Auton ostaminen stressaa pahasti
Haussa auto 2000-3000e väliltä ja liikkeestä mielellään ja stressaa sitä että kun tuossa hintaluokassa autot ovat siinä 15-20 vuotta vanhoja niin pitäisi osata katsoa oikea mutta samalla mikä miellyttää omaa silmää on hyvä ajaa eli on lista minkälainen millä varusteilla jne. mutta eniten pelottaa huoltohistoria että onko pidetty kunnossa kun ajokilometrit vaihtelee siinä 250-350 tuhannen välillä jolloin jos huoltohistoria ei ole täydellinen niin arvelluttaa jo valmiiksi, plus pitää kauheasti etsiä netistä tietoa eri automerkeistä ja mallista jne. jolloin on jotenkin kartalla mitä ostaa. Ja mielellään ostaa sen 250t kuin 350t ajetun.
Joo liikkeestä ostaessa kaupan purku on mahdollinen tietyn ajan sisällä jos vikaa ilmenee mutta tarkoitus olisi että auto kestäisi useamman vuoden. Onhan noita 90-luvun autoja vielä liikkeessä mutta ne on vielä sen verran yksinkertaisia korjata mutta nämä 2000-luvun autot alkavat vaatia jo enemmän vaivannäköä, riippuu toki merkistä ja miten huollettu mutta joo kauhea pähkäily. Jonkin verran autoista tiedän ja niitä itse korjaillut minkä pystynyt mutta täydellistä osaamista ei ole.
Kommentit (76)
Tuossa hintaluokassa autot on lähtökohtaisesti hirveitä romuja.
Noin vanhoihin autoihin ei ole kaupanpurku mahdollinen jos vikaa ilmenee.
Ei missään liikkeissä myydä ton hintaluokan autoja. Jobbareilta löytyy kenties. Romuttamoon ne tossa vaiheessa jo viedään.
Vierailija kirjoitti:
Ei missään liikkeissä myydä ton hintaluokan autoja. Jobbareilta löytyy kenties. Romuttamoon ne tossa vaiheessa jo viedään.
Kyllä ainakin Rintajoupilta tai niistä molemmista ja kamuxilta löytyy tuosta hintaluokasta.
Miksi kukaan ostaa tuollaista autoa? Takuuvarma jatkuva remonttikohde joka nielee rahaa korjauksiin koko ajan ja siltikään ei tiedä jättääkö tielle.
Osta uusi Kia. Saa 15 000 eurolla ja lisäksi 7 vuoden takuu. Osta vaikka rahoituksella jos ei ole säästöjä.
Vierailija kirjoitti:
Tuossa hintaluokassa autot on lähtökohtaisesti hirveitä romuja.
No eipä tässä enempää ole varaa laittaa autoon. Tietysti vanhempaan autoon tulee korjauskuluja enemmän kuin uudempaan mutta uudemmassa isompi hankintahinta ja pahimmillaan samat korjauskulut kahta isompina. aloittaja
Se on täyttä lottoa tuossa hintaluokassa. Mutta tuurikin voi käydä.
Googlettele ja perehdy tyyppivikoihin ja käy auto täydellisesti läpi. Suosi malleja joihin saa hyvin varaosia. Mieluummin vähemmän kuin enemmän elektroniikkaa, sen korjaaminen on kalleinta.
Suosisin japanilaisia autoja (siis semmonen, että se on oikeasti aito japsi eli tehty siellä myös), ne on luotettavia ja tehty hyvin
Vierailija kirjoitti:
Miksi kukaan ostaa tuollaista autoa? Takuuvarma jatkuva remonttikohde joka nielee rahaa korjauksiin koko ajan ja siltikään ei tiedä jättääkö tielle.
Osta uusi Kia. Saa 15 000 eurolla ja lisäksi 7 vuoden takuu. Osta vaikka rahoituksella jos ei ole säästöjä.
Ei matala-palkkaisella ja osa-aikaisella työllä tuon hintaisia autoja osteta. Ja jonkun nämäkin työt on tehtävä jos aletaan kehottamaan "hanki parempi työ paremmalla palkalla" aloittaja
Vierailija kirjoitti:
Se on täyttä lottoa tuossa hintaluokassa. Mutta tuurikin voi käydä.
Googlettele ja perehdy tyyppivikoihin ja käy auto täydellisesti läpi. Suosi malleja joihin saa hyvin varaosia. Mieluummin vähemmän kuin enemmän elektroniikkaa, sen korjaaminen on kalleinta.
