Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suosittele sähköpyörää

Vierailija
06.03.2022 |

Sähköpyöräkuume iskenyt. Kerro vinkit ja varoita ongelmakohdista! Tarkoitus ajaa työmatkaa ja lenkkeillä teitä pitkin eli millekään läskipyörämaasturille ei ole tarvetta.

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vaihtaisi sähköpyörää enää tavalliseen. Säällä kuin säällä pääsee etenemään, eikä matka-aikaa tarvitse arvella erikseen ellei nyt aivan myrskytuuli iske vastaan. Kun käyttää suurinta avustusta, matka etenee nopeasti, eikä edes tule hiki, joten suihkussa ei tarvitse työpaikallakaan käydä. Ajan pääasiassa pyöräteillä, mutta silti etujousitettu fätti toimii parhaiten, ei tarvitse miettiä mistä olisi aamuvarhaisella ehditty aurata, kun kaikkialta pääsee.

Luovuimme toisesta autosta sähköpyörän myötä, pääsen 5 km työmatkan nopeammin pyörällä, kuin ruuhka-aikaan autolla.

Tilasin pyöräni Saksasta, Cube on merkki, mallia en muista. Boschin moottori, nyt valitsisin Shimanon.

Vierailija
22/39 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä on väärää tietoa paljon.

Siksi koeaja useampi ja eri hintaluokasta.

Toisissa on nopeuden säätöön panostettu useammalla anturilla ja momentin mittauskin on joissakin.

Esim Bosch joka minulla on.

Vain koeajamalla saat tuntuman millanen on hyvä. Ja mieti myös mikä on tarkoituksesi, 30 km päivässä vai 80 km? Saako akun irti yöksi? (Se on puolet pyörän hinnasta ja varkaiden suosiossa) Latausaika voi myös merkitä jotain valinnassa? Ajatko tasasta asfalttia tai hiekkatietä, vai menetkö metsäpoluille jolloin jousitus on mukava.

Tarviitko kuljetuskapasiteettia, jolloin esim etukarsinassa voi kuljettaa pieniä lapsia.

Malleja on joka lähtöön. Saksasta saa lisää vaihtoehtoja. Esim Tern on hyvä boschin tekniikalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fitnordin kaikki muut tuotteet on hyviä paitsi sähköpotkulaudat. Sähköpyöräks Fitnord 900 https://ruutunopeus.fi/paras-sahkopyora/

Vierailija
24/39 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käytän sähköpotkista koska en tykkää kuntoilla ajoteillä vaan metsissä ja syrjäisessä rauhassa sitten jalkailen. Huoltokin olematonta eikä tartte mitään nykimisiä sietää. Laillisesti saa olla 1000W moottori ja 3000e saisi varmaan ainakin 2-3 kwh akun siihen. Pääsisi ainakin 150 km yhdellä latauksella. Mahtuu takakonttiin, junaan, bussiin, kämppään helposti taitettuna.

Sähköpyörät on ylihintaista ja joudut vielä kuntoilemaan sen lisäksi!

Vierailija
25/39 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Merkkimoottori keskiössä, etujousitus, hydrauliset levyjarrut.

Esim. Tunturi eHybrid.

Joustokeula ja jousitus polkupyörässä on järjettömin keksintö ikinä. Raskas, altis hajoamiselle ja ajaminen on kuin hetekalla polkemista, eli voima hupenee jousituksen joustoihin. Sähköpyörässä tuo tehohäviö ja paino eivät ole aivan niin suuria ongelmia, mutta jos saat ilman jousitusta olevan niin ota mieluummin se.

Ehdottomasti samaa mieltä. Toki jos ajotaidot tai havainnointikyky ovat puutteellisia, eli tapana ajella liian kovaa töyssyihin, niin ehkä jousituksesta voi jotain hyötyäkin olla.

Vierailija
26/39 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin että alle 3000 euron sähköpyörää ei kannata ostaa jos haluaa hyvän. Boschin moottori ja akut taitaa olle tällä hetkellä markkinoiden parhaat. Ja kuten joku jo mainitsi kannattaa tsekata että akun saa irti!

