Suosittele sähköpyörää
Sähköpyöräkuume iskenyt. Kerro vinkit ja varoita ongelmakohdista! Tarkoitus ajaa työmatkaa ja lenkkeillä teitä pitkin eli millekään läskipyörämaasturille ei ole tarvetta.
Kommentit (39)
En suosittele. Liian kalliita hyötyyn nähden.
Merkkimoottori keskiössä, etujousitus, hydrauliset levyjarrut.
Esim. Tunturi eHybrid.
Sähköpyörä on erinomainen ylämäessä. Ongelmana on se, että pytörä saattaa nykäistä, jonka seurauksena voi kaatua. Tuttavani käsi murtui tällaisen kaatumisen yhteydessä. Sähköpyörä on myös painavampi kuin normaali polkupyörä. Kaikesta huolimatta suosittelen sähköpyörää.
Ongelmia ovat kertakäyttöpyörät ja pienikiekkoiset ja "fitnordit".
Taivaan lahja, pelasti terveyteni. Kymmeniä lajeja kokeilleena ensimmäinen josta nautin ja haluan siis vuodesta toiseen.
Hoitamattomille talviteille läskimaasturi on ainoa vaihtoehto, valitettavasti ;-(
Merkeistä en tiedä, mutta liikkeessä kehoittivat tarkastamaan myös huollon mahdollisuudet. Joillekin merkeille ei tuoda varaosia Suomeen eli ei voi huoltaa tai huolloissa hintaeroja merkistä riippuen.
Vierailija kirjoitti:
Sähköpyörä on erinomainen ylämäessä. Ongelmana on se, että pytörä saattaa nykäistä, jonka seurauksena voi kaatua. Tuttavani käsi murtui tällaisen kaatumisen yhteydessä. Sähköpyörä on myös painavampi kuin normaali polkupyörä.
Ihapaskaa. Autollakin voi ajaa seinään. Tuttavani ajoi.
Todellinen vihreä valinta, sillä 5 vuoden päästä akku on ongelmajätettä jotrn afrikkalaiset saavat kaivaa lisää litiumia. Vanhalla sähköpyörällä polkeminen"manuaalisesti" on raskasta hullun hommaa, joten näitä voi taas surutta heittää Aurajokeen. Heitä samalla älykellosi, johon ei saa enää ohjelmistopäivityksiä.
Suosittelen harkitsemaan kunnolla. Itsellä ei tullut käyttöä. Taisin kerran ajaa sillä töihin. En mennyt enää toiste, koska Helsingissä ei ole mukava pyöräillä. Liikaa ihmisiä, liikaa liikennevaloja, liikaa vihaisia ns. munamankelipyöräilijöitä. Lisäksi ahdistavat reitit, kun pitää selvittää, missä menee pyörätie ja missä ei.
Vierailija kirjoitti:
Merkkimoottori keskiössä, etujousitus, hydrauliset levyjarrut.
Esim. Tunturi eHybrid.
Joustokeula ja jousitus polkupyörässä on järjettömin keksintö ikinä. Raskas, altis hajoamiselle ja ajaminen on kuin hetekalla polkemista, eli voima hupenee jousituksen joustoihin. Sähköpyörässä tuo tehohäviö ja paino eivät ole aivan niin suuria ongelmia, mutta jos saat ilman jousitusta olevan niin ota mieluummin se.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Merkkimoottori keskiössä, etujousitus, hydrauliset levyjarrut.
Esim. Tunturi eHybrid.
Joustokeula ja jousitus polkupyörässä on järjettömin keksintö ikinä. Raskas, altis hajoamiselle ja ajaminen on kuin hetekalla polkemista, eli voima hupenee jousituksen joustoihin. Sähköpyörässä tuo tehohäviö ja paino eivät ole aivan niin suuria ongelmia, mutta jos saat ilman jousitusta olevan niin ota mieluummin se.
Ihapaskaa!
Muista myös luopua patjasta, lämmityksestä ja kaikista mukavuuksista.
Tällit ja tärinä ovat ihania vaikka pyörä hajoaa ja polkijalta hampaat putoaa ;-)
Ei kannata sortua halpoihin, eli niihin mitä myydään biltemassa muutamalla satasella, saa vain ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Sähköpyörä on erinomainen ylämäessä. Ongelmana on se, että pytörä saattaa nykäistä, jonka seurauksena voi kaatua. Tuttavani käsi murtui tällaisen kaatumisen yhteydessä. Sähköpyörä on myös painavampi kuin normaali polkupyörä. Kaikesta huolimatta suosittelen sähköpyörää.
Nykimistä ilmenee vain halvoissa puörissä.
3000e ja saat pyörän joka ei nyi. 146km yhdellä latauksella. Sijoita laatuun ja ennen kaikkea testaa ennen kuin ostat. Koeajossa huomaat halvan tunturin ja kalliin eron.
Mulla Helkaman sähköpyörä, onpa mukava ajella! Varsinkin mäkisessä maastossa ihan ehdoton.
Shimanon järjestelmässä on se etu, että siihen saa kännykkäsovelluksen, jolla voi päivittää laitteiden firmwaren ja muuttaa asetuksia, esimerkiksi eri avustustasojen momenttia yms. ja kännykkään saa myös ajotietokoneen, jossa näkyy kerralla mm. matka- ja nopeusmittarit, toimintomatka ja akun varaus. Kuulemma saa myös softan, jolla 25 km/h rajoituksen voi poistaa.
Bafangilla on kaiketi vielä monipuolisempi hallintaohjelma, ainakin PC:lle.
Bosch on suljettu järjestelmä ja sen päivitys onnistuu vain huollossa.
Jos ajaa perinteiseen tapaan suurimmalla vaihteella ja -avustuksella ja voitelee ja puhdistaa ketjuja ja rattaita jouluna ja joskus, niin saa varautua, että ketjut ja rattaat saa uusia useamman kerran kesässä.
Jään seuraamaan. Sama tilanne kuin AP:llä.