Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten tuo VR:n toiminta on mennyt ihan retuperälle?

Vierailija
21.02.2010 |

Onkohan mulla nyt surkea muisti, mutta en mä muistan VR:llä ennen olleen ihan näin paha tilanne juniensa kanssa.



Viimeisen vuodenkin aikana ollut vaikka kuinka monta pahaa poikkeustilannetta. Eikö ne osaa ottaa opikseen tuosta tiedottamisestakaan!? Taitais olla aika vaihtaa avainhenkilöitä, kun sama peli vaan jatkuu ja jatkuu.



Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
21.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siinä firmassa. Ei ajatella asioita asiakkaan näkökulmasta. Esim. pitäisi olla itsestään selvää että ketään ei ajeta 20 asteen pakkaseen odottamaan junaa, vaan asema pidetään auki keinolla millä hyvänsä, vaikka sitten joutuisi joku tekemään vähän extraylitöitä sen takia. Tai että kun junat myöhästyvät, tiedotus pelaa ja asiakkaat tietävät tarkalleen, missä mennään. Ei luulisi olevan nykyisen tietoteknologian aikana mahdotonta, jos TAHTOA siihen olisi.

Vierailija
2/14 |
21.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyinen on ostettu euroopasta jossa ei tälläisiä olosuhteita normaalisti ole. Nyt nämä huonot kaupat aiheuttavat aikamoisen farssin!



Eihän tästä sovi harmitella mutta kyllä ne vanhat vaunut, raiteiden vaihtajat talven kestivät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
21.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo nykyiset EU-vehkeet toimivat vain kesäkeleillä. Eläköön Kekkonen, YYA-sopimus ja bilateraalikauppa!

Vierailija
4/14 |
21.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

taisi pakkasen takia jäädä junia välille ja olivat pahasti myöhässä! Mieheni on ratapihalla töissä ja niiden normi päivät on 6-14h. No mies meni aamu kuudeksi töihin, tauko piti olla 13-16, mutta ei ehtinyt käydä kotona kun hakemassa evästä kahvitauoista puhumattakaan! illalla odottelin yhdeksän jälkeen että pääseekö ihmisten aikoihin kotiin ja onneksi pääsi vähän ennen kymmentä. Työpäivän pituutta tuli 15h! Älkää ihmiset syyttäkö koko VR:n porukkaa, ei se ole työmiesten vika jos junat jäätyy välille tai asiakkaan auto ei lähde vaunusta käyntiin huonon akun takia ja muut joutuvat odottamaan omia autojansa yhden auton takia. Paljon kuulee ihmisten hermostuvan henkilökunnalle tuollaisten asioiden vuoksi, jotka ei johdu näistä työmiehistä! Mies on nyttenkin töissä ja odottelen taas että saako pidettyä taukoa vai käykö taas vain hakemassa valmiit eväät kotoa!



T:Työmiehen vaimo

Vierailija
5/14 |
21.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös konduktööreille on ihan turha tiuskia kiukkuaan. He eivät ole syypäitä myöhästymisiin.

Vierailija
6/14 |
21.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

paljon ihmisiä junan alle. En muista milloinkaan lukeneeni näin monesta tapauksesta.



Työmiehen vaimolle: kukaan ei syytäkään yksittäisiä työntekijöitä vaan Vr-konsernia ja sen johtoa. Monopoliasemassa toimivan yhtiön, joka vielä valtion omistuksessa eli rahoittama, pitäisi kyetä suoriutumaan siitä mikä on sen tehtävä. Kuljettamaan ihmisiä ajallaan pisteistä a pisteisiin b. Maksavat asiakkaat eivät saa vastinetta rahoilleen. Totta kai se suututtaa.



Pakkasessa junan odottaminen TAAS kerran on raivostuttavaa. Toki osasyyllinen on Ratahallintokeskus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/14 |
21.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

taisi pakkasen takia jäädä junia välille ja olivat pahasti myöhässä! Mieheni on ratapihalla töissä ja niiden normi päivät on 6-14h. No mies meni aamu kuudeksi töihin, tauko piti olla 13-16, mutta ei ehtinyt käydä kotona kun hakemassa evästä kahvitauoista puhumattakaan! illalla odottelin yhdeksän jälkeen että pääseekö ihmisten aikoihin kotiin ja onneksi pääsi vähän ennen kymmentä. Työpäivän pituutta tuli 15h! Älkää ihmiset syyttäkö koko VR:n porukkaa, ei se ole työmiesten vika jos junat jäätyy välille tai asiakkaan auto ei lähde vaunusta käyntiin huonon akun takia ja muut joutuvat odottamaan omia autojansa yhden auton takia. Paljon kuulee ihmisten hermostuvan henkilökunnalle tuollaisten asioiden vuoksi, jotka ei johdu näistä työmiehistä! Mies on nyttenkin töissä ja odottelen taas että saako pidettyä taukoa vai käykö taas vain hakemassa valmiit eväät kotoa!

T:Työmiehen vaimo

Meinaatko, että ukkos saa jotenkin kirkkaamman kruunun kun sen akka valittaa kuinka rankkaa duunia se joutuu tekemään?

Se on katsos ammatinvalintakysymys...

Vierailija
8/14 |
21.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

usein kuulen tällaisina myöhästely päivinä ja myös muinakin kuinka asiakkaat on hermostuneet henkilökunnalle sekä puhuvat alentavaan sävyyn. Kyllä sen ymmärtää että myöhästelyt ja muut vastustamiset saavat ihmiset äkäisiksi ja samoin se vaikuttaa VR:n henkilökuntaan; joudutaan tekemään ylimääräistä työtä, sellaista mikä ei kuulu toimenkuvaan sekä ylitöitä ja palkaksi saadaan ihmisten haukut ja vihat!



