Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Varoitus! Hammaslääkäri karhusi laskua joka oli jo maksettu.

Vierailija
19.05.2010 |

Yksityinen hammaslääkärifirma lähetti uudestaan minulle kotiin laskun palveluistaan. Olin maksanut ko. laskut jo aiemmin. Tarkistin asian tililtäni.



Nyt soittivat laskuista vielä uudestaan, "kun niitä ei ole maksettu". Kävin sitten läpi verkkopankista mitä olen maksanut ja milloin. Kyse ei ollut juuri tekemistäni maksuista vaan useita viikkoja aiemmin tehdyistä.

"Ups", totesi firman henkilö puhelimessa. "Niinpä onkin."



Kuinkahan moni mummo tai kiireinen ihminen olisi maksanut kotiin tulleen laskun automaattisesti, hammaslääkärifirmaan luottaen?



Kävin hammashoidoissa monta kertaa ja laskuja oli kevään aikana monia, joten sinne on epärehellisen yrittäjän helppo sujauttaa vähän ylimääräistä. Muuta selitystä en keksi. Eihän minkään firman laskutus voi olla vahingossa noin retuperällä, eihän?!



Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
19.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että omasta mokastaan läehttivät laskun jo perintään, ja ihmettelin hieman, kun sain peritnätoimistosta kirjeen. Olivat laskuttaneet minulta alunperin laskua kahteen kertaan, ja toinen piti perua. Eivät peruneet, vaan lähettivät sitten karhukirjeen. Eivät peruneet vielä silloinkaan, vaan lähettivät sitten perintään. Joka välissä soitin, ja maksoin jonotusajasta monta euroa/min. Puhelinlaskua tuli yli 20 €, koska tosiaan jonottaminenkin maksoi, eikä läpi meinannut pääästä millään. Ja koko ajan olin asiallisesti maksanut alkuperäisen laskun, jota he oman virheensä takia laskuttivat kahteen kertaan.

Vierailija
2/31 |
19.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja virheitä sattuu. En jaksa uskoa, että kukaan tahallaan noin tekisi. Huijarifirmat on ihan erikseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
19.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmila kerroilla olemme muuttaneet ulkomaille.



Laskut menneet tietysti perintään, kun ei meille asti ole tulleet.

Molemmilla kerroilla ihan aiheettomasti oli mennyt perintään.



Toisella kerralla jopa asian selvityksen jälkeen lähettivät meille laskun jossa meidän olisi pitänyt maksaa karhuamisesta ja koroista.

Hei haloo, ei kai me makseta karhuamiskuljua ja myöhästymiskorkoja jos lasku on alunperinkin ollut aiheeton.



JA uskomattominta on, et tämä on tosiaan tapahtunut 2 kertaa.

Vierailija
4/31 |
19.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis jos soitan, ja asiakaspalvelija todella huomaa, että minulle tullut karhukirje on aiheeton, ja lupaa siinä puhelin aikana korjata sen, mutta silti se lähtee vielä perintään, niin se on jo tyhmyyttä ja huonoutta omassa työssään. Tai sitten silkka kusetusyritys. Itsekin olen vähän vastaavassa työssä, eikä minun työpaikallani sellaista sallittaisi, seurauksia siitä jo tulisi. t se jota Etera kusetti

Vierailija
5/31 |
19.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja virheitä sattuu. En jaksa uskoa, että kukaan tahallaan noin tekisi. Huijarifirmat on ihan erikseen.

Tulee esim joku tekninen kämmi, että suoritukset eivät kohdistukaan oikein juuri oikeaan laskuun jne. Sitten kun isoja massoja käsitellään niin määrässä yhdenkin prosentin mokaaminen aiheuttaa liian monta virhettä.

Ei noita kukaan piruuttaan tee (huijarit tietysti, mutta ne on asia erikseen). Karhutus ja perintä ei ole mitään erityisen hauskaa

t laskuttaja

Vierailija
6/31 |
19.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja virheitä sattuu. En jaksa uskoa, että kukaan tahallaan noin tekisi. Huijarifirmat on ihan erikseen.

