H&M vei rahaa minulta, miten toimia
Eli olin palauttamassa mekkoa, ja myyjä pyysi laittamaan maksupäätteeseen korttini, maksupäätteessä luki mekon summa 15e, ei muuta. Näytin korttia ja pian maksupäätteeseen ilmestyi teksti "Kiitos lahjoituksestasi!!!" kysyin myyjältä, että ei kai rahaa ole nyt mennyt jonnekin johon myyjä ylimalkaisesti totesi että tarkista verkkopankista. Huomasin siellä pakolaisjärjestölle menneen maksun ja myyjä totesi sen menneen (ei tosin 15e,vaan pienempi summa). Myyjä hoputti että voisitko laittaa korttisi jotta saadaan raha palautettua kun olin hämmentynyt siitä että rahaani viedään ilman lupaani. Myyjä alkoi selvittää ja pyysi jonkun kollegan kassalle, ja myyjä anto spostiosoitteen jonne voin alkaa laittamaan viestiä että saisin "ehkä" rahani takaisin. (s posti oli ulkomainen, erikoinen osoite) ja pyysin saada ottaa kuvaa siitä paperista josta myyjä katsoi osoitteen, mutta myyjä ei suostunut. Kysyin, että eikö hän voi antaa saman tien rahani takaisin, kuulemma ei. Sanoi, että kyllä varmaan saat rahan takaisin. Totesin, että tottakai saan omani takaisin en ole antanut lupaa kellekään ottaa rahojani tosta noin vaan. Myyjä totesi, että varmaan joku bugi mille he ei voi mitään. Sanoin, että aika iso virhe kyllä. Laitoin spostia hm aspaan (en löytänyt esimiehen numeroa, eikä sitä ole suostuttu antamaan) johon he vastasivat jotain tyyliin "pahoittelen että koet että rahasi on viety vasten tahtoasi".... Soitin vielä aspaan, ja ylimielinen tyttö kehotti minua olemaan hiljaa kun hän puhuu, eikä suostunut antamaan esimiehen numeroa sitä pyytäessäni. Puhelun alussa tuli viesti että haluatko että sinulle tehdään puhelun jälkeen kysely jossa kartoitetaan aspa kokemusta, vastasin kyllä, kyselyä ei tullut. Kysyin puhelimessa, että täytyykö minun tosiaan alkaa lähetellä korttitietoja omituiseen postiin saadakseni rahat takaisin, se ei ole tietoturvallista. Sain ohjeen jossa he olivat kirjanneet valmiin viestin, siitä ei käynyt ilmi että moka oli myymälän päässä. Olen nyt laittanut tuohon s postiin, ilmeisesti pakolaisjärjestö, viestiä, mitään vastausta ei ole kuulunut eikä myöskään rahoja näkynyt.
Mitä tekisitte?
Kommentit (52)
Vierailija kirjoitti:
Häh. Siis mikä juttu toi on. Miksi pakautuksessa muka asiakkaan tarvitsisi kortti laittaa maksupäätteeseen? Ei kuullosta terveeltä.
Sokoksessa, Prismassa ja Cittarissa toimitaan palautuksen kanssa myös noin, jos asiakas on alun perin maksanut kortilla. Miten muuten raha palautuisi?
Ole yhteydessä siihen myymälän H&M:n ja pyydä tuotehyvityskorttia tuolla summalla. Se on kaikista helpointa toteuttaa. Sen tosin pitää tehdä "vastuuhenkilö" myymälässä. Kaikilla myyjillä ei ole oikeuksia tehdä tuotehyvityskortteja. Anna samalla palautetta sinulle aikaisemmin "palvelleen" myyjän toiminnasta.
Ihan turhaa soittelet ja otat yhteyttä mihinkään ulkomaisiin järjestöihin, ei ne ala rahoja palauttelemaan. Samoin H&M:n sivujen asiakaspalveluun soittaminen on luultavasti turhaa, koska ne puhelut menee Boråsiin Ruotsiin missä on niiden online varastot ja online myynti. Ne tuskin voi tehdä siellä mitään myymäläasioihin liittyvää ja ei siellä kyllä saa mitään esimiehiä puhelimeen ja ei ne edes hoida tälläisiä asioita. Tiedän koska olen ollut töissä online varastolla Ruotsissa sekä myös myymälässä Suomessa.
Ainoa tapa on saada korjaus asiaasi on fyysinen myymälä missä olet asioinut. Pyydä se vastuuhenkilö paikalla selvittämään. Voit soittaa myös myymälän puhelinnumeroon.
