin vaikutti kyllä erittäin yhteistyökyvyttömältä ja tyhmältä siinä suhteessa ettei nähnyt tilanteessa mitään väärää ilmeisesti ainakaan ei ilmaissut mitään pahotteluita tms vaan oli änkyrä. Jos sellasella soittaa, niin....esimiehen numeroa en ole saanut pyynnöistä huolimatta, spostiviestini luvattiin toimittaa esimiehelle mutta näin ei silti tehty. Aspasta luvattiin siis. Valehteli.
Jatkossa ei kannata klikata maksupäätteeltä sitä nappia, jolla kysytään "haluatko tehdä lahkoituksen". Olet sitä nyt painanut ihan itse.
Siis siinä maksupäätteessä on selvä kysymys koskien lahjoittamista. Voit painaa kyllä tai ei. Itse olet mokannut. Jos olisit painanut ei, olisit seuraavaksi saanut maksaa vain ostoksesi. Jengi vain painelee maksupäätettä eteenpäin vauhdilla, katsomatta yhtään mitä siinä lukee. Sitten riehutaan vauvapalstalla.
Vierailija kirjoitti:
Sain myymälän nron, tai mies sai, itse en saanut. Jos tää toinen näistä oli myymäläpäällikkö, niin vaikutti kyllä erittäin yhteistyökyvyttömältä ja tyhmältä siinä suhteessa ettei nähnyt tilanteessa mitään väärää ilmeisesti ainakaan ei ilmaissut mitään pahotteluita tms vaan oli änkyrä. Jos sellasella soittaa, niin....esimiehen numeroa en ole saanut pyynnöistä huolimatta, spostiviestini luvattiin toimittaa esimiehelle mutta näin ei silti tehty. Aspasta luvattiin siis. Valehteli.
Joo tuo aspa on tälläisissä asioissa vitsi. Toki myymälässä on kaikenlaista porukkaa töissä ja välillä ne pikku pomot on niitä pahimpia, eli vaihtelevat vastuuhenkilöt etenkin Etelä-Suomessa, mutta luulisin että siinä vaiheessa kun myymäläpäällikkö tulee kuvioihin niin asiakas on aina oikeassa oli syy mikä vaan.
Mitä nää jankuttajat on, jotka eivät tajua tilannetta?
Ap ei ollut maksamassa mitään, vaan saamassa rahansa takaisin palautuksesta. Ap ei painanut mitään nappia maksupäätteeltä, eikä kyseessä ollut maksutapahtuma. Kortille piti hyvittää. Ei hyvityksessä ole mitään lahjoitusnappia.
Itse olen saanut helposti rahat takaisin noin, mutta nyt tosiaan myyjä on mokannut valitsemalla väärän vaihtoehdon omalta koneeltaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Häh. Siis mikä juttu toi on. Miksi pakautuksessa muka asiakkaan tarvitsisi kortti laittaa maksupäätteeseen? Ei kuullosta terveeltä.
Jos sen palautuksen haluaa kortille takaisin, niin tietenkin noin.
Miten rahan saa takaisin kortille? Maksoin viime viikolla pankkikortilla Taito-liikkeessä ja virheellisen veloituksen vuoksi sain takaisin ylimääräisen veloitetun ihan käteisenä. Sama systeemi Citymarketissa, kortilla maksetusta olen saanut takaisin ihan tavallisena rahana.
Tää on just tää että monet ei tiedä että H&M:n asiakaspalvelu on Ruotsissa. Ei ne tiedä siellä puhelinmen päässä myymälöiden asioista mitään. En usko että edes tietävät mikä hyvänteväisyyslahjoitus siellä kaupassa on meneillään tai miten kassat toimii.