Vierailija
27/39 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähköpyöräilijä kirjoitti:

Fitnordin kaikki muut tuotteet on hyviä paitsi sähköpotkulaudat. Sähköpyöräks Fitnord 900 https://ruutunopeus.fi/paras-sahkopyora/

Mene muualle mainostamasta noita romuja. Fitnordin pyörissä on halvat ja huonot komponentit vaan eipä näy hinnoissa. Kiertäkää kaukaa tämä pulju.

Vierailija
28/39 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esim. Tunturi eHybrid.

Joustokeula ja jousitus polkupyörässä on järjettömin keksintö ikinä. Raskas, altis hajoamiselle ja ajaminen on kuin hetekalla polkemista, eli voima hupenee jousituksen joustoihin. Sähköpyörässä tuo tehohäviö ja paino eivät ole aivan niin suuria ongelmia, mutta jos saat ilman jousitusta olevan niin ota mieluummin se.

Ehdottomasti samaa mieltä. Toki jos ajotaidot tai havainnointikyky ovat puutteellisia, eli tapana ajella liian kovaa töyssyihin, niin ehkä jousituksesta voi jotain hyötyäkin olla.

Kokemusta ilmeisesti löytyy jostain satasen maastopyöristä ja niiden joustokeuloista?

Niissähän on ollut lukitus jo valovuosia ja nimestään huolimatta polkupyörän kampia ei poljeta vaan pyöritetään, jolloin "hetekalla polkemista, eli voima hupenee jousituksen joustoihin" ei tapahdu.

Vierailija
29/39 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän kaiken vouhotuksen keskellä on unohtunut sähköpyöräilyn ikävä vaikutus eli kunnon huononeminen ja lihominen. Se vain tapahtuu vääjäämättä, koska ajoaika sähkiksellä jää lyhyemmäksi ja rasitustaso pienemmäksi.

Ihan turha valehdella, että sähköpyörällä tulee ajettua enemmän tai pidempiä lenkkejä tai kovempaa tms., koska sähköpyöräilyssä elimistölle tuleva rasitus jää kuitenkin pienemmäksi - juuri sen takiahan moni kokee sähköpyöräilyn miellyttävämmäksi.

Ainakin minulla kunto lähti huononemaan ja tuli lisää kiloja, kun olin ajanut yhden kesän sähköpyörällä. Siis se muutos oli aika valtava ja parhaiten sen huomasi, kun palasin sähköpyörästä takaisin polkupyörään. Se että istuu hetken sähköpyörän satulassa jalkoja heiluttelemassa ei ole oikein kuntoilua saatikka liikuntaa edes.

Lisäksi latailu ja akun kantaminen oli tylsää. Ja onhan se sähköpyörä raskaampi käsitellä ja niitä varastellaan.

Minun kokemuksieni mukaan sähköpyörällä ajavat pallomahaiset ukot ja polkupyörällä sellaiset, jotka näyttävät olevan hyvässä kunnossa. Olisi terveellisempää laihduttaa se pallomaha pois kuin että tarvitsee sen kuljettamiseen sähkömoottorin. Jokainen voi miettiä mihin jamaan nämä sähköpyörät vievät suomalaisia.

Kyllä se vain on niin, että ajan jatkossakin polkupyörällä. Onneksi sain sähköpyörän myytyä pois.

Vierailija
30/39 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskimoottori. Alle 2k tuskin saa kunnollista, itse olen pitänyt rajana hyvälle (hyville komponenteille) 3k pyöriä.

Asiantunteva liike osaa kertoa lisää, ekaa pyörää ei netistä tai marketista.

Vierailija
31/39 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähköpyörä ei kiitos kirjoitti:

Tämän kaiken vouhotuksen keskellä on unohtunut sähköpyöräilyn ikävä vaikutus eli kunnon huononeminen ja lihominen. Se vain tapahtuu vääjäämättä, koska ajoaika sähkiksellä jää lyhyemmäksi ja rasitustaso pienemmäksi.

