Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei neuvokaa nopsasti, kuinka teen nakkikastikkeen?

Vierailija
19.04.2010 |

Olen surkea kokki ja mulla on perunoita ja paketti nakkeja, miten teen kastikkeen?

Kommentit (6)

Vierailija
2/6 |
19.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossa ruskistat nakkeja ja kuullotat ne sipulit. Sitten lisään niiden joukkoon 3 rkl vehnä- tai ruisjauhoja, ja paistat hetken niitäkin (ei ole kovin oleellista ruskistaa niitä). Lisäät noin 0,5 dl tai sinne päin vettä (tai lihalientä, kasvislientä tms. jos haluat). Sekoitat niin että jauhot sekoittuvat, kunnes seos paksuuntuu ja alkaa kuplia. Maustat mustapippurilla, paprikalla, timjamilla, sinapilla ja joko tomaattipyreellä tai ketsupilla. Haudutat noin 30 min. Tajoilet perunoiden ja porkkanaraasteen ja etikkapunajuurten kera.



Jos haluat nakkistroganoffia, lisäät edelliseen ohjeeseen lopuksi lorauksen kermaa ja pilkotun suolakurkun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
19.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta viimeviikolla tein just nakkikastiketta näin;



Teflon kattilaan

hieman öljyä, sekaan sipulia->

hieman kuullotin->

sekaan nakit->

hieman ruskistin->

sekaan n.2rkl vehnäjauhoja->

hieman pyörittelin seassa->

sekaan vettä, määrää en katsonnut, lisää pikkuhiljaa ettei tule liian lirua->

sekaan sinappia, ketsuppia, soijakastiketta ja grillausmaustetta

Tästä määrästä meillä söi 3hlöä kaksi päivää.

Samalla tavalla teen myös jauhelihakastiketta, ruskistan jauhelihan suoraan kattilassa.



Tsemppiä kokkauksille!

Vierailija
4/6 |
19.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikille! ap

Vierailija
5/6 |
19.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina seuraavanlaisen lihapullille ,nakeille tai jauhelihakastikkeena:



kermaa (mielellään oikeeta )

ja ketsuppia pari reilua "ruikkasua" + vähän suolaa

Kun sen antaa vähän aikaa hiljalleen kiehua niin paksunee itsestään.



Kaikessa yksinkertaisuudessaan hyvää! Tämä on omalta äidiltäni opittua!

Vierailija
6/6 |
19.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruskista nakit ja vähän sipulia, heitä sekaan tölkki paseerattua tomaattia, lihaliemikuutio, vettä, mausteita (mä laitan basilikaa usein). Sitten kiehautus, vähän ruskeakastike-suurustetta ja kermaa. Tulee tosi hyvä nakkisoosi, erilainen kuin normaalista jauhokastikkeesta. Eikä voi epäonnistua tai paakkuuntua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kolme