Tunnin juna. Onko järkeä näinä aikoina laitta miljardeja
siihen? Kun on on tulossa massiiviset leikkaukset noin muuten. Ja Ouluun asti ei ole edes kaksoisraidetta. Rahaa on..
Kommentit (24)
No ei ole kaikki puolueet samaa mieltä eikä pohjoisen ihmiset.
Vierailija kirjoitti:
No ei ole kaikki puolueet samaa mieltä eikä pohjoisen ihmiset.
Pohjoisen ihmiset ovat muutenkin etelän elättejä, joten heidän mielipidettään tässä ei tarvita. Sinne pohjoiseen on vuosikymmeniä lapattu rahaa infraan.
Ei kannata. Varsinkin Hki-Tre huono hanke, koska rikkoo maisemaa pahasti. Vartin lyhennys matka-aikaan tosi pieni. Useat tekevät etätöitä, joten ei tarvitse työmatkoihinkaan päivittäin monikaan.
Vierailija kirjoitti:
Juuri näinä aikoina sitä infraa pitää rakentaa sekä talouden että tässä tapauksessa ympäristön takia. Eiköhän tämä ole aihe josta kaikki puolueet voi olla yhtä mieltä.
-kokkari
Kuka oikeasti hyötyy jostain pienestä aikasäästöstä, koska säästynyttä aikaa ei voi tallettaa eikä jakaa toisille? Ja samaan aikaan ihmiset jonottavat tuntikausia tai päiväkausia tai viikkojakin päästäkseen lääkärin vastaanotolle ja jotkut kuolevat hoitojonoihin. Ne miljardit pitää käyttää terveydenhuollon ongelmien korjaamiseen.
Ei kannata. Jos ns. "Tunnin Juna" Turkuun lyhentää matkaa n. 20 minuuttia, ei koko touhussa ole mitään järkeä! Tuo 20 min. säästyisi jo siinä, että VR kerrankin pysyisi aikatauluissa (ja Hgin päässä lähtölaiturit olisivat ilmoitetut eikä joutuisi kävelemään melkein Pasilaan asti...).
Ehdottomasti EI - tuo pitäisi käyttää muun infran parantamiseen ja korjaamiseen!
On järkeä, huoltuvarmuus ja Suomen turvallisuus etusijalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei ole kaikki puolueet samaa mieltä eikä pohjoisen ihmiset.
Pohjoisen ihmiset ovat muutenkin etelän elättejä, joten heidän mielipidettään tässä ei tarvita. Sinne pohjoiseen on vuosikymmeniä lapattu rahaa infraan.
Et taida seurata uutisia: etelä ei elätä pohjoista, on ollut uutisissa. Ja luultavasti itsekin olet ihan tavallinen palkansaaja. Et hyödytä kuntaasi kovinkaan paljon. Ihan samalla tavalla pohjoisessa asuvat hyödyttävät omaa kuntaansa. Heitä on vain vähemmän. Ota huomioon, että maalla asuvat pitävät Suomen asuttuna. Ilman heitä maaseutu pusikoituisi, eikä kukaan tuottaisi ruokaa Suomessa, ei olisi ruokaturvaa, joka on entistä tärkeämpi nyt, kun ilmasto lämpenee. Itse espoolaisena olen tajunnut nämä jutut ajat sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri näinä aikoina sitä infraa pitää rakentaa sekä talouden että tässä tapauksessa ympäristön takia. Eiköhän tämä ole aihe josta kaikki puolueet voi olla yhtä mieltä.
-kokkari
Kuka oikeasti hyötyy jostain pienestä aikasäästöstä, koska säästynyttä aikaa ei voi tallettaa eikä jakaa toisille? Ja samaan aikaan ihmiset jonottavat tuntikausia tai päiväkausia tai viikkojakin päästäkseen lääkärin vastaanotolle ja jotkut kuolevat hoitojonoihin. Ne miljardit pitää käyttää terveydenhuollon ongelmien korjaamiseen.