Ihan turha valehdella, että sähköpyörällä tulee ajettua enemmän tai pidempiä lenkkejä tai kovempaa tms., koska sähköpyöräilyssä elimistölle tuleva rasitus jää kuitenkin pienemmäksi - juuri sen takiahan moni kokee sähköpyöräilyn miellyttävämmäksi.

Ainakin minulla kunto lähti huononemaan ja tuli lisää kiloja, kun olin ajanut yhden kesän sähköpyörällä. Siis se muutos oli aika valtava ja parhaiten sen huomasi, kun palasin sähköpyörästä takaisin polkupyörään. Se että istuu hetken sähköpyörän satulassa jalkoja heiluttelemassa ei ole oikein kuntoilua saatikka liikuntaa edes.

Lisäksi latailu ja akun kantaminen oli tylsää. Ja onhan se sähköpyörä raskaampi käsitellä ja niitä varastellaan.

Minun kokemuksieni mukaan sähköpyörällä ajavat pallomahaiset ukot ja polkupyörällä sellaiset, jotka näyttävät olevan hyvässä kunnossa. Olisi terveellisempää laihduttaa se pallomaha pois kuin että tarvitsee sen kuljettamiseen sähkömoottorin. Jokainen voi miettiä mihin jamaan nämä sähköpyörät vievät suomalaisia.

Kyllä se vain on niin, että ajan jatkossakin polkupyörällä. Onneksi sain sähköpyörän myytyä pois.

Sähköpyörä ei muuta elintapoja.

Vierailija
32/39 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähköpyöräilijä kirjoitti:

Miettisinpä toisenkin kerran ja sittenkään en ostaisi.

Vierailija
33/39 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esim. Tunturi eHybrid.

Tässäpä asiaan perehtyneen kommentti. Not.

Vierailija
34/39 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kokemuksia Momas Aurora sähköpyörästä?

Vierailija
35/39 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin lihoin heti 20 kg kun vaihdoin autosta sähköpyörään. Että pitikin!

Vierailija
36/39 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse myin sähköpyörän pois ja siirryin takaisin autoiluun, koska se oli kuitenkin liian hidas ja vaarallinen 7km työmatkoille, kilsan päähän kauppaan taas kannattaa mennä kävellen koiran kanssa. Ostan varmaan uuden, jos tilanne muuttuu.

Vierailija
37/39 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei juuri kukaan normaali ihminen jaksa/viitsi ajaa normaalilla polkupyörällä, joten sähköpyörään vaihtamalla ei ainakaan häviä mitään.

Vierailija
38/39 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen sähköpyörää.

Suosittelen sähköautoa

Vierailija
39/39 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskimoottori, akku rungossa - ei tarakalla ja hydraulijarrut.

Kannattaa miettiä mitä haluat sähköpyörällä tehdä. Onko se lyhyitä pyrähdyksiä varten kaupungissa vai pidempiä matkoja varten? Koeaja monta erilaista mallia ja katso, että koko on sopiva ja ajoasento on sinulle sopiva (pysty, puolipysty, matala...)

On totta, että sähköpyörä ei ole samalla tavalla liikuntaa kuin pyöräily. Se on kaikin tavoin terveellisempää kuin autoilu. Itse vaihdoin julkiset ja taksin sähköpyörään ja koen, että se on minulle toimiva vaihtoehto arjessa. En tule kokouksiin hikisenä, en ole riippuvainen julkisten aikatauluista tai ruuhkista ja voin olla hetken ulkona ja heilutella niitä jalkoja. Vähitellen myös asiat jotka teen sähköpyörällä ovat lisääntyneet. Minulla on pyörään isot sivukassit ja peräkärry. Kaikki sohvaa pienemmät ostokset sujuu vaivatta. Tulee myös lähdettyä helposti 50-100km päivä- ja viikonloppuretkille pyörällä, koska se on kivaa ja sujuvaa. Tavallisella pyörällä en ikimaailmassa uskaltaisi lähteä niin kauas. Pyöräillen näkee paljon, jos vaan haluaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kaksi