Vierailija kirjoitti:
Häh. Siis mikä juttu toi on. Miksi pakautuksessa muka asiakkaan tarvitsisi kortti laittaa maksupäätteeseen? Ei kuullosta terveeltä.
Ihan tavallinen toimintatapa silloin, kun rahat palautetaan käyttötilille.
Meillä tapahtui noin kuukausi sitten samantapainen rahojen ryöstö. Ostettiin 100km:n päästä kotoa pojalle googleplay-kortti, että voi stumble guys-peliin ostaa tarjouksen 10,99€. Tuli kuitti ostoksesta, mutta kuitenkin jotenkin ostosta ei saatu. Kokeiltiin kotiin tultua vielä 3€ ostos suorittaa, kun 15€ kortti. Sama peli. Kuitti tuli ostettua ei saatu. Epämääräisiin ei spostia laiteta. Kuluttaja-asiamieheenkö yhteyttä? R-kioski ostos. Loppuu meidän osalta niiden korttien osto. Pojalla suuri murhe ja todellinen raivonpuuska meillä aikuisilla. Tätä on tulevaisuus ostoksilla. Ymmärrä erittäin hyvin aloittakaa.
Ymmärrän erittäin hyvin aloittakaa.
Nyt ensimmäisenä muistat vahtia, ettei ensi kuussa mene sama summa, saattoi mennä päälle jokin kuukausilahjoitus tuonne paikkaan, aika usein hyväntekeväisyysjärjestöillä on kuukausilahjoitus.
Sitten otat yhteyttä kuluttaja-asiamieheen (sähköpostilla, että jää mustaa valkoisella, selkeästi kirjoitettuna).
Sen jälkeen otat yhteyttä vielä uudelleen liikkeeseen ja kerrot, ettei asia ole selvinnyt ja olet tiedustellut kuluttaja-asiamieheltä asiaa. Voit pyytää jo nyt korvauksia heiltä, voi tulla kiire kun mainitset kuluttaja-asiamiehen, ihan varmasti tietävät että ovat itse mokanneet ja suht pahastikin.
Jos ei liikettä kiinnosta toimia (ja ehkä vaikka kiinnostaisikin, niin kauan ovat nyt suhmuroineet), ottaisin yhteyttä iltapäivälehteen. Sinulla kuitenkin on mustaa valkoisella sähköpostikin tuonne järjestölle, joten olet yrittänyt asiaa hoitaa. Uskon, että varmasti joku lehti on kiinnostunut tästä, kun sen verran iso pulju kyseessä ja tuolla tavalla törkeästi huijaavat lahjoittamaan ja sen jälkeen vielä nakkelevat niskojaan ja pesevät kätensä asian selvittämisestä.
Vierailija kirjoitti:
H&m:n maksupäätteessä asiakas painaa itse siitä kosketusnäytöstä, haluaako lahjoittaa Ukrainaan. Ainakin eilen oli näin.
Joo näin on.
Vierailija kirjoitti:
Meillä tapahtui noin kuukausi sitten samantapainen rahojen ryöstö. Ostettiin 100km:n päästä kotoa pojalle googleplay-kortti, että voi stumble guys-peliin ostaa tarjouksen 10,99€. Tuli kuitti ostoksesta, mutta kuitenkin jotenkin ostosta ei saatu. Kokeiltiin kotiin tultua vielä 3€ ostos suorittaa, kun 15€ kortti. Sama peli. Kuitti tuli ostettua ei saatu. Epämääräisiin ei spostia laiteta. Kuluttaja-asiamieheenkö yhteyttä? R-kioski ostos. Loppuu meidän osalta niiden korttien osto. Pojalla suuri murhe ja todellinen raivonpuuska meillä aikuisilla. Tätä on tulevaisuus ostoksilla. Ymmärrä erittäin hyvin aloittakaa.
siinä kuitissa on koodi joka syötetään peliin
Vierailija kirjoitti:
Kaupasta riippuen palautukset voidaan joko ohjata kortin kautta tilille tai antaa käteisenä.
Vierailija kirjoitti:
😂
Ai, sulle ei ole tapahtunut mitään, osaat kaiken ja ymmärrät kaiken, sua ei huijata!
Eikö sulle ole opetettu mitään tapoja!
Tottakai koodi syötettiin kuitista peliin. On ostettu noita ennenkin. Nyt kiinnostaa, mistä saamme menetetyn 15€ pois.
