Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauvan maissisose on sitten pahaa!!!

Vierailija
11.02.2010 |

Annoin sitä ekaa kertaa vauvalleni ja kantta avatessa hajukin oli aivan hirvee. Oksennus meinasi tulla jo sitä ja kun sitä maistoi..puistattava maku!! Ja tuota pitäisi sitten vauvan syödä. Ei oikein vauvalle maistunut (ja tietty en näyttänyt vauvalle reaktiotani).

Mistä kasvissoseista teidän vauvat tykkää ja mistä ei?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
11.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niissäkin on eroja, olikohan se Semperin se hyvänmakuinen...? Se oli makeaa ja hyvää minunkin suuhuni. Maissisose oli tosiaan ainoa, joka kelpasi - sitä laitettiin sitten esimerkiksi puuron päälle houkuttimeksi :-D

Vierailija
2/21 |
11.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Purkista kaikki soseet maistuu enemmän tai vähemmän karsealle. Itse en saattaisi syödä niistä purkeista mitään, en siis ole antanut niitä vauvoillekaan.



Pottuporkkanastakin ne saa pahaa purkkiin laitettuna, en kyllä käsitä miten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
11.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siispä se jäikin yhteen purkkiin joka meni roskiin en antanut lapselle lainkaan.

Vierailija
4/21 |
11.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksi harvoja, jos hedelmiä ei lasket mukaan, joita sösin itsekin jopa kylmänä!

Vierailija
5/21 |
11.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kelpaa, jos sekoittaa sitä johonkin muuhun, mutta ei meilläkään lapsi tykännyt pelkkää maissia syödä. Valmissoseissa on muutenkin outo maku ja haju, mutta ei se ole lasta haitannut.

Valmissoseista peruna-porkkana kelpaa hyvin, yllättäen myös peruna-kukkakaali on maistunut.

Itse tehtyinä; porkkana, porkkana-bataatti, porkkana-peruna, peruna-porkkana-kukkakaali, peruna-porkkana-parsakaali...

Vierailija
6/21 |
11.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siispä se jäikin yhteen purkkiin joka meni roskiin en antanut lapselle lainkaan.

Se oli Bonan maissisosetta, vieläkin puistattaa. Kerran kesällä tuli grillattua maissia ja hyi yök, se hajukin oli aivan hirveä.

Porkkanaa syö hyvin, myös perunaa (siitä ei kauheesti taida pitää, mutta sitä kuitenkin nyt ennemmin kuin tota maissia). olen ITSE tehnyt peruna- ja porkkanasoseen, batattisosetta olisi tarkoitus myös tässä kokeilla, jahka menen kauppaan. Kukkakaalisosepurkki on tuolla kaapissa, mutta katotaan nyt, koska sitä maistattaisi. Vauva 4,5 kk, joten kiirusta ei ole..ja siis neuvolasta antoivat ohjeen alkaa maistattaa. Pidän tärkeänä sitä, että näin alkuun tottuu porkkanaan ja perunaan. Bataatti on kuulemma ihan hyvää..

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/21 |
11.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pahoja jossa oli vaan yhtä kasvista. Sellanen sekotus maistui vaan meillä. Maissisosetta tein aina itse pakastemaissista. Kiehauttaa vaan maissit ja sit siivilän läpi. Tosi helppoa ja oikeesti hyvää.

Vierailija
8/21 |
11.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on sikojen lihotusruokaa!

En syö sitä itse, eikä lapsenikaan sitä tarvitse

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/21 |
11.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on sikojen lihotusruokaa!

En syö sitä itse, eikä lapsenikaan sitä tarvitse

ap

Vierailija
10/21 |
11.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoi mun mieheni, kun lapsille maissia keittelin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/21 |
11.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen hirveimmistä oli perunaa ja parsakaalia. Lapsikaan ei tykännyt näistä. Hajut ihan hirveitä! Molemmat siis piltin. Meidän tyttö rakasti nestle bonan ksvikset- soseesta. Se uppos aina kaikkein helpoiten. Nykyään yli vuoden ikäinen ja syö samaa ruokaa kuin me.

Vierailija
12/21 |
11.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nirsoilla vanhemmilla on nirsot lapset. Kotoa nämäkin asenteet opitaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/21 |
11.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä se purkkimaissi kelpas vauvoille oikein hyvin ja se oli yks niitä harvoja soseita joiden jämät äiti söi jos vauva ei jaksanut :)

Vierailija
14/21 |
11.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

suomalaisille hiukan vieras kasvi. Vauvojen makuaisti on erilainen joten vellit ja soossit menee alas, vaikka aikuiselle ne on mauttomia. Suomeen tuodaan muuten pari miljoonaa kiloa geenimuunneltua maisiia, ja nämä maissin vastustajat syövät sen sitten välillisesti, se kun syötetään broilereille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/21 |
11.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta se on HYVÄÄ!

Grillattu maissi on parempaa kuin grillattu makkara tai joku possupihvi.

Vierailija
16/21 |
11.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

samoin maistuu. vauvaa puistattaa jos annan hänelle tätä

Vierailija
17/21 |
11.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika harvoista vielä tykkää. Maissi, omena ja päärynä on vauvasta hyviä, muut saa naaman ruttuun ja niitä tunkee ulos suusta minkä kerkiää. :)

Vierailija
18/21 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ravintoköyhää lihotusruokaa? :D Mitä tässä nyt sit uskois?

Vierailija
19/21 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keitä itse maissi ja soseuta. Maistuu hyvälle ja kelpaa lapselle. Purkkiruuat on muutenkin aivan hirveitä :O Hedelmäsoseet vielä menettelee.

Vierailija
20/21 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään purkkiruoka ei voi olla yhtä hyvää kuin itsetehty sose. Tehosekottimet käteen ja padat porisemaan mammat! Rahaakin säästyy ja piltit tykkää :)

 

lueskeltaa huvikseen noita purkkien kylkiä, pääraaka-aine ei olekaan se hedelmä/vihannes vaan vesi. Kustannustehokkaampaa jatkaa mössöä vedellä ja paksuntaa riisitärkkelyksellä, kuin käyttää oikeita vihanneksi, kasviksia jne. Yhden olen löytänyt Suomen hyllyiltä, jota suostun omalleni matkaevääksi ostamaan, luomu Hipp. Sitä ei jatkettu vedellä, mutta ei maku kuitenkaan yhtä hyvä ole kuin mammantekemä ;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kuusi