Marketin ruokalähetys pilasi juhannukseni :(
Tilasin marketista viikoksi ruokaa, koska en itse pysty lähtemään kaupoille. Kolme kiloa sipuliperunoita oli muuttunut kiloksi sipuliperunoita ja vajaat kolme kiloa hedelmiä oli muuttunut kiloksi hedelmiä. Asiasta ilmoitettiin vasta, kun lähetys oli keräilty. "Tuotteen saa korvata" oli siis tällä kertaa pelkkä koriste tilauslomakkeessa.
Isosta rahasummasta ei ole kysymys, mutta ruoan määrä putosi kolmannekseen. Tulikin dieettijuhannus. Monesta eri syystä uutta ruokaa saa vasta viikon kuluttua, joten kyllä harmittaa. :(
(Tänne puran mieltäni, koska ei ole ketään juttukaveria. Kommentoida ei tarvitse. Huutelen täällä vain tuuleen.)
Kommentit (99)
Tilaa pitsaa.
Uskon, että harmittaa, jos olit vielä pyytänyt korvaavat tuotteet puuttuvien tilalle. Kysy, voivatko tuoda jälkitoimituksena.
Ohis, mutta mitä ovat "sipuliperunat"?
Mitä asiakaspalvelu sanoi, kun soitit reklamaatiosoiton?
Vierailija kirjoitti:
Ohis, mutta mitä ovat "sipuliperunat"?
Esim. https://www.foodie.fi/entry/rainbow-peruna-sipulisekoitus-500-g/6415713…
Kannattaa tosiaan soittaa asiakaspalveluun ja kysyä ihan rauhallisesti, miten tämä on mahdollista. Ehkä ne tuo vielä puuttuvat tarvikkeet ja vielä antavat jonkin pienen hyvityksen. Paitsi tietysti jos virhe on lipsahtanut tilausta tehdessä.
Sipuliperunoita ei kannata ostaa pakasteena. Ei tule hyviä kiusauksia verrattuna jos itse tekee tuoretavarasta.
ehkä heiltä oli kyseiset tuotteet loppuneet varastosta ja sinä sait viimeiset kilot.
tilasin kerran 5 litraa maitoa tuotteet saa korvata rastilla ja kirjoitin vielä keräilijälle viestin, että jos rasvaton maito on loppunut, saa ottaa iham mitä tahansa muuta kylmätilan maitoa. Ei tullut kuin litra. Syynä oli se, että se litra todellakin oli viimeinen maito kaupassa. Sellaista sattuu.
Mikä estää käymästä itse kaupassa? Jos olet karanteenista tai liikkumisrajoitteinen, vielä ehtii tehdä tilauksen vaikka toiseen kauppaan tai pyytää naapuria/kaveria käymään pientä korvausta vastaan.
Meille taas tuli 1,5 kg ylimääräisiä minitomaatteja. En siis tilannut niitä, eikä niistä oltu laskutettu (tarkastan aina kuitin, kun ruokatilaus tulee).
Mistähän johtuu, että näissä ruokatilauksissa sattuu kesällä huomattavasti enemmän virheitä kuin talvella? Viime kesänä tilasin ruokaa kotiin kuljetettuna 2 viikon välein. Melkein joka kerta oli jotain reklamoitavaa. Viime syksyn, talven ja kevään aikana tilasin ruokaa joka viikko. 2 kertaa oli reklamoitavaa: Kerran oli viallisia pakkauksia, ja toisella kerralla puuttui yksi tuote, joka oli laskutettu.
Eikö ne soita teille pakkaamosta? Minulle soitetaan aina jos on vaihdettava kalliimpaan tai jokin puuttuu ja kysytään haluanko jotain muuta tilalle. + kauppiaan lahjat on aina kiva yllätys tilauksen mukana. Missä teidän asiakaspalvelu on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohis, mutta mitä ovat "sipuliperunat"?
Esim. https://www.foodie.fi/entry/rainbow-peruna-sipulisekoitus-500-g/6415713…
Kannattaa tosiaan soittaa asiakaspalveluun ja kysyä ihan rauhallisesti, miten tämä on mahdollista. Ehkä ne tuo vielä puuttuvat tarvikkeet ja vielä antavat jonkin pienen hyvityksen. Paitsi tietysti jos virhe on lipsahtanut tilausta tehdessä.
Soitanpa sinne.
Se kummastuttaa, että pari päivää ennen juhannusta aamuvarhaisella todella isossa hypermarketissa voivat ihan tavalliset ruokatavarat loppua tällä lailla. Tällaisia kömmähdyksiä on alkanut sattua vasta viime viikkoina.
Tilaus oli kyllä ihan oikein; se näkyy keräysilmoituksessakin. Kun "pakkaus 1 kg" kuitenkin vaihdetaan tuotteeseen "samantapainen pakkaus 500 gr", asiakkaalle pitäisi ilmoittaa. Viime syksynä vielä soiteltiin, enää ei.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Sipuliperunoita ei kannata ostaa pakasteena. Ei tule hyviä kiusauksia verrattuna jos itse tekee tuoretavarasta.
Kokemukseni mukaan peruna on yksi niistä raaka-aineista, joita ei kannata ostaa verkosta. Perunat pitää päästä itse valitsemaan, muuten tulee sekalaista.
