Hah hah, bensa sen kun halpenee samaan aikaan kun sähköautojen lataus kallistuu!
https://www.is.fi/autot/art-2000009096719.html
Mutta älkää itkekö. Ekologisuudesta ja Vihreän siirtymän tukemisesta kannattaa maksaa!
Kommentit (159)
Mulla kun on pistokehybridi, niin voibvähön valitakin. Talvisin toki käytän pääasiassa bensaa joka tapauksessa.
Sähköauton hankinta on ihan sama kuin ostaisi tiiliskiven mallisen nmt-puhelimen, yhtä lapsen kengissä ja nykyinen formaatti korvautuu pian, noi on ihan kohta roskiskamaa.
Miksi tämä ilahduttaa sinua ap, ootko kusipää?
Vierailija kirjoitti:
Jos 20 kilowattia menee sataselle ja maksaa 0,20 per kilowatti niin tuleehan se bensa-autoa edullisemmaksi huomattavasti vaikka nousikin .
Laskettiinko tässä 5-8 tonnin arvon putoaminen per vuosi, mun tonnin autossa hinta on ja pysyy.
Vierailija kirjoitti:
Jos 20 kilowattia menee sataselle ja maksaa 0,20 per kilowatti niin tuleehan se bensa-autoa edullisemmaksi huomattavasti vaikka nousikin .
Mistä saat vielä tuohon hintaan sähköä?
Nyt on kuitenkin hyvä kysyä, miksi niistä sähköautoista piti kaikista tehdä noin 250-1000hv tehoisia.
Jos näissäkin olisi joku normaali 50hv tai jopa vähemmän, niin veisi varmaan 5-10 kertaa vähemmän virtaa.
Eihän se hinta mitään, mutta jos joudutaan niihin katkoihin ja sitä virtaa ei vain saa juuri silloin kun tarvitsisi, niin siinä sitä ollaan.
Muistakaa, venäjän showt vasta alussa ja mitä tahansa ylläreitä voi tulla, nytkin taitaa olla ne kaasuputken sabotaasit menossa ja seuraavaksi ties mitä????
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos 20 kilowattia menee sataselle ja maksaa 0,20 per kilowatti niin tuleehan se bensa-autoa edullisemmaksi huomattavasti vaikka nousikin .
Laskettiinko tässä 5-8 tonnin arvon putoaminen per vuosi, mun tonnin autossa hinta on ja pysyy.
Jos puhut sähköautoista niin viime aikoina niistä on saanut vuoden ikäisenä enemmän rahaa kuin mitä ovat uutena maksaneet. Pula uusista autoista on johtanut erikoisiin ilmiöihin.
Vierailija kirjoitti:
Eihän se hinta mitään, mutta jos joudutaan niihin katkoihin ja sitä virtaa ei vain saa juuri silloin kun tarvitsisi, niin siinä sitä ollaan.
Muistakaa, venäjän showt vasta alussa ja mitä tahansa ylläreitä voi tulla, nytkin taitaa olla ne kaasuputken sabotaasit menossa ja seuraavaksi ties mitä????
Ei se bensapumppukaan ilman sähköä toimi joten samassa jamassa ollaan.
Vierailija kirjoitti:
Miksi tämä ilahduttaa sinua ap, ootko kusipää?
Varakkaat ja etuoikeutetut, joilla on ollut varaa sähköautoon pääsevät nyt nauttimaan viherryksen kustannuksista.
Töissä lataan hintaan 50e/vuosi autoni päivittäin. Tosin hyvin hidas eli päivän aikana non 70km saan vai ladattua. Läheisellä kunnantalolle lataus maksaa 2s/minuutti eli saan noin 70km- tunnissa hintaan 1.70.
Ok. En silti aio hankkia mitään autoa.
Vierailija kirjoitti:
Nyt on kuitenkin hyvä kysyä, miksi niistä sähköautoista piti kaikista tehdä noin 250-1000hv tehoisia.
Jos näissäkin olisi joku normaali 50hv tai jopa vähemmän, niin veisi varmaan 5-10 kertaa vähemmän virtaa.
Toisin kuin bensamoottoreissa, tehokkaampi sähkömoottori ei vie sen enemää energiaa kuin vähemmän tehokas. Kulutus riippuu siitä paljonko otat sitä tehoa sieltä ulos.
Miten tämä on mahdollista, kun meillä on Marin pääministerinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos 20 kilowattia menee sataselle ja maksaa 0,20 per kilowatti niin tuleehan se bensa-autoa edullisemmaksi huomattavasti vaikka nousikin .
Mistä saat vielä tuohon hintaan sähköä?
No minulla sähkösoppari 0.05e/kWh vielä yli vuoden.
Vierailija kirjoitti:
Sähköauton hankinta on ihan sama kuin ostaisi tiiliskiven mallisen nmt-puhelimen, yhtä lapsen kengissä ja nykyinen formaatti korvautuu pian, noi on ihan kohta roskiskamaa.
Voihan sen oman köyhyyden noinkin itselleen selitellä.
Sähköauto tulee vähän kuluttavaa bensa-autoa edullisemmaksi niin kauan kuin sähkö maksaa alle 0,50e/kWh.
Vierailija kirjoitti:
Nyt on kuitenkin hyvä kysyä, miksi niistä sähköautoista piti kaikista tehdä noin 250-1000hv tehoisia.
Jos näissäkin olisi joku normaali 50hv tai jopa vähemmän, niin veisi varmaan 5-10 kertaa vähemmän virtaa.
Lisäksi renkaiden kuluminen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt on kuitenkin hyvä kysyä, miksi niistä sähköautoista piti kaikista tehdä noin 250-1000hv tehoisia.
Jos näissäkin olisi joku normaali 50hv tai jopa vähemmän, niin veisi varmaan 5-10 kertaa vähemmän virtaa.
Lisäksi renkaiden kuluminen
Renkaat toki kuluvat jos kovasti kaasuttelee. Ei se mikään uutinen ole.
En muuten muista että kukaan olisi ollut kauhean huolissaan renkaiden kulumisesta tehokkaiden bensa-autojen kohdalla.
Jos 20 kilowattia menee sataselle ja maksaa 0,20 per kilowatti niin tuleehan se bensa-autoa edullisemmaksi huomattavasti vaikka nousikin .