Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Marketin ruokalähetys pilasi juhannukseni :(

Vierailija
23.06.2021 |

Tilasin marketista viikoksi ruokaa, koska en itse pysty lähtemään kaupoille. Kolme kiloa sipuliperunoita oli muuttunut kiloksi sipuliperunoita ja vajaat kolme kiloa hedelmiä oli muuttunut kiloksi hedelmiä. Asiasta ilmoitettiin vasta, kun lähetys oli keräilty. "Tuotteen saa korvata" oli siis tällä kertaa pelkkä koriste tilauslomakkeessa.

Isosta rahasummasta ei ole kysymys, mutta ruoan määrä putosi kolmannekseen. Tulikin dieettijuhannus. Monesta eri syystä uutta ruokaa saa vasta viikon kuluttua, joten kyllä harmittaa. :(

(Tänne puran mieltäni, koska ei ole ketään juttukaveria. Kommentoida ei tarvitse. Huutelen täällä vain tuuleen.)

Kommentit (99)

Vierailija
1/99 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa soittaa sinne asiakaspalveluun. Vanhemmilleni toivat puuttuvat tarvikkeet. 

Vierailija
2/99 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaa pitsaa.

Uskon, että harmittaa, jos olit vielä pyytänyt korvaavat tuotteet puuttuvien tilalle. Kysy, voivatko tuoda jälkitoimituksena.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/99 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohis, mutta mitä ovat "sipuliperunat"?

Vierailija
4/99 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä asiakaspalvelu sanoi, kun soitit reklamaatiosoiton?

Vierailija
5/99 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sanoivat kunnvalitit

Vierailija
6/99 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esim. https://www.foodie.fi/entry/rainbow-peruna-sipulisekoitus-500-g/6415713…

Kannattaa tosiaan soittaa asiakaspalveluun ja kysyä ihan rauhallisesti, miten tämä on mahdollista. Ehkä ne tuo vielä puuttuvat tarvikkeet ja vielä antavat jonkin pienen hyvityksen. Paitsi tietysti jos virhe on lipsahtanut tilausta tehdessä.

Vierailija
7/99 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sipuliperunoita ei kannata ostaa pakasteena. Ei tule hyviä kiusauksia verrattuna jos itse tekee tuoretavarasta.

Vierailija
8/99 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä heiltä oli kyseiset tuotteet loppuneet varastosta ja sinä sait viimeiset kilot.

tilasin kerran 5 litraa maitoa tuotteet saa korvata rastilla ja kirjoitin vielä keräilijälle viestin, että jos rasvaton maito on loppunut, saa ottaa iham mitä tahansa muuta kylmätilan maitoa. Ei tullut kuin litra. Syynä oli se, että se litra todellakin oli viimeinen  maito kaupassa.  Sellaista sattuu.

Vierailija
9/99 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä estää käymästä itse kaupassa? Jos olet karanteenista tai liikkumisrajoitteinen, vielä ehtii tehdä tilauksen vaikka toiseen kauppaan tai pyytää naapuria/kaveria käymään pientä korvausta vastaan.

Vierailija
10/99 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille taas tuli 1,5 kg ylimääräisiä minitomaatteja. En siis tilannut niitä, eikä niistä oltu laskutettu (tarkastan aina kuitin, kun ruokatilaus tulee).

Mistähän johtuu, että näissä ruokatilauksissa sattuu kesällä huomattavasti enemmän virheitä kuin talvella? Viime kesänä tilasin ruokaa kotiin kuljetettuna 2 viikon välein. Melkein joka kerta oli jotain reklamoitavaa. Viime syksyn, talven ja kevään aikana tilasin ruokaa joka viikko. 2 kertaa oli reklamoitavaa: Kerran oli viallisia pakkauksia, ja toisella kerralla puuttui yksi tuote, joka oli laskutettu.

Vierailija
11/99 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ne soita teille pakkaamosta? Minulle soitetaan aina jos on vaihdettava kalliimpaan tai jokin puuttuu ja kysytään haluanko jotain muuta tilalle. + kauppiaan lahjat on aina kiva yllätys tilauksen mukana. Missä teidän asiakaspalvelu on?

Vierailija
12/99 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esim. https://www.foodie.fi/entry/rainbow-peruna-sipulisekoitus-500-g/6415713…

Kannattaa tosiaan soittaa asiakaspalveluun ja kysyä ihan rauhallisesti, miten tämä on mahdollista. Ehkä ne tuo vielä puuttuvat tarvikkeet ja vielä antavat jonkin pienen hyvityksen. Paitsi tietysti jos virhe on lipsahtanut tilausta tehdessä.

Soitanpa sinne.

Se kummastuttaa, että pari päivää ennen juhannusta aamuvarhaisella todella isossa hypermarketissa voivat ihan tavalliset ruokatavarat loppua tällä lailla. Tällaisia kömmähdyksiä on alkanut sattua vasta viime viikkoina.

Tilaus oli kyllä ihan oikein; se näkyy keräysilmoituksessakin. Kun "pakkaus 1 kg" kuitenkin vaihdetaan tuotteeseen "samantapainen pakkaus 500 gr", asiakkaalle pitäisi ilmoittaa. Viime syksynä vielä soiteltiin, enää ei.