Pienimielinen miettii yksittäisen matkan nopeutumista. Sen sijaan laske montako junaa enemmän vuorokaudessa pystyy matkan taittamaan. Raiteilla kulkee muutakin kuin ihmisiä.
Ei kannata. Rahat kannattaisi käyttää olemassaolevan rautatien kunnostukseen, siihenkään ei rahat riitä. Velkaa tulee, ja valtio on nyt jo ihan p-a.
julkisivun kiillotus on tärkeintä nyky-yhteiskunnassa.
järkevyys ja käytännöllisyys tulee sitte jossain kaukana perässä..
etelä käyttää 80 % kerätyistä verotuloista mutta silti koko suomessa
on yhtenäiset verot..
Julkisen rahan käyttö mihin tahansa mitä minä en käytä on turhaa. Kun en kulkisi tunnin junalla, niin sanon että täysin turhaa rahan haaskausta. Rautatiet voisi puolestani lopettaa Suomesta kokonaan ja panostaa kotimaan lentoliikenteeseen.
Vierailija kirjoitti:
On järkeä, huoltuvarmuus ja Suomen turvallisuus etusijalla.
Sitten varmaan aloitettaisiin purkamalla Ahvenanmaan demilitarisointi ja häätämällä sieltä venäläisten vakoilupiste.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri näinä aikoina sitä infraa pitää rakentaa sekä talouden että tässä tapauksessa ympäristön takia. Eiköhän tämä ole aihe josta kaikki puolueet voi olla yhtä mieltä.
-kokkari
Kuka oikeasti hyötyy jostain pienestä aikasäästöstä, koska säästynyttä aikaa ei voi tallettaa eikä jakaa toisille? Ja samaan aikaan ihmiset jonottavat tuntikausia tai päiväkausia tai viikkojakin päästäkseen lääkärin vastaanotolle ja jotkut kuolevat hoitojonoihin. Ne miljardit pitää käyttää terveydenhuollon ongelmien korjaamiseen.
Pienimielinen miettii yksittäisen matkan nopeutumista. Sen sijaan laske montako junaa enemmän vuorokaudessa pystyy matkan taittamaan. Raiteilla kulkee muutakin kuin ihmisiä.
Siis yhteiskunta tukee firmojen tavarankuljetuksia miljardeilla mutta sairaiden parempaan ja nopeampaan hoitamiseen rahaa ei riitä? Kylläpä on arvot taas kerran kohdillaan.
Vierailija kirjoitti:
On järkeä, huoltuvarmuus ja Suomen turvallisuus etusijalla.
Mitähän tekemistä tällä on turvallisuuden ja huoltovarmuuden kanssa? 😁
Mut eikös Orpo ja Orpon äänestäjät ole Turusta?
Niin tekopyhää kokoomukselta haukkua demareita velkarallista ja sitten laittaa tähän miljardeja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On järkeä, huoltuvarmuus ja Suomen turvallisuus etusijalla.
Mitähän tekemistä tällä on turvallisuuden ja huoltovarmuuden kanssa? 😁
Mut eikös Orpo ja Orpon äänestäjät ole Turusta?
Länsi-integraatio.
Vierailija kirjoitti:
Niin tekopyhää kokoomukselta haukkua demareita velkarallista ja sitten laittaa tähän miljardeja.
Millähän lailla se on tekopyhää?
Tämä oli Orpolta ihan pelkkä aluepoliittinen lehmänkauppa, Turusta kun on kotoisin. Järkevämpää olisi parantaa Hel-Tre-rataa tai, mikä järkevintä, investoida tuo raha jonnekin AIVAN MUUALLE!
Orpon kaverit tienaa tällä. Sinne menee taas vähän luontoa, perinnemaisemaa ja veronmaksajien rahaa.
Juuri näinä aikoina sitä infraa pitää rakentaa sekä talouden että tässä tapauksessa ympäristön takia. Eiköhän tämä ole aihe josta kaikki puolueet voi olla yhtä mieltä.
-kokkari