Suosisin japanilaisia autoja (siis semmonen, että se on oikeasti aito japsi eli tehty siellä myös), ne on luotettavia ja tehty hyvin
Näin olen pyrkinyt tekemään eli tietoa olen etsinyt. Japanilaisista ei kokemusta kun tähän mennessä ajanut euromerkkisillä mutta japanilaisetkin käy jos löytyy hyvä. aloittaja
Mmm katsastuskonttorit tarjoavat kuntotarkastuksia.
Ostat huutokaupasta jonkun parisadan auton. Mulla on vuoden 2000 Ford Focus palvellut pari vuotta, ja jos siihen tulee joku vika sen voi viedä romuttamolle. Et sä siitä parin tonnin autosta saa kun satasen jos siihen tulee useamman satasen vika.
Ei japanilaisia syyttä kehuta kestäviksi autoiksi. Kyllä siinä on perää. Jos itse ostaisin jonkun pommin tuosta hintaluokasta, niin ostaisin japanilaisen. Niihin löytyy varaosia huolloissa ja moottorit on kestäviä.
Oletko ap katsonut, paljonko maksaisi leasing? Nythän niissäkin on ihan hyviä tarjouksia ja saisit huoltovapaan uuden auton käyttöön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuossa hintaluokassa autot on lähtökohtaisesti hirveitä romuja.
No eipä tässä enempää ole varaa laittaa autoon. Tietysti vanhempaan autoon tulee korjauskuluja enemmän kuin uudempaan mutta uudemmassa isompi hankintahinta ja pahimmillaan samat korjauskulut kahta isompina. aloittaja
Kaikki huolto voi käydä kalliiksi, mutta mitä uudempi ja hienompi, sitä enemmän ylimääräisiä härpäkkeitä korjattavaksi. Kuulostaa varmaan kliseeltä, mutta 90-luvun Toyotat ovat takuuvarmoja. Toki kuluvia osia joutuu vaihtamaan, mutta ominaisuuksiltaan ihan menevät paremman puutteessa, eikä ole liikaa tekniikkaa sotkemassa asioita.
Mitä vanhempi auto sen parempi köyhälle tee-se-itse miehelle.
T-Fordissa sentään menee raja.
Nykyautot ja varsinkin sähköautot tulee kalliiksi.
Sehän vihersiirtymän ja ilmastokusetuksen tarkoitus onkin, saada ihmiset kuluttamaan, nopeammin ja kalliimmin.
Vierailija kirjoitti:
Tuossa hintaluokassa autot on lähtökohtaisesti hirveitä romuja.
Muutaman vuoden vanha "nykyautokin" voi olla hirveä romu. Ja paljoin kalliimpi romu.
Vierailija kirjoitti:
Se on täyttä lottoa tuossa hintaluokassa. Mutta tuurikin voi käydä.
Googlettele ja perehdy tyyppivikoihin ja käy auto täydellisesti läpi. Suosi malleja joihin saa hyvin varaosia. Mieluummin vähemmän kuin enemmän elektroniikkaa, sen korjaaminen on kalleinta.
Suosisin japanilaisia autoja (siis semmonen, että se on oikeasti aito japsi eli tehty siellä myös), ne on luotettavia ja tehty hyvin
Mun Toyota on 21 vuotta vanha ja se on Englannissa tehty. Ei ole ollut mitään vikaa, vain normaaleja huoltoja ja kuluvien osion vaihtoa. Ei Toyotan kaltaisella valmistajalla ole varaa teettää huonosti missään.
Meillä ois 20 vuotta vanha japsiauto, ajettu 150 000km, saat sen kahella tonnilla. Molemmat renkaat uusittu vuoden sisällä.
Vierailija kirjoitti:
Se on täyttä lottoa tuossa hintaluokassa. Mutta tuurikin voi käydä.
Googlettele ja perehdy tyyppivikoihin ja käy auto täydellisesti läpi. Suosi malleja joihin saa hyvin varaosia. Mieluummin vähemmän kuin enemmän elektroniikkaa, sen korjaaminen on kalleinta.
Suosisin japanilaisia autoja (siis semmonen, että se on oikeasti aito japsi eli tehty siellä myös), ne on luotettavia ja tehty hyvin
Ei ne japsit ole tuossa ikäkuokassa yhtään parempia
Tuon ikäiset ovat jo perävalotakuuluokassa. Eikä niitä ole kuin joillain joppareilla myynnissä, ei asiallisissa liikkeissä.