Miksi britit eivät saa itse kuljetettua bensaa varastoista huoltoasemille?
Eikö eurooppalainen osaa/halua enää itse tehdä niitä "paskahommia", vaan niihin on tuotava orja köyhästä maasta?
Maahan kyllä saadaan tavaraa, mutta niitä ei saada kuljetettua kauppoihin kun kukaan ei halua tehdä sitä työtä.
Kommentit (52)
Onko EU siis tehty vain orjatyömarkkinoita varten? Eikö sen pitänyt olla rauhanprojekti?
Pulaahan kaikkialla on nimenomaan niiden töiden tekijöistä, jotka vaativat virallisen pätevyyden. Sellaiset työt, joita kuka vaan ei voi tulla tekemään.
Polttoaineiden kuljettamiseen tarvitaan ainakin EU-alueella ADR- eli vaarallisten aineiden kuljetuslupa. En nyt tiedä onko Briteissä sama voimassa. Mutta jos on, ei esim juuri polttoaineita siis voi kuka tahansa kuorma-autokortin omistava lähteä kuljettamaan. ADR luvan saamiseksi on käytävä kurssi, ei sellaista nyt ihan hetkessä saa.
Vierailija kirjoitti:
Pulaahan kaikkialla on nimenomaan niiden töiden tekijöistä, jotka vaativat virallisen pätevyyden. Sellaiset työt, joita kuka vaan ei voi tulla tekemään.
Sehän tässä juuri kumma asia onkin, että se kouluttamaton m a a h a n m u u t t a j a on se osaava tekijä eikä koulutettu britti.
Vissiin "puolalaiset putkimiehet" eivät olleetkaan vain halpatyövoimaa vaan myös osaavaa työvoimaa...
Rekan ajaminen ei minusta kovin vaativaa hommaa ole, varsinkin kun katsoo mikä aines sitä Suomessa ajaa.
Vierailija kirjoitti:
Polttoaineiden kuljettamiseen tarvitaan ainakin EU-alueella ADR- eli vaarallisten aineiden kuljetuslupa. En nyt tiedä onko Briteissä sama voimassa. Mutta jos on, ei esim juuri polttoaineita siis voi kuka tahansa kuorma-autokortin omistava lähteä kuljettamaan. ADR luvan saamiseksi on käytävä kurssi, ei sellaista nyt ihan hetkessä saa.
Eli eihän tämä sitten liity lainkaan brexitiin, vaan siihen ettei briteissä ole koulutettu tarpeeksi omaa väkeä. Tuo nyt korjautuu helposti.
Samasta syystä mikseivät nyt syökään kalansaaliitaan, jotka olivat niin tärkeä kysymys brexitissä, vaan kauhistelevat kun ne eivät ehdi enää tuoreena EU:iin?
Vierailija kirjoitti:
Rekan ajaminen ei minusta kovin vaativaa hommaa ole, varsinkin kun katsoo mikä aines sitä Suomessa ajaa.
Kokeiles peruuttaa hct-rekka laituriin. Kerro sitten monta tuntia meni ensikertalaiselta.
Vierailija kirjoitti:
Rekan ajaminen ei minusta kovin vaativaa hommaa ole, varsinkin kun katsoo mikä aines sitä Suomessa ajaa.
No sinä et niihin hommiin edes pääsisikään.
Minusta tämä paljastaa miten haavottuvainen avoin Eurooppa on. Jos työvoiman liikkuvuus loppuu jonkun kriisin seuraksena, pysähtyvät yhteiskunnat. Valtioiden pitäisi pyrkiä olemaan omavaraisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rekan ajaminen ei minusta kovin vaativaa hommaa ole, varsinkin kun katsoo mikä aines sitä Suomessa ajaa.
Kokeiles peruuttaa hct-rekka laituriin. Kerro sitten monta tuntia meni ensikertalaiselta.