Tulee esim joku tekninen kämmi, että suoritukset eivät kohdistukaan oikein juuri oikeaan laskuun jne. Sitten kun isoja massoja käsitellään niin määrässä yhdenkin prosentin mokaaminen aiheuttaa liian monta virhettä. Ei noita kukaan piruuttaan tee (huijarit tietysti, mutta ne on asia erikseen). Karhutus ja perintä ei ole mitään erityisen hauskaa t laskuttaja

Ja todetaan laskun olevan aiheeton ja se silti lähtee perintää, on aikamoinen kusetuksen maku kyseessä. Ei voi yhdessä firmassa olla niin montaa tyhmää ihmistä ja niin montaa konevirhettä sattua.

Ei enää ikinä Elisan asiakkaaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/31 |
19.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritykset eivät ensimmäisenä ole korjaamassa sellaisia toimintansa virheitä jotka johtavat ylimääräiseen rahantuloon.



Vrt. toisinpäin, onko jonkun yrityksen toiminnassa ilmennyt virheitä joissa laskuja ei asiakkaille lähde? Eipä juuri näinpäin.



Että onko se tahallista, tai tietoista, jos firma ei tee mitään korjatakseen laskutuksen virheet. Ainahan joku menee lankaan.



Eikä ihan mitään pikkurahoja hammaslääkäritoiminnassakaan. Kyllä niistä "virhekarhuista" mukava pikku lisä kassavirtaan tulee jos hyvin käy.



ap

Vierailija
8/31 |
19.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja todetaan laskun olevan aiheeton ja se silti lähtee perintää, on aikamoinen kusetuksen maku kyseessä. Ei voi yhdessä firmassa olla niin montaa tyhmää ihmistä ja niin montaa konevirhettä sattua. Ei enää ikinä Elisan asiakkaaksi.

En ole Elisalla töissä, en ota kantaa mikä on heidän toiminnassaan mennyt pieleen.

t laskuttaja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/31 |
19.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

halua sellaista mainetta. Parempi hoitaa asiat oikein.

Vierailija
10/31 |
19.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritykset eivät ensimmäisenä ole korjaamassa sellaisia toimintansa virheitä jotka johtavat ylimääräiseen rahantuloon. Vrt. toisinpäin, onko jonkun yrityksen toiminnassa ilmennyt virheitä joissa laskuja ei asiakkaille lähde?

Meillä ainakin jokainen ylimääräinen euro palautetaan, esim tuplasuoritukset

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/31 |
19.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän minkään firman laskutus voi olla vahingossa noin retuperällä, eihän?!

Jotenkin musta tuntuu, että tähän keskusteluun vain ap:n kanssa yhtenevät mielipiteet ovat sallittuja! :D

Vierailija
12/31 |
19.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

maksoin hommat heti paikanpäällä, silti kotiin tuli perässä lasku. Soitin firmaan, luvattiin korjata. Seuraavalla kerralla mulla oli vielä kuitit mukana todisteena, ja varmistin, että asia on korjattu. Kyllä kyllä, joo. Parin viikon päästä tuli karhulasku, taas soitin; revi vain lasku, sanottiin. Nyt oottelen milloin tulee perintätoimistolta lasku...Kun kerran on päätynyt tuonne perintäkiemuroihin, niin ei sieltä pois taida päästä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/31 |
19.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei todellakaan ole mitään kyseistä firmaa vastaan! Ihmettelen vain aidosti miten tuollainen virhe on mahdollinen yrityksen laskutuksessa.



Huom. kyseinen firma on kaupungin palvelusetelilistalla. Eli asiakasvirtaa tulee suht automaattisesti, ja osa taatusti sellaista että eivät paljon ymmärrä mitä maksavat.

Vierailija
14/31 |
19.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei todellakaan ole mitään kyseistä firmaa vastaan! Ihmettelen vain aidosti miten tuollainen virhe on mahdollinen yrityksen laskutuksessa.

