Mitä sisällöntuottaja tekee?
Kuvaa itseään instaan vessan peilistä? Vai mitä tämä "ammattinimike" pitää sisällään?
Kommentit (41)
Kloonaa juttuja muista medioista.
Todelliset pro:t sitten kirjoittelee omia mielipiteitään faktoina tai ainakin merkittävinä trendeinä.
Kuvaa yt videon 3min kestoltaan jossa pesee hampaat ja saa siitä 100 000 vuodessa.
Kuvaa perseen herutuskuvia instaan ja itkee kun miehet ahdistelee ja kommentoi seksuaaliseen sävyyn.
Sä puhut somevaikuttajista, sisällöntuottaja on yleensä viestinnän tai markkinoinnin ammattilainen.
Eli vaikka uutiskirjeiden tekstit, verkkosivuille sisältöä (tiedotteet, uutiset, blogit), yrityksen somepostauksia, ehkä myös valokuvat, jotain visuaalisia matskuja, ehkä videoeditointia.
Palkkahaitari erittäin laaja. Osa tienaa kivasta työstä mukavia summia. Itse olin tietämätön idiootti aloittaessani ja suostuin töihin 7€/projekti. Suostumalla liian alhaisilla palkoilla sisällöntuottajaksi poljet samalla muiden sisällöntuottajien palkkoja. Osa sisällöntuottajiksi itseään kutsuvat ovat sosiaalisen median vaikuttajia. Itseä ei innosta ajatus luoda oma julkinen henkilöbrändi, joillekin sopii, toisille ei.
Vierailija kirjoitti:
Kuvaa perseen herutuskuvia instaan ja itkee kun miehet ahdistelee ja kommentoi seksuaaliseen sävyyn.
Sivistyksen taso 0/10, koska sekottaa somevaikuttajan sisällöntuottajaan.
Ai luoja, että olette kujalla. Onko pakko vastata, jos ette tiedä mistä on kyse?
Sisällöntuottajat on töissä yritysten markkinointiosastolla tai mainos/viestintätoimistossa.
Ne tekee ne teijän lasagnereseptit, somessqäa pyörivät postaukset ja "näin puhdistat kahvinkeittimesi" -tekstit, jotka on Gigantin sivulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuvaa perseen herutuskuvia instaan ja itkee kun miehet ahdistelee ja kommentoi seksuaaliseen sävyyn.
Sivistyksen taso 0/10, koska sekottaa somevaikuttajan sisällöntuottajaan.
Ja laatu paranee, kun valitsee paremman tittelin?
Ohis
Vierailija kirjoitti:
Ai luoja, että olette kujalla. Onko pakko vastata, jos ette tiedä mistä on kyse?
Sisällöntuottajat on töissä yritysten markkinointiosastolla tai mainos/viestintätoimistossa.
Ne tekee ne teijän lasagnereseptit, somessqäa pyörivät postaukset ja "näin puhdistat kahvinkeittimesi" -tekstit, jotka on Gigantin sivulla.
Same shit, different package.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuvaa perseen herutuskuvia instaan ja itkee kun miehet ahdistelee ja kommentoi seksuaaliseen sävyyn.
Sivistyksen taso 0/10, koska sekottaa somevaikuttajan sisällöntuottajaan.
Ja laatu paranee, kun valitsee paremman tittelin?
Ohis
Osaatko lukea?
Sisällöntuottaja = MARKKINOINNIN TAI VIESTINNÄN AMMATTILAINEN, joka tekee brändi/yrityssisältöä. Sitä ihan normaalia kamaa, jota yristen nettisivuilla, viestinnässä ja mainonnassa pitää olla
Somevaikuttaja = yleensä joku ei markkinoinnin koulutusta saanut MUOTIBLOGGARI tai ihan kuka vaan, jolla on paljon someseuraajia. Pointti oma henkilöbrändi + kaupalliset yhteistyöt omalla naamalla ja kokemuksilla
Täysin eri asia, eikä voi laatua vertailla.