Ap
Voi tavalliset tuotteetkin olla loppu kaupasta. Mä en ole pariin viime kertaan saanut esim nuudeleita! Alepan Kauppakassi on kyseessä.
Vierailija kirjoitti:
Meille taas tuli 1,5 kg ylimääräisiä minitomaatteja. En siis tilannut niitä, eikä niistä oltu laskutettu (tarkastan aina kuitin, kun ruokatilaus tulee).
Mistähän johtuu, että näissä ruokatilauksissa sattuu kesällä huomattavasti enemmän virheitä kuin talvella? Viime kesänä tilasin ruokaa kotiin kuljetettuna 2 viikon välein. Melkein joka kerta oli jotain reklamoitavaa. Viime syksyn, talven ja kevään aikana tilasin ruokaa joka viikko. 2 kertaa oli reklamoitavaa: Kerran oli viallisia pakkauksia, ja toisella kerralla puuttui yksi tuote, joka oli laskutettu.
nettikauppatilausten määrä on kuulemma kasvanut huomattavan paljon, joka johtaa siihen, että niitä tavaroita keräillään tehokkaasi ja usein kahden asiakkaan tavarat kerrallaan. Inhimillisiä keräysvirheitä voi sattua.
Minulta kerran puuttui puolet tavaroista, mutta oli kuitenkin laskutettu, joten osasin arvata, että virhe on tapahtunut joko laatikkojen toimitusmerkintöjen yhteydessä tai kuljetuksessa. Soitin aspalveluun, oli laatikko vahingossa toimitettu edellisen asiakkaan kotiin (hänkin oli sitten soittanut kauppaan, että tuli vähän ekstraakin hänelle, että mitäs tehdään). lopputuloksena saimme kummatkin kompensaatiota, ja minulle tuotiin sitten vielä ne pois jäädyt tavarat. Olin oikein tyytyväinen kompensaatioon. Kovasti olivat pahoillaan kaupssa. Minulla on aidosti sellainen periaate, että erehtyminen on inhimmilstä, joten ei ollut iso isku tai pettymys. pääasia, että tuli erehdys korjattua ja sain ne tavarat, joista olin maksanutkin ja kompensaation sitten seuraavan tilauksen yhteydessä.
Minulla on ollut toistaiseksi kaikki oikein. Vuoden ajan olen viikottain ruuat tilannut. Kannattaa soittaa asiakaspalveluun.
Vierailija kirjoitti:
Mikä estää käymästä itse kaupassa? Jos olet karanteenista tai liikkumisrajoitteinen, vielä ehtii tehdä tilauksen vaikka toiseen kauppaan tai pyytää naapuria/kaveria käymään pientä korvausta vastaan.
Ajattelin, että ilmaukseni "monesta eri syystä uutta ruokaa saa vasta viikon kuluttua" kattaisi kaikki vaihtoehdot.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Voi tavalliset tuotteetkin olla loppu kaupasta. Mä en ole pariin viime kertaan saanut esim nuudeleita! Alepan Kauppakassi on kyseessä.
No ei voi juhannuksen alusviikolla olla tavalliset tuotteet loppu, etenkin kun kaupat on auki koko juhannuksen jopa 24h.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi tavalliset tuotteetkin olla loppu kaupasta. Mä en ole pariin viime kertaan saanut esim nuudeleita! Alepan Kauppakassi on kyseessä.
No ei voi juhannuksen alusviikolla olla tavalliset tuotteet loppu, etenkin kun kaupat on auki koko juhannuksen jopa 24h.
Ei pitäisi olla, mutta kun on loppu. Monesti viimeisen kahden viikon aikana on ollut täysin loppu tuotteita kaupasta. Jotain toimitusvaikeuksia syynä.
Mula kävi just niin, että kaikissa tilaamissani tuoretuotteissa oli päiväykset tälle viikolle. Eli perjantaina tuli tilaus, jossa oli mm. 3 pakettia leikkeleitä päiväys 24.6., paketti kanaa 25.6., paketti jauhelihaa 22.6., lohta 21.6., kilo turkkilaista 24.6., rahkaa 23.6., useampi litra maitoa 23.6. jne. Ruokaa oli melkein 200 € arvosta ja tarkoitus oli syödä näitä seuraavat 2 viikkoa. Lisätiedoissa lukee, että sinkkutalous, huomioittehan päiväykset, mutta eipä auttanut.
Tein reklamaation ja antoivat vanhemmista lihatuotteista alennuksen. Harmittaa silti, en olisi ostanut tuollaista määrää edes alennuksella, kun en voi pakastimeen laittaa juuri mitään, se on täynnä vihannespusseja, marjoja ja jäätelöä. Eikä jotain jogurttia tai maitoa edes voi pakastaa.
Olen viime joulukuusta asti tilannut 2*kk samanlaisen satsin ja näin pystynyt välttämään kaupassa käynnin lähes kokonaan. Aiemmin on siis tuotteiden päiväykset olleet sellaiset, että on hyvin jakaantunut kahdelle viikolle. En tiedä, missä nyt oli vikaa, onkohan ahneus iskenyt.
Kannattaa soittaa sinne asiakaspalveluun. Vanhemmilleni toivat puuttuvat tarvikkeet.