Muutaman kerran on osunut kohdalle asiakas, jonka kanssa on kaikki mennyt pieleen. Tilaus on alunperin kirjattu väärin. Palautukset on jääneet huomioimatta. Suoritus ei ole kohdentunut. Vaihde on hukannut soittopyynnön. Perintäkirje 2 on lähtenyt. Posti on hukannut sen jne...

Kukaan ei ole tahallisesti mokannut eikä järjestelmä ole täysin kuralla, mutta jostain kumman syystä tahattomat virheet osuvat usein nimenomaan samalle asiakkaalle. hävettää ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/31 |
15.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2010 klo 11:43"]

Vrt. toisinpäin, onko jonkun yrityksen toiminnassa ilmennyt virheitä joissa laskuja ei asiakkaille lähde? Eipä juuri näinpäin. 

[/quote]

sama huomattu, kieltämättä jännä ilmiö! :)

minua on laskutettu maksetuista laskuista muutamia kertoja, kerran saajana oli tulli(olin tilannut jotain netistä ja maksanut tullit ennen toimitusta, jälkeenpäin karhuttiin uudestaan) ja toisella kerralla boozt verkkokauppa, josta olen kuullut muita vastaavia kokemuksia myös muilta.

Oma lukunsa ovat sitten ne tapaukset jossa tuote on asianmukaisesti palautettu, mutta rahat eivät palaudu tilille sitten millään.

 

Vierailija
16/31 |
15.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2010 klo 11:20"]
 Eihän minkään firman laskutus voi olla vahingossa noin retuperällä, eihän?!

[/quote]

 

Voi.

Vierailija
17/31 |
15.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2010 klo 11:43"]

Vrt. toisinpäin, onko jonkun yrityksen toiminnassa ilmennyt virheitä joissa laskuja ei asiakkaille lähde? Eipä juuri näinpäin.

[/quote]

Se on ihan tavanomainen virhe, että yritys ei huomaa laskuttaa kaikkea, jolloin asiakas saa jotain ilmaiseksi. Tosin jotkut asiakkaat ovat rehellisiä ja kertovat tämän yritykselle, jolloin yritys lähettää puuttuneen laskun tai sen osan.

Varsinkin jotkut pienyrittäjät ovat tosi kovia tekemään töitä, mutta paperityöt eivät innosta, jolloin vahinkoja voi tapahtua molempiin suuntiin. Usein ongelmia aiheuttavat pienten yritysten työntekijät, jotka eivät jaksa merkata kunnolla tekemiensä töiden laskutustietoja. Esim. kuorma-auton kuljettajalla saattaa olla säännöllisten töiden lisäksi satunnaista keikkaa, joiden tiedot merkitään kynällä paperille miten sattuu, ja niistä raapustuksista laskuttaja sitten yrittää laskuja tehdä.

Vierailija
18/31 |
15.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2010 klo 11:20"]

Eihän minkään firman laskutus voi olla vahingossa noin retuperällä, eihän?!

[/quote]

Tässähän on kyse vain tavallisesta myyntireskontravirheestä. Tuollainen varoittelu on aikamoista liioittelua.

Vierailija
19/31 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2013 klo 23:17"]

[quote author="Vierailija" time="19.05.2010 klo 11:20"]

Eihän minkään firman laskutus voi olla vahingossa noin retuperällä, eihän?!

[/quote]

Tässähän on kyse vain tavallisesta myyntireskontravirheestä. Tuollainen varoittelu on aikamoista liioittelua.

[/quote]

Jokainen lasku pitää yrityksessä varmistaa myös käsin. Koskaan ei voi luottaa tietokoneisiin.

Vierailija
20/31 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2013 klo 20:41"]

[quote author="Vierailija" time="19.05.2010 klo 11:20"]
 Eihän minkään firman laskutus voi olla vahingossa noin retuperällä, eihän?!

[/quote]

 

Voi.

[/quote]

Ei ole enää vahinko vaan tahallista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi viisi