Tuottaa sisältöä johonkin. Jokainen voi olla sisällöntuottaja kun esimerkiksi jakaa kuvia jollekin nettisivulle.
Ja kun työvuosia alkaa kertymään tarpeeksi (yli 5?), voi alkaa antamaan haastatteluita medioille aiheesta kuin aiheesta tittelillä: asiantuntija.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai luoja, että olette kujalla. Onko pakko vastata, jos ette tiedä mistä on kyse?
Sisällöntuottajat on töissä yritysten markkinointiosastolla tai mainos/viestintätoimistossa.
Ne tekee ne teijän lasagnereseptit, somessqäa pyörivät postaukset ja "näin puhdistat kahvinkeittimesi" -tekstit, jotka on Gigantin sivulla.
Same shit, different package.
Ai susta on sama asia kuvata päivän asu, oma aamiaiskippo ja kannanotto transasiaan + kaupallinen yhteistyö Sensodynestä tai bikineistä omassa somessa
vs.
Julkaista k-ruoka.fi uusi artikkeli parhaista parsan kokkausideoista, tehdä sille visuaalinen postaus Instaan ja laittaa se sinne? Sitten suunnittelet ens viikon nostot ja postaukset, alat kuvaamaan videota K-kaupan mainoksiin.
Millä logiikalla markkinoinnin ammattilainen on sama asia kuin omaa elämäänsä somessa jakava vaikuttaja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuvaa perseen herutuskuvia instaan ja itkee kun miehet ahdistelee ja kommentoi seksuaaliseen sävyyn.
Sivistyksen taso 0/10, koska sekottaa somevaikuttajan sisällöntuottajaan.
Ja laatu paranee, kun valitsee paremman tittelin?
Ohis
Osaatko lukea?
Sisällöntuottaja = MARKKINOINNIN TAI VIESTINNÄN AMMATTILAINEN, joka tekee brändi/yrityssisältöä. Sitä ihan normaalia kamaa, jota yristen nettisivuilla, viestinnässä ja mainonnassa pitää olla
Somevaikuttaja = yleensä joku ei markkinoinnin koulutusta saanut MUOTIBLOGGARI tai ihan kuka vaan, jolla on paljon someseuraajia. Pointti oma henkilöbrändi + kaupalliset yhteistyöt omalla naamalla ja kokemuksilla
Täysin eri asia, eikä voi laatua vertailla.
Tuotan sisältöä pönttöön kun käyn paskalla ja ihan ammattilaisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuvaa perseen herutuskuvia instaan ja itkee kun miehet ahdistelee ja kommentoi seksuaaliseen sävyyn.
Sivistyksen taso 0/10, koska sekottaa somevaikuttajan sisällöntuottajaan.
Ja laatu paranee, kun valitsee paremman tittelin?
Ohis
Osaatko lukea?
Sisällöntuottaja = MARKKINOINNIN TAI VIESTINNÄN AMMATTILAINEN, joka tekee brändi/yrityssisältöä. Sitä ihan normaalia kamaa, jota yristen nettisivuilla, viestinnässä ja mainonnassa pitää olla
Somevaikuttaja = yleensä joku ei markkinoinnin koulutusta saanut MUOTIBLOGGARI tai ihan kuka vaan, jolla on paljon someseuraajia. Pointti oma henkilöbrändi + kaupalliset yhteistyöt omalla naamalla ja kokemuksilla
Täysin eri asia, eikä voi laatua vertailla.
Voit kuvailla noiden eroja aivan niin paljon kuin haluat, mutta kuten itsekkin toteat, laatueroa ei voi havaita. :-)
Useimmiten kirjoittaa ja kuvaa. Aiheet vaihtelevat laidasta laitaan riippuen mihin on erikoistunut ja mikä brändi on kyseessä.