No näinhän se on yleensä asiakaspalvelu työssä!



Yksi tapaus oli sellainen, jossa asiakkaan auto ei lähtenyt käyntiin autovaunusta, mieheni työkaverit antoivat virtaa asiakkaan pyynnöstä, asiakas yritti väkisin startata eikä auttanut, auto piti työntää pois vaunusta ja viedä asiakkaille kuulumattomaan tilaan lämpenemään. Asiakas vei auton huoltoon ja siihen tuli melkosen kallis remontti sen vuoksi että oli yritetty väkisin startata (asiakas itse), asiakas yritti saada korvaukset VR:ltä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/14 |
21.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä ei ymmärretä, että ne on YLEISÖNPALVELIJOITA joka iikka

siinä firmassa. Ei ajatella asioita asiakkaan näkökulmasta. Esim. pitäisi olla itsestään selvää että ketään ei ajeta 20 asteen pakkaseen odottamaan junaa, vaan asema pidetään auki keinolla millä hyvänsä, vaikka sitten joutuisi joku tekemään vähän extraylitöitä sen takia. Tai että kun junat myöhästyvät, tiedotus pelaa ja asiakkaat tietävät tarkalleen, missä mennään. Ei luulisi olevan nykyisen tietoteknologian aikana mahdotonta, jos TAHTOA siihen olisi.



Em viestissä kyllä mielestäni vähän syyteltiin! Annoin vain oman mielipiteeni ja näkökulmani asiaan!



T:Työmiehen vaimo

Vierailija
10/14 |
21.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on huolestuttavaa että esim. Itella, jolla ei ole ollenkaan kilpailua (kuten VR), voi palvella asiakkaitaan niin huonosti että luottamus kärsii! Minulta meni melkein maksutiedot kun muistutuslasku seikkaili Itellassa 3 viikkoa(!) eikä ollut ainoa kerta..!



Julkinen liikenne ei toimi nykyään ollenkaan. Pitäisi toimia, on sen verran kallis kuluttajalle muutenkin ja olennainen osa Suomea...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/14 |
21.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset


Julkinen liikenne ei toimi nykyään ollenkaan. Pitäisi toimia, on sen verran kallis kuluttajalle muutenkin ja olennainen osa Suomea...

Vierailija
12/14 |
21.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kyllä se korvausvastuu vahingoista autossa on Vr:llä! Tietenkin!

Auto ai juurikaan startannut, koska Vr ei ollut huolehtinut asiakkaansa omaisuudesta lupaamallaan tavalla.

Ja kyse on todellakin autosta ei matkalaukusta. Melkoisen kallis paukku asiakkaalle jos auto hajoaa.

Yksi tapaus oli sellainen, jossa asiakkaan auto ei lähtenyt käyntiin autovaunusta, mieheni työkaverit antoivat virtaa asiakkaan pyynnöstä, asiakas yritti väkisin startata eikä auttanut, auto piti työntää pois vaunusta ja viedä asiakkaille kuulumattomaan tilaan lämpenemään. Asiakas vei auton huoltoon ja siihen tuli melkosen kallis remontti sen vuoksi että oli yritetty väkisin startata (asiakas itse), asiakas yritti saada korvaukset VR:ltä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/14 |
21.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kyllä se korvausvastuu vahingoista autossa on Vr:llä! Tietenkin!

Auto ai juurikaan startannut, koska Vr ei ollut huolehtinut asiakkaansa omaisuudesta lupaamallaan tavalla.

Ja kyse on todellakin autosta ei matkalaukusta. Melkoisen kallis paukku asiakkaalle jos auto hajoaa.

Yksi tapaus oli sellainen, jossa asiakkaan auto ei lähtenyt käyntiin autovaunusta, mieheni työkaverit antoivat virtaa asiakkaan pyynnöstä, asiakas yritti väkisin startata eikä auttanut, auto piti työntää pois vaunusta ja viedä asiakkaille kuulumattomaan tilaan lämpenemään. Asiakas vei auton huoltoon ja siihen tuli melkosen kallis remontti sen vuoksi että oli yritetty väkisin startata (asiakas itse), asiakas yritti saada korvaukset VR:ltä!

Mainitsemassani tapauksessa autossa oli vepasto (en tiedä miten kirjoitetaan) eli ei tarvinnut olla roikassa! Tottakai jos kuuluisi olla roikassa ja ei ole lämmennyt vr:n mokan vuoksi niin silloin korvaukset kuuluu maksaa!

Vierailija
14/14 |
21.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime vuosien aikana on tullut tavaksi saada liiketoiminnan kannattavuuden parantaminen vähentämällä työtätekevää porukkaa minimiin. Tosiasiassahan kannattavuushan heikkenee jos porukkaa irtisanotaan tai ei palkata riittävästi tekemään esim. ennakkohuoltoja ajallaan. Tämähän johtaa poikkeuksetta siihen, että vehkeet hajoavat juuri kriittisimmällä hetkellä ja siten heikentää kannattavuutta. Kannattavuutta ei myöskään paranna se, että firmalle saadaan huono maine, kun homma ei toimi. Ei sillä tavalla riitä asiakkaita kovin pitkäksi aikaa. Sama koskee hintojen nostamista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kuusi