Kyllä hakisin siivoojaksi, mutta en saa ikkunoista puhtaita
Alla on muu koulutus enkä saa oman alan töitä. Oon yrittänyt opetella ikkunoiden pesua, mutta aina jää jälkiä eikä asiakkaat olisi koskaan tyytyväisiä. Mihin töihin minusta olisi jos ei edes siivoojaksi. Lapsikorotukset lähtee niin ei enää pärjää työttömänä.
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Ei kaikkien siivoojien tarvitse pestä ikkunoita. Hae sellaiseen kohteeseen, missä niitä ei ole tai ne pestään erikseen tilaustyönä. Itse en pese ollenkaan ikkunoita. t. siivooja
Joka työpaikkailmoituksessa sanotaan ikkunan pesu. Joutaako ne sielä opettamaan kun pitäisi itse osata.
Minä en saa koskaan omista ikkunoistani täysin puhtaita. Aina jää joku rantu. Ärsyttää.
Good enough is good enough. Teet niin hyvin kuin osaat. Jos se ei riitä, potkivat sinut pihalle ja sitten haet seuraavaan paikkaan.
Itse saan ikkunoista puhtaita menetelmällä "vettä vaan ja sanomalehtipaperi". Se on vanha konsti mutta en ole löytänyt parempia.
Lasta on hyvä kyllä myös, mutta jos vanhat ikkunanpokat täytyy varoa ettei raavi lastalla maaleja pokien reunoista.
Kerrot työhaastattelussa, että olet huono ikkunanpesussa, niin tekevät sitten omat ratkaisunsa. Joko sulle opetetaan se, tai sitä ei tarvitse osata tai sua ei palkata.
Ala siivousalan yksityisyrittäjäksi.
Ja miten voi edes saada siivoustöitä jos ei ole alan koulutusta?
Vierailija kirjoitti:
Pitää olla siivousalan koulutus ja kokemusta alalta.
Toisaalta jos orjatyönä joutuu ikkunanpesuun, sanoisin että työn laatu saa vastata palkkausta.
En ole ikinä pessyt ikkunoita, kauan siivoojana. Älä hae peruspesijäksi.
No silloin ap irtisanottaisiin asiallisella syyllä, ei osaa tehdä työtehtäviään.
Laita vähän vairyy joukkoon, tulee ennätyspuhdasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitää olla siivousalan koulutus ja kokemusta alalta.
Tuossahan on oikein havainnollista opastusta:
https://yhteishyva.fi/artikkeli/kuinka-ikkunat-pestaan-oikein/article-6…
Niillä pn tod. näk. paremmat vehkeet. Sut perehdyttää työhön henkilö, joka on pessyt työkseen ikkunoita, eli tietänee sen laadun joka riittää. Käyt sitten asian siellä läpi.
Ei tule ongelmaksi, ei mulla siivoustlissä ollut ikkunaanpesuun niin paljoa aikaa, ettö se tulos olis itselleni kelvannut.
Vierailija kirjoitti:
En ole ikinä pessyt ikkunoita, kauan siivoojana. Älä hae peruspesijäksi.
Kyllä ne joissakin kohteissa teettää peruspesuja muun työn ohessa, ihan normaalia. Mutta ei se silti ole mahdoton nakki. Ehkä aapeellä huonot vehkeet.
Ihan varmasti perehdytyksessä saa sen verran uusia niksejö käyttöön ja vaikka vain paremman lastan, et homma alkaa toimia.
Oma ikkunoidenlesuun köytetty aika väheni siivouskesätöiden jälkeen, kun tekniikka parani ja opin köyttämään oikeita rättejä oikeaan asiaan.
Ikkunoiden siivoaminen on kyllä vaikeaa. Läheskään joka siivouspaikassa ei missään nimessä pidä pestä ilkunoita. Useimmiten siihen on ihan eri ihmiset.
Itse en osannut enkä kyennyt liitutauluja siivoamaan vaaditussa ajassa kun kerran kouluja siivosin sivutyönä, mitoitus oli niin ylikireä, että ei herrajuma..
Vierailija kirjoitti:
Minä en saa koskaan omista ikkunoistani täysin puhtaita. Aina jää joku rantu. Ärsyttää.
Minulla meni myös monta kertaa hermo kun oman asunnon ikkunoita pestessä lastakuivauksesta jäi raitoja. Lopulta luovutin.
Nykyään teen kuivauksen sieniliinalla joka on puristettu mahdollisimman kuivaksi. Suosittelen kokeilemaan.
Voi sinua. Kyllä sulle neuvotaan miten pestä puhtaaksi . Niillä on koneet ja vehkeet.
Ei kaikkien siivoojien tarvitse pestä ikkunoita. Hae sellaiseen kohteeseen, missä niitä ei ole tai ne pestään erikseen tilaustyönä. Itse en pese ollenkaan ikkunoita. t. siivooja