Hm:n maksupäätteessä asiakas painaa itse siitä kosketusnäytöstä, haluaako lahjoittaa Ukrainaan. Ainakin eilen oli näin
-jep, mutta tässä ei ollut kyse samasta asiasta vaan myyjä pyysi syötämään maksupäätteelle saman kortin millä maksanut mekon, jonka nyt palauttaa jotta rahat siirtyy tilille. Päätteessä luki mekon summa 15e,ei muuta. Näytettyään korttia laite ilmoitti "kiitos lahjoituksestasi!!" ilman Mitään infoa asiakkaalle, että tällainen voisi tapahtua.
Ja joo olen juuri työttömäksi jäänyt ihminen, jolla hankalin kuukausi elämiseen juuri nyt kun työt loppui joten en tod ala nyt mihinkään lahjoittamaan ja se että täytyy omia henkilökohtasta tietoja lähettää jonnekki ties minne, on todella, naurettavaa. Siksi, että multa vietiin rahaa ilman lupaani.
Kai voin vieläkin soittaa Iltalehteen? 😂
Vierailija kirjoitti:
Tottakai koodi syötettiin kuitista peliin. On ostettu noita ennenkin. Nyt kiinnostaa, mistä saamme menetetyn 15€ pois.
Sitten yhteys sen lahjakortin asiakasneuvontaan ja sitä kautta edetään. Kauppa ei ole vastuussa jos ovat kaupalle virheellisiä lahjakortteja lähettäneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten yhteys sen lahjakortin asiakasneuvontaan ja sitä kautta edetään. Kauppa ei ole vastuussa jos ovat kaupalle virheellisiä lahjakortteja lähettäneet.
eli Googleplayhin tässä tapauksessa.
Aloituksesta noin puolet luettuani, tekisin lyhyemmän aloituksen 🙄
Joo se myyjä (ja puhelin aspa) sanoi, että ei multa Varmaan mene isompaa summaa enää, Varmaan 😂!!!!! Eivät kuulemma voi luvata mutta että Varmaan ei mee. Mun tiedot on jossain, missä en haluaisi niiden olevan. Varmaan joku tietoturvarikoskin vielä!
Ja kiitos neuvoista. Tuotehyvityskortti kuulosti mahdolliselta, tosin mulla vaan se, että haluan kyll hyvityksen mutta menettämäbi rahan haluan rahana, en haluaisi muutenkaan enää asioida hm:ssä kun näin epävakaata ja huonoa toimintaa tosta tuotehyvityskortistakin olisi pitänyt jo myyjien osata sanoa. Olivat todella töykeitä, varsinkin se joku joka kutsuttiin kassalle joku vastaava tms, ei edes katsonut päin vaan tiuskaisi jotain. Kuten tänä tyttö kassalla, joka ei tajunnut tai tiennyt mistään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Hm:n maksupäätteessä asiakas painaa itse siitä kosketusnäytöstä, haluaako lahjoittaa Ukrainaan. Ainakin eilen oli näin
-jep, mutta tässä ei ollut kyse samasta asiasta vaan myyjä pyysi syötämään maksupäätteelle saman kortin millä maksanut mekon, jonka nyt palauttaa jotta rahat siirtyy tilille. Päätteessä luki mekon summa 15e,ei muuta. Näytettyään korttia laite ilmoitti "kiitos lahjoituksestasi!!" ilman Mitään infoa asiakkaalle, että tällainen voisi tapahtua.
Ja joo olen juuri työttömäksi jäänyt ihminen, jolla hankalin kuukausi elämiseen juuri nyt kun työt loppui joten en tod ala nyt mihinkään lahjoittamaan ja se että täytyy omia henkilökohtasta tietoja lähettää jonnekki ties minne, on todella, naurettavaa. Siksi, että multa vietiin rahaa ilman lupaani.
Kai voin vieläkin soittaa Iltalehteen? 😂
Uskoisin että myyjä on painanut vahingossa (tai tietämättään) nappia kassakoneen näytössä missä on ollut tuo hyväntekeväisyyslahjoitus vaihtoehto. Silloin kun olin vielä hennesillä töissä niin kassakoneessa oli paljon eri valikoita mitä painella. Varsinkin uusi työntekijä voi mennä helposti sekaisin.
No ainakaan tämä tyttö ei mitään myöntänyt tai antanut mitään vaihtoehtoa, sille että virhe olisi hänen päässä. Toisteli Bugia joka laitteessa on. Kivan ratkaisukeskeistä toimintaa sekä erittäin kypsää huhhuh.
Mies vielä kävi kysymässä niin hänelle olivat sanoneet että asiakkaassa vika että asiakas muka painanut vahingossa jotain, mikä ei pidä paikkaansa todellakaan. Huh.
H&m:n maksupäätteessä asiakas painaa itse siitä kosketusnäytöstä, haluaako lahjoittaa Ukrainaan. Ainakin eilen oli näin.