Marketin ruokalähetys pilasi juhannukseni :(
Tilasin marketista viikoksi ruokaa, koska en itse pysty lähtemään kaupoille. Kolme kiloa sipuliperunoita oli muuttunut kiloksi sipuliperunoita ja vajaat kolme kiloa hedelmiä oli muuttunut kiloksi hedelmiä. Asiasta ilmoitettiin vasta, kun lähetys oli keräilty. "Tuotteen saa korvata" oli siis tällä kertaa pelkkä koriste tilauslomakkeessa.
Isosta rahasummasta ei ole kysymys, mutta ruoan määrä putosi kolmannekseen. Tulikin dieettijuhannus. Monesta eri syystä uutta ruokaa saa vasta viikon kuluttua, joten kyllä harmittaa. :(
(Tänne puran mieltäni, koska ei ole ketään juttukaveria. Kommentoida ei tarvitse. Huutelen täällä vain tuuleen.)
Kommentit (99)
Välillä verkkokaupasta tilanneena olen huomannut, että joskus (ei usein) jokin odotettu tuote jääkin kyydistä pois kun ei ollutkaan. En ole ruokaverkkokaupan tuntija, joten en uskalla lähteä tästä itkemään. Varmaan joku tuotantoketjuja paremmin tunteva tietää mitä se todellisuus on siellä. Olen kuitenkin alalla jolla todellisuus on haastava ja varsinkin jos asiakas ei yhtään ymmärrä sitä.
Missä ap asut niin että et voi kipaista mistään täydennystä? Kansainvälisellä avaruusasemalla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mula kävi just niin, että kaikissa tilaamissani tuoretuotteissa oli päiväykset tälle viikolle. Eli perjantaina tuli tilaus, jossa oli mm. 3 pakettia leikkeleitä päiväys 24.6., paketti kanaa 25.6., paketti jauhelihaa 22.6., lohta 21.6., kilo turkkilaista 24.6., rahkaa 23.6., useampi litra maitoa 23.6. jne. Ruokaa oli melkein 200 € arvosta ja tarkoitus oli syödä näitä seuraavat 2 viikkoa. Lisätiedoissa lukee, että sinkkutalous, huomioittehan päiväykset, mutta eipä auttanut.
Tein reklamaation ja antoivat vanhemmista lihatuotteista alennuksen. Harmittaa silti, en olisi ostanut tuollaista määrää edes alennuksella, kun en voi pakastimeen laittaa juuri mitään, se on täynnä vihannespusseja, marjoja ja jäätelöä. Eikä jotain jogurttia tai maitoa edes voi pakastaa.
Olen viime joulukuusta asti tilannut 2*kk samanlaisen satsin ja näin pystynyt välttämään kaupassa käynnin lähes kokonaan. Aiemmin on siis tuotteiden päiväykset olleet sellaiset, että on hyvin jakaantunut kahdelle viikolle. En tiedä, missä nyt oli vikaa, onkohan ahneus iskenyt.
Juuri tuon takia haluaisin käydä kaupassa itse. Olen oppinut kantapään kautta sen, mitä tuotteita ei kannata tilata, jollei ole valmis mahdollisesti syömään kaikkea parin ensimmäisen päivän aikana. Monia tuotteita ei kannata tilata ollenkaan, koska keräilijät vain keräävät, eivät nirsoile päivämäärien ja muiden yksityiskohtien kanssa.
Tuoreosastolla on vain kaksi takuuvarmaa tuotetta: jouluomenat ja banaanit. Jouluomenat on käsitelty niin kestäviksi, että ne säilyvät nätteinä vaikka seuraavaan jouluun. Banaanit taas toimitetaan lähes raakoina, joten pelivaraa on paljon. Paitsi viimeksi, kun niissä oli jokin kasvitauti.
Ap
Jostain on nyt halvalla ostettu iso määrä banaaneja joissa kasvitauti, näitä oli vähän jokaisessa kaupassa. Jätin ostamatta. Myivät vielä normaalihinnalla niitä eli 1,55€/kg.
Vierailija kirjoitti:
Sipuliperunoita ei kannata ostaa pakasteena. Ei tule hyviä kiusauksia verrattuna jos itse tekee tuoretavarasta.
Mietin myös, että voi voi jos jonkun juhannuspöytään tällaisia tulee.
Pyydä naapuria hakemaan puuttuvat rojut
Vierailija kirjoitti:
Ohis, mutta mitä ovat "sipuliperunat"?
Pakaste-eineksiä.
Eri
Tuohan on petos ja sopimusrike. Ei he saa myydä jotain, ja jättää asiakkaat nallikalliolle! Vaadi tuomaan loput ruuat ilmaseksi.
Mulla kans K pirkka , tilasin tuotteen, tuovat toisen kun sitä ei ollu, valikoivat aina kalleimmat tuotteet. Mut toista tuotetta en käytä. Esim Ob super tamponin sijaan toivat normaalin!! Ja mä maksoin.
Vierailija kirjoitti:
Välillä verkkokaupasta tilanneena olen huomannut, että joskus (ei usein) jokin odotettu tuote jääkin kyydistä pois kun ei ollutkaan. En ole ruokaverkkokaupan tuntija, joten en uskalla lähteä tästä itkemään. Varmaan joku tuotantoketjuja paremmin tunteva tietää mitä se todellisuus on siellä. Olen kuitenkin alalla jolla todellisuus on haastava ja varsinkin jos asiakas ei yhtään ymmärrä sitä.
Missä ap asut niin että et voi kipaista mistään täydennystä? Kansainvälisellä avaruusasemalla?
Joskus kauppaan ei saada jotain tuotetta lainkaan. Vaikka olisi tilattu kuinka paljon tahansa. Jos ei ole, niin ei ole.
