Voiko sähköautoa oikeasti käyttää sähkövarastona?
Kaksisuuntaisen vehicle to grid-teknologian avulla voi kuulemma ladata auton akun täyteen yöllä lähes ilmaisella pörssisähköllä ja palauttaa sen sitten päivällä asunnon muuhun sähkönkäyttöön. Voisiko tuota ideaa laajentaa ostamalla käytöstä poistettuja yli 7 vuotta vanhoja sähköauton akkuja, jotka sitten lataisi halvan sähkön aikana? Tietenkään kotilaturit eivät pysty määräänsä enempää lataamaan muutaman tunnin aikana, mutta silti.
Kommentit (6)
Poju on oikeilla jäljillä. Akustoon voi ladata sähköä varastoon. Ykköskommentaattori sen sijaan ei ole vielä suorittanut peruskoulun fysiikan oppimäärää.
Kotilaturin teho ja nopeus taas riippuu ihan siitä, millaisen sähköliittymän ja latauslaitteen on hankkinut. Ja nyt en puhu sähkösopimuksesta vaan sulakekoosta.
Akku on se sähkövarasto. Sitä voit pitää vaikka keittiön pöydällä. On kätevämpää ottaa siitä sähköä vaikka valoihin ja telkkarin katsomiseen kuin autosta.
Vielä 1970-luvulla sähköttömissä talouksissa ja vielä nykyäänkin mökeillä, veneissä ja muissa sellaisissa käytetään akkua television virtalähteenä.
Akkuja myydään varsinaisten akkukauppojen lisäksi mm. autotarvikeliikkeissä. Ja latureita myös.
Voit aina pistää sen akun oikosulkuun niin saat lämmitettyä ympäristöäsi..
luuletko, että 7v vanhat akut vielä toimivat?
suomessa autoilla ajetaan keskimäärin yli 20v. siinä olet oikeassa, että vihreiden ekologisten kertakäyttösähköautojen romutusikä on alle 7v. miksi luulet, että ne romutetaan? no siksi kun akut eivät kestä.
Tuskinpa, mutta nuotiona voit käyttää, kun kämppä kylmenee...