Varmaan yhtä monta kertaa, mitä meni ensikertalaiselta muutoinkin?
Suomen työttömät vois lähteä rekkakuskiks Englantiin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Polttoaineiden kuljettamiseen tarvitaan ainakin EU-alueella ADR- eli vaarallisten aineiden kuljetuslupa. En nyt tiedä onko Briteissä sama voimassa. Mutta jos on, ei esim juuri polttoaineita siis voi kuka tahansa kuorma-autokortin omistava lähteä kuljettamaan. ADR luvan saamiseksi on käytävä kurssi, ei sellaista nyt ihan hetkessä saa.
Eli eihän tämä sitten liity lainkaan brexitiin, vaan siihen ettei briteissä ole koulutettu tarpeeksi omaa väkeä. Tuo nyt korjautuu helposti.
Eli pankkimaailman keskuksen sijaan maa on kohta täynnä rekkakuskeja? Melkoinen tuottavuusloikka!
Vierailija kirjoitti:
Suomen työttömät vois lähteä rekkakuskiks Englantiin
Vaan kun se ei briteille käy. Brexitin idea oli nimenomaan päästä eroon EU-maista tulevista työntekijöistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Polttoaineiden kuljettamiseen tarvitaan ainakin EU-alueella ADR- eli vaarallisten aineiden kuljetuslupa. En nyt tiedä onko Briteissä sama voimassa. Mutta jos on, ei esim juuri polttoaineita siis voi kuka tahansa kuorma-autokortin omistava lähteä kuljettamaan. ADR luvan saamiseksi on käytävä kurssi, ei sellaista nyt ihan hetkessä saa.
Eli eihän tämä sitten liity lainkaan brexitiin, vaan siihen ettei briteissä ole koulutettu tarpeeksi omaa väkeä. Tuo nyt korjautuu helposti.
En sitä väittänytkään. Vastasin vain ap:n ihmettelyynsiitä, mikseivät britit hyppää itse rekkojen rattiin kuljettamaan polttoaineita. Ymmärsin, että ap ei tiedä olemassolevista vaarallisten aineiden kuljetusmääräyksistä. Varmasti britit kouluttavat heitä, en epäile hetkeäkään. Mutta kyllä se vähän aikaa vie lisätä kurssitarjontaa ja kouluttaa osaajia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pulaahan kaikkialla on nimenomaan niiden töiden tekijöistä, jotka vaativat virallisen pätevyyden. Sellaiset työt, joita kuka vaan ei voi tulla tekemään.
Sehän tässä juuri kumma asia onkin, että se kouluttamaton m a a h a n m u u t t a j a on se osaava tekijä eikä koulutettu britti.
Kuljettajien osalta eivät ole kouluttamattomia, vaan puolalaisia tai muita itä-euroopasta tulleita kuskeja, joille on maksettu ihan olematonta palkkaa. Britille pitäisi maksaa asiallinen palkka, joten brittejä ei ole edes koulutettu kuskeiksi, koska firmat eivät halua maksaa palkkaa, jolla tulee toimeen (brittien mittatikulla)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomen työttömät vois lähteä rekkakuskiks Englantiin
Vaan kun se ei briteille käy. Brexitin idea oli nimenomaan päästä eroon EU-maista tulevista työntekijöistä.
Maksetaan Boris Johnsonille että ottaa ne
Vierailija kirjoitti:
Minusta tämä paljastaa miten haavottuvainen avoin Eurooppa on. Jos työvoiman liikkuvuus loppuu jonkun kriisin seuraksena, pysähtyvät yhteiskunnat. Valtioiden pitäisi pyrkiä olemaan omavaraisia.
Kriisihän syntyi kun englantilaiset päättivät siirtyä avoimen Euroopan ulkopuolelle. Eli avoimuus ei ole ongelma vaan sen puute.
Näinhän se on, ei britit itse sillä palkalla noita hommia ala tekemään.