Ap

Vierailija
13/99 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sipuliperunoita ei kannata ostaa pakasteena. Ei tule hyviä kiusauksia verrattuna jos itse tekee tuoretavarasta.

Kokemukseni mukaan peruna on yksi niistä raaka-aineista, joita ei kannata ostaa verkosta. Perunat pitää päästä itse valitsemaan, muuten tulee sekalaista.

Ap

Vierailija
14/99 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tavalliset tuotteetkin olla loppu kaupasta. Mä en ole pariin viime kertaan saanut esim nuudeleita!  Alepan Kauppakassi on kyseessä.

Vierailija
15/99 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meille taas tuli 1,5 kg ylimääräisiä minitomaatteja. En siis tilannut niitä, eikä niistä oltu laskutettu (tarkastan aina kuitin, kun ruokatilaus tulee).

Mistähän johtuu, että näissä ruokatilauksissa sattuu kesällä huomattavasti enemmän virheitä kuin talvella? Viime kesänä tilasin ruokaa kotiin kuljetettuna 2 viikon välein. Melkein joka kerta oli jotain reklamoitavaa. Viime syksyn, talven ja kevään aikana tilasin ruokaa joka viikko. 2 kertaa oli reklamoitavaa: Kerran oli viallisia pakkauksia, ja toisella kerralla puuttui yksi tuote, joka oli laskutettu.

nettikauppatilausten määrä on kuulemma kasvanut huomattavan paljon, joka johtaa siihen, että niitä tavaroita keräillään tehokkaasi ja usein kahden asiakkaan tavarat kerrallaan. Inhimillisiä keräysvirheitä voi sattua.

Minulta kerran puuttui puolet tavaroista, mutta oli kuitenkin laskutettu, joten osasin arvata, että virhe on tapahtunut joko laatikkojen toimitusmerkintöjen yhteydessä tai kuljetuksessa. Soitin aspalveluun, oli laatikko vahingossa toimitettu edellisen asiakkaan kotiin (hänkin oli sitten soittanut kauppaan, että tuli vähän ekstraakin hänelle, että mitäs tehdään). lopputuloksena saimme kummatkin kompensaatiota,  ja minulle tuotiin sitten vielä ne pois jäädyt tavarat. Olin oikein tyytyväinen kompensaatioon. Kovasti olivat pahoillaan kaupssa. Minulla on aidosti sellainen periaate, että erehtyminen on inhimmilstä, joten ei ollut iso isku tai pettymys. pääasia, että tuli erehdys korjattua ja sain ne tavarat, joista olin maksanutkin ja kompensaation sitten seuraavan tilauksen yhteydessä.

Vierailija
16/99 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut toistaiseksi kaikki oikein. Vuoden ajan olen viikottain ruuat tilannut. Kannattaa soittaa asiakaspalveluun.

Vierailija
17/99 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä estää käymästä itse kaupassa? Jos olet karanteenista tai liikkumisrajoitteinen, vielä ehtii tehdä tilauksen vaikka toiseen kauppaan tai pyytää naapuria/kaveria käymään pientä korvausta vastaan.

Ajattelin, että ilmaukseni "monesta eri syystä uutta ruokaa saa vasta viikon kuluttua" kattaisi kaikki vaihtoehdot.

Ap

Vierailija
18/99 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi tavalliset tuotteetkin olla loppu kaupasta. Mä en ole pariin viime kertaan saanut esim nuudeleita!  Alepan Kauppakassi on kyseessä.

No ei voi juhannuksen alusviikolla olla tavalliset tuotteet loppu, etenkin kun kaupat on auki koko juhannuksen jopa 24h.

Vierailija
19/99 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei voi juhannuksen alusviikolla olla tavalliset tuotteet loppu, etenkin kun kaupat on auki koko juhannuksen jopa 24h.

Ei pitäisi olla, mutta kun on loppu. Monesti viimeisen kahden viikon aikana on ollut täysin loppu tuotteita kaupasta. Jotain toimitusvaikeuksia syynä.

Vierailija
20/99 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mula kävi just niin, että kaikissa tilaamissani tuoretuotteissa oli päiväykset tälle viikolle. Eli perjantaina tuli tilaus, jossa oli mm. 3 pakettia leikkeleitä päiväys 24.6., paketti kanaa 25.6., paketti jauhelihaa 22.6., lohta 21.6., kilo turkkilaista 24.6., rahkaa 23.6., useampi litra maitoa 23.6. jne. Ruokaa oli melkein 200 € arvosta ja tarkoitus oli syödä näitä seuraavat 2 viikkoa. Lisätiedoissa lukee, että sinkkutalous, huomioittehan päiväykset, mutta eipä auttanut.

Tein reklamaation ja antoivat vanhemmista lihatuotteista alennuksen. Harmittaa silti, en olisi ostanut tuollaista määrää edes alennuksella, kun en voi pakastimeen laittaa juuri mitään, se on täynnä vihannespusseja, marjoja ja jäätelöä. Eikä jotain jogurttia tai maitoa edes voi pakastaa.

Olen viime joulukuusta asti tilannut 2*kk samanlaisen satsin ja näin pystynyt välttämään kaupassa käynnin lähes kokonaan. Aiemmin on siis tuotteiden päiväykset olleet sellaiset, että on hyvin jakaantunut kahdelle viikolle. En tiedä, missä nyt oli vikaa, onkohan ahneus iskenyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi viisi