Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko Helsingissä meneillään joku aurausalan korpilakko?

Vierailija
23.02.2010 |

Kun taivalsin hangessa kauppaan, näin 3 (!) auraustraktoria parkissa ja kuljettajia ei näy missään! Ei ollut kyse ihan mistään kahvitauosta, koska samat traktorit olivat paikoillaan kun palasin 1½ tunnin kuluttua.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on vain helsinkiläisten päässä. Kun näet kehä3 ulkopuolella asuvien mielestä vain "talvi yllätti pääkaupunkilaiset". Eli helsinkiläiset ovat tyhmiä, eivätkä osaa ajaa autoa. Mitään lumiongelmaa tai aurauskaluston vähyyttä ei ole. Helsinkiläiset vain ovat vieraantuneet normaalielämästä, ovat nokkavia ja puhuvat rumasti. Se selittää kaikki "näennäiset" ongelmat.

Vierailija
2/10 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

he maksaisivat mielellään enemmän veroja, jos palvelut saadaan sillä kuntoon. Silti poliitikot pelkäävät veroprosentin nostoa kuin ruttoa.



Miten ihmeessä päättäjiksi saisi äänestettyä sellaisia ihmisiä jotka toimisivat asukkaiden parhaaksi. No ei kai mitenkään - naiiviahan se on ajatella, että päättäjät ovat meidän edustajia. Omaa uraansa ne vaan luo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilisetkin lumet vielä auraamatta, vaikka muuten hoidettu lumityöt talven aikana tosi kiitettävästi. Aattelin, että oliskohan talviloma vakikuskeilla ja tuurarit puikoissa.

Vierailija
4/10 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko niidenkin on välillä levätä.

Vierailija
5/10 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko niidenkin on välillä levätä.


edes se kerran päivässä. Ei yks auramies tätä koko tienoota auraa. Mä ainakin vertaan tilannetta aikaisempiin viikkohin. Nythän tota lunta ei oo ees "kovin paljoo" tullu.

T.3

Vierailija
6/10 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parhaatki valittajat: ette ole vuosiin töissä olleet. Joka toinen vuos kakara alulle ja taas pääsee kotosalla oleilemaan päivät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/10 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että eiköhän aurausmiehillä osalla ole jo vähän turnausväsymystä. Työtunteja on jo kertynyt niin paljon, että talven palkkatavoite on saavutettu. Nyt kun osuu juuri hiihtolomakin kohdalle, niin ei ole ihme, jos joku ei viitsisi tehdä "ylitöitä", kun piti olla lasten kanssa lomalla. Inhimillisiä ihmisiä ne auraajatkin ovat.

Vierailija
8/10 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että Helsingissä ei varmasti ole riittävästi auraajia tällaista talvea ajatellen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/10 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että eiköhän aurausmiehillä osalla ole jo vähän turnausväsymystä. Työtunteja on jo kertynyt niin paljon, että talven palkkatavoite on saavutettu. Nyt kun osuu juuri hiihtolomakin kohdalle, niin ei ole ihme, jos joku ei viitsisi tehdä "ylitöitä", kun piti olla lasten kanssa lomalla. Inhimillisiä ihmisiä ne auraajatkin ovat.


Mielelläni maksaisin vaikka verojakin enemmän, jos kevyenliikenteen väylien auraamisesta huolehdittaisiin (ts.työstä maksettaisiin asianmukainen korvaus ja väkeä+kalustoa olisi riittävästi). Mut ei se mitään. Pitkävartisemmat kengät vaan jalkaan ja aikaa siirtymisiin hiukan enemmän.

T.3

Vierailija
10/10 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän kertoo, että jos lunta sataa niin heitä ei käsketä auraamaan. Hän siis auraa nimenomaan jalkakäytäviä, yritysten pihoja, pienempiä teitä (ei moottoriteitä) yms. He aloittavat työt kun heille ilmoitetaan että lumisade alkaa hellittämään. Ja siis heidän 'pomot' näkee jostain sadetutkista milloin lumisateen pitäisi noin suurinpiirtein lakata. Ei se kuulemma kannata aurata jos tunnin päästä on saman verran lunta.



Tokihan siis isommat tiet yms. pidetään puhtaana koko ajan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi neljä