Turun ja Helsingin välinen rata tulee valmistumaan hätäaputyönä - 10 mailia päivässä kuten ennen vanhaan
Työttömät rakentamaan niin Turun ja Helsingin väliin saadaan vihdoinkin kunnon junayhteys, jota on odotettu jo Suomen itsenäisyys julistuksen ajoilta. Näytä vihdoin toteutuu ja samalla raivaus- ja radan rakennustyöt tuovat työpaikkoja Suomen kaikille työttömille. Radan alta pitää esimerkiksi purkaa Salon kaupunki Lohjan liepeiltä ja siirtää se jonnekin muualle, minkä lisäksi on myös rakennettava ratapenkat ja esetettavat raiteet mikä tehdään käsityönä. Lekalla kalliota murskaksi ja kottikärryillä penkkaan, samalla kunto kohenee kun uuratstaa vanhan kunnon hätäaputyössä kuten ennen vanhaan. Lisäksi Salo on savimaata ja tunnelia varten pitää kaivaa uoma. Lapiolla tämä käy hyvin ja savi nuosee uomasta ennen kuin hallitus ehtii edes vaihtua. Ja jos kokee että tunnin radan työmaa on liian kaukana, niin eiköhän teille järjestetä jaetut nukkumapaikat työmaakonteista siten että silloin kun toinen on töissä niin on toisen vuoro nukkua samassa pedissä.
Kommentit (21)
Ei kai vaan Afrikasta haeta taas työvoimaa kuormittamaan maan sosiaalia.
Vierailija kirjoitti:
Eikö vois vankeja kettinkipallot jaloissa ja vartijat perseen takana laittaa töihin. Kultturia! Ja loppuisi energia keljuilla huonosta sapuskasta.
Myös Jonnet täältä lapion varteen.
Ri tietenkään voi vaan työttömät ja toimeentulotuen saajat. Se parakkimsjoitus on hyvä. Säästyy samalla asumistukirahat.
Tietenkään orjille ei anneta lakisääteisiä taukoja, työterveyttä, vakuutuksia eikä vapaapäiviä. Itse asiassa he voivat maksaa valtiolle, koska onhan se kunnia-asia päästä rakentamaan Kuningas Petterin pikajunaa.
Tuo savimaa on huono juttu. Kun Riihimäki-Pietari -rataa nälkävuosina rakennettiin hätäaputöinä, niin nälkään ja sairauksiin kuolleet pystyttiin sentään hautaamaan hiekkamaahan. Ja ne hautausmaat on tänä päivänäkin muistuttamassa epäonnistuneesta sosiaalipolitiikasta.
Ne ns. topparoikat on kuule jo jääneet teollisuusratapihoiltakin jo historiaan. Ei sulla ap. taida olla paljoa käsitystä siitä miten ratoja nykyisin laitetaan.
Vierailija kirjoitti:
Tuo savimaa on huono juttu. Kun Riihimäki-Pietari -rataa nälkävuosina rakennettiin hätäaputöinä, niin nälkään ja sairauksiin kuolleet pystyttiin sentään hautaamaan hiekkamaahan. Ja ne hautausmaat on tänä päivänäkin muistuttamassa epäonnistuneesta sosiaalipolitiikasta.
Niin, tai siis siitä ettei sellaista siihen aikaan ollut ,tunnettu, eikä osattu sellaista ja sen mahdollista tarvetta edes ajatellakaan.
Projekti tulee vaatimaan tuhansia uhreja Suomen kesän helteissä ja talven paukkupakkasissa, mutta miettikään, mikä uhraus isänmaan hyväksi. Kauan eläköön Petterin kullattu pikajuna!
Vierailija kirjoitti:
Projekti tulee vaatimaan tuhansia uhreja Suomen kesän helteissä ja talven paukkupakkasissa, mutta miettikään, mikä uhraus isänmaan hyväksi. Kauan eläköön Petterin kullattu pikajuna!
Miten mulle tuli nyt Stalin mieleen...
Radiossa (Yle 1) oli ihan muutama päivä sitten uutis-podcast, jossa kerrottiin että VR:n lippujen hinnat vetävät nykyisin jo aika yksiin sen kanssa jos ajaisikin matkan perille henkilöautolla.
Siinä meille sitä 'vihreää siirtymistä' !
Vierailija kirjoitti:
Eikö vois vankeja kettinkipallot jaloissa ja vartijat perseen takana laittaa töihin. Kultturia! Ja loppuisi energia keljuilla huonosta sapuskasta.
Myös Jonnet täältä lapion varteen.
Myös rattijuopot, huijarit ja varkaat, sekä huumeiden käyttäjät ja -myyjät.
Kaikki ehdonalaistuomiot muutettava ratatöiksi.
Mihin voi ilmoittautua?
Haluan ratatöihin.
Vai onko vaalea iho + Suomen passi yhdistelmä, jolla näihin(kään) töihin ei ole mitään asiaa?
VR:n kunnostuspuolella ollut kirjoitti:
Ne ns. topparoikat on kuule jo jääneet teollisuusratapihoiltakin jo historiaan. Ei sulla ap. taida olla paljoa käsitystä siitä miten ratoja nykyisin laitetaan.
Jaa, ettei vanhat työtavat käy, vai eikö kelpaa?
Onko nykyisen radan varrellta tms. hyvät tilapäiset ratayhtedet työmaalle. En hyväksy kuin ihmisvoimin kulkevat resiinat työmatkalle.
Vierailija kirjoitti:
VR:n kunnostuspuolella ollut kirjoitti:
Ne ns. topparoikat on kuule jo jääneet teollisuusratapihoiltakin jo historiaan. Ei sulla ap. taida olla paljoa käsitystä siitä miten ratoja nykyisin laitetaan.
Jaa, ettei vanhat työtavat käy, vai eikö kelpaa?
Eivät kelpaa nykystandardien mukaisten ratojen valmistamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Projekti tulee vaatimaan tuhansia uhreja Suomen kesän helteissä ja talven paukkupakkasissa, mutta miettikään, mikä uhraus isänmaan hyväksi. Kauan eläköön Petterin kullattu pikajuna!
Mene sinäkin sinne happea nauttimaan ja muskeleita kasvattamaan että pää alkaa toimia.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa ei ole maileja.
Ai jaa. Niinkö,
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
VR:n kunnostuspuolella ollut kirjoitti:
Ne ns. topparoikat on kuule jo jääneet teollisuusratapihoiltakin jo historiaan. Ei sulla ap. taida olla paljoa käsitystä siitä miten ratoja nykyisin laitetaan.
Jaa, ettei vanhat työtavat käy, vai eikö kelpaa?
Eivät kelpaa nykystandardien mukaisten ratojen valmistamiseen.
Standardit katetuottoprosentit tulee olla hyvinkin korkeat. Ne ovat niitä nykystandardeja.
Tulee vaan mieleen se, miten Kairon pyramidit rakennettu jollain myllynkivi -tekniikalla tms, jokatapauksessa orjuus.
Eikö vois vankeja kettinkipallot jaloissa ja vartijat perseen takana laittaa töihin. Kultturia! Ja loppuisi energia keljuilla huonosta sapuskasta.
Myös Jonnet täältä lapion varteen.