Minkälainen ihminen ostaa juhannusruoaksi sipuliperunapakasteita?? Ne on tammikuun ruokaa!
Vierailija kirjoitti:
Tuohan on petos ja sopimusrike. Ei he saa myydä jotain, ja jättää asiakkaat nallikalliolle! Vaadi tuomaan loput ruuat ilmaseksi.
Mulla kans K pirkka , tilasin tuotteen, tuovat toisen kun sitä ei ollu, valikoivat aina kalleimmat tuotteet. Mut toista tuotetta en käytä. Esim Ob super tamponin sijaan toivat normaalin!! Ja mä maksoin.
Lienet provo mutta ei mitään 100-prosenttisen vedenpitävää palvelua ole olemassakaan. Jos haluat sellaisen niin sinun pitäisi maksaa siitä 6-kertainen hinta normaaleihin verrattuna. Kasva aikuiseksi oikeasti. Tai mene palvelualan hommiin töihin niin että tiedät edes vähän mistä soitat suuta.
VAROKAA NÄITÄ RUOKATOIMITTAJIA. AINA NE HUIJAA JOS ON MAHDOLLISUUS SIIHEN! keräily 10 e toimitus 15 e lisää.
Haluaisin myös tietää missä jänkhällä ap asuu ettei edes pientä K-marketia ole lähellä?
Vierailija kirjoitti:
Kauppakassitilauksissa varmaan käytetään aiemmin vanhentuvat tuotteet ensin, koska itse olen saanut aina sellaisia tuotteita jotka ovat menossa vanhaksi muutaman päivän sisällä. Harmittavaa jos tilaan isomman erän kerralla.
Itse tilasin tänään sapuskaa Alepa kauppakassista huomiseksi, joten vielä ehtii tilata juhannukseks, ainakin pääkaupunkiseudulla.
Kyllä ne laittavat parhaimmat tilauksiin. Sori nyt vaan, mutta tällainen on ohjeistus.
Säälin ihmistä joka viettää juhannusjuhlaa tuollaisen pakasteruoan parissa.
Yllätys että juhannusviikolla loppuu tavarat. Aina on ollut se riski.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla kans K pirkka , tilasin tuotteen, tuovat toisen kun sitä ei ollu, valikoivat aina kalleimmat tuotteet. Mut toista tuotetta en käytä. Esim Ob super tamponin sijaan toivat normaalin!! Ja mä maksoin.Lienet provo mutta ei mitään 100-prosenttisen vedenpitävää palvelua ole olemassakaan. Jos haluat sellaisen niin sinun pitäisi maksaa siitä 6-kertainen hinta normaaleihin verrattuna. Kasva aikuiseksi oikeasti. Tai mene palvelualan hommiin töihin niin että tiedät edes vähän mistä soitat suuta.
Olet väärässä. Ei pidä myydä ja luvata toimittaa jos ei ole, hakee sen sit vaikka naapurikaupasta! Kun kuukautiset tulee ne on tukittava sillon, ei huomenna. Kaikenlisäksi toivat eri merkkiä, en nyt muista tampaxiako tilasin,asetin kanssa, toivat ob ilman asettajia, joten käyttö ei ollu hyvä. Pöllöt ei edes tajua ettei toimi. Maksat silti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sipuliperunoita ei kannata ostaa pakasteena. Ei tule hyviä kiusauksia verrattuna jos itse tekee tuoretavarasta.
Mietin myös, että voi voi jos jonkun juhannuspöytään tällaisia tulee.
Jos on vaikka reuma käsissä, ei oikein voi kuoria ja pilkkoa perunoita. Voi voi jos jonkun äly ei jaksa käsittää tällaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla kans K pirkka , tilasin tuotteen, tuovat toisen kun sitä ei ollu, valikoivat aina kalleimmat tuotteet. Mut toista tuotetta en käytä. Esim Ob super tamponin sijaan toivat normaalin!! Ja mä maksoin.Lienet provo mutta ei mitään 100-prosenttisen vedenpitävää palvelua ole olemassakaan. Jos haluat sellaisen niin sinun pitäisi maksaa siitä 6-kertainen hinta normaaleihin verrattuna. Kasva aikuiseksi oikeasti. Tai mene palvelualan hommiin töihin niin että tiedät edes vähän mistä soitat suuta.
Nettikauppa toimittaa 4 eurolla, nää riistokaupat 15
Vierailija kirjoitti:
Meille taas tuli 1,5 kg ylimääräisiä minitomaatteja. En siis tilannut niitä, eikä niistä oltu laskutettu (tarkastan aina kuitin, kun ruokatilaus tulee).
Mistähän johtuu, että näissä ruokatilauksissa sattuu kesällä huomattavasti enemmän virheitä kuin talvella? Viime kesänä tilasin ruokaa kotiin kuljetettuna 2 viikon välein. Melkein joka kerta oli jotain reklamoitavaa. Viime syksyn, talven ja kevään aikana tilasin ruokaa joka viikko. 2 kertaa oli reklamoitavaa: Kerran oli viallisia pakkauksia, ja toisella kerralla puuttui yksi tuote, joka oli laskutettu.
Olisiko kesälapset/hessut asialla?
Vierailija kirjoitti:
VAROKAA NÄITÄ RUOKATOIMITTAJIA. AINA NE HUIJAA JOS ON MAHDOLLISUUS SIIHEN! keräily 10 e toimitus 15 e lisää.
Ilmaiseksiko sen keräämisen ja toimittamisen pitäisi tapahtua? Hei haista jo kahvi ja herää maailmaan.
Viimeinen maito kaupassa??? Onpas huono maitovastaava talossa jos ihan kaikki maidot on loppu :D