Näyttötutkinnon arvostelut
Siskoni suorittaa tutkintoa, jossa tehdään aina työharjoittelun päätteeksi näytöt. Häntä hämmentää se, että saa näytöistä kummallisen heikot arvostelut ja heti seuraavana päivänä kysytään 'tulisitko tekemään sijaisuuksia, pliis pliis jooko'
Varmasti harmittaa nuo arvostelut eikä silloin tosiaan ole kovinkaan paljon mielenkiintoa jatkaa tuollaisessa työpaikassa. Onko jollain samanlaisia kokemuksia? Miksi kukaan haluaisi töihin sitä harjoittelijaa, jolla meni näytöt huonosti? Tää kuvio harmittaa hänen puolestaan tosi paljon, systeri on ihan maansa myynyt.
Kommentit (10)
Yllättävän heikosta arviosta kannattaa aina keskustella oppilaitoksen opettajan kanssa.
Kuulostaa siltä että tekee asiat hyvin, mutta ei osaa perustella miksi tekee niinkuin tekee.
Esim. vaikka päiväkotityössä saattaa joku olla tosi hyvä perushoidossa ja keksimään lapsille vaikkapa toimintahetkiä, mutta ei osaa yhtään perustella asioita pedagogiikalla.
Ja näytöistähän voi aina valittaa jos kokee saaneensa perusteettoman arvosanan. Siksi ovat kolmikanta-arviointeja, että niissä olisi useamman näkökulma arvosanaan.
Kannattaa sopia, että tekee näytöt vasta kun osaa hommat kiitettävästi.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa siltä että tekee asiat hyvin, mutta ei osaa perustella miksi tekee niinkuin tekee.
Esim. vaikka päiväkotityössä saattaa joku olla tosi hyvä perushoidossa ja keksimään lapsille vaikkapa toimintahetkiä, mutta ei osaa yhtään perustella asioita pedagogiikalla.
Ja näytöistähän voi aina valittaa jos kokee saaneensa perusteettoman arvosanan. Siksi ovat kolmikanta-arviointeja, että niissä olisi useamman näkökulma arvosanaan.
Näin maallikkona kuulostaa kurjalta, jos joku luonnostaan lasten kanssa lahjakas opiskelija lytätään pedagogiikalla, siinähän voi mennä koko ilo ja into koko hommaan? Just saying.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa siltä että tekee asiat hyvin, mutta ei osaa perustella miksi tekee niinkuin tekee.
? Just saying.
MIKSI ihmeessä sotket suomenkieliseen juttuun viimeiseksi englantia. Vesittää koko jutun ja tekee siitä typerän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa siltä että tekee asiat hyvin, mutta ei osaa perustella miksi tekee niinkuin tekee.
? Just saying.
MIKSI ihmeessä sotket suomenkieliseen juttuun viimeiseksi englantia. Vesittää koko jutun ja tekee siitä typerän.
Sorry, olen puoliksi amerikkalainen ja näitä vaan välillä lipsahtelee, vaikka kuinka yritän!
Kun antaa huonot arvostelut niin ei hae ainakaan muualle
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa siltä että tekee asiat hyvin, mutta ei osaa perustella miksi tekee niinkuin tekee.
? Just saying.
MIKSI ihmeessä sotket suomenkieliseen juttuun viimeiseksi englantia. Vesittää koko jutun ja tekee siitä typerän.
Sorry, olen puoliksi amerikkalainen ja näitä vaan välillä lipsahtelee, vaikka kuinka yritän!
I don't know. Do you know why?
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa siltä että tekee asiat hyvin, mutta ei osaa perustella miksi tekee niinkuin tekee.
Esim. vaikka päiväkotityössä saattaa joku olla tosi hyvä perushoidossa ja keksimään lapsille vaikkapa toimintahetkiä, mutta ei osaa yhtään perustella asioita pedagogiikalla.
Ja näytöistähän voi aina valittaa jos kokee saaneensa perusteettoman arvosanan. Siksi ovat kolmikanta-arviointeja, että niissä olisi useamman näkökulma arvosanaan.
Mulla aikoinaan oli sellaiset komikanta-arvioinnit että minä yksin vastaan ope ja työnantajan edustaja.
Opettaja oli niiiiin mielin kielin sinne työpaikkaan päin että melkein nauratti jos ei oisi ottanut päähän. Mitä siinä yksin voi mitään enää sanoa, kun opettaja myötäilee ja ihailee sitä työntekijää.
Opiskelijasta ei mitään väliä.
Laitanpa uudestaan kun ei näytä menevän läpi jostain syystä mun kommentti?
Kuulostaa siltä että työpaikalla varmistellaan huonoilla arvioilla se ettei siskosi pääse muualle töihin ja he saavat hänestä ikuisen sijaisen, jota voi soitella joka aamu 5 minuutin varoitusajalla töihin.