Tampereella jalankulkija jäänyt suojatiellä kuorma-auton alle
Kommentit (120)
Viikon sisään jo toinen suojatiekuolema missä jalankulkija jää kääntyvän kuorma-auton alle!
Onko molemmissa ollut kuorma-auto kääntymässä oikealle? Kuskin paikalta siihen ei näe käytännössä ollenkaan, vaan pitää olla tosi tarkkana ja ennakoida.
Mitä jalankulkijoita vaivaa?! Eikö he yhtään katso ympärilleen?!
Vierailija kirjoitti:
Onko molemmissa ollut kuorma-auto kääntymässä oikealle? Kuskin paikalta siihen ei näe käytännössä ollenkaan, vaan pitää olla tosi tarkkana ja ennakoida.
En kyllä tajua, että noissa ei ole tutkia. Oma Golffi alkaa huutaa kuin syötävä, jos jonkun autonkulman luona on joku liikkuva objekti, kun lähden pysähdyksistä. Naapurilla on auto, jossa on kamerat eli näet kojelaudassa näytöstä ihan auton ympärille.
Todellakin kannattaa jalankulkijan katsoa tarkkaan etenkin, jos kuorma-auto kääntyy.
Vierailija kirjoitti:
Mitä jalankulkijoita vaivaa?! Eikö he yhtään katso ympärilleen?!
Kännykkä ja itsekkyys. Kukaan ei jää vahingossa auton alle vaan se on omaa huolimattomuutta.
Vaikka jalankulkijat ovat liikenteen hierarkian huipulla niin onnettomuuksissa jäävät alakynteen kaikille muille. Eli kannattaa pälyillä ympärilleen eikä olettaa mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko molemmissa ollut kuorma-auto kääntymässä oikealle? Kuskin paikalta siihen ei näe käytännössä ollenkaan, vaan pitää olla tosi tarkkana ja ennakoida.
En kyllä tajua, että noissa ei ole tutkia. Oma Golffi alkaa huutaa kuin syötävä, jos jonkun autonkulman luona on joku liikkuva objekti, kun lähden pysähdyksistä. Naapurilla on auto, jossa on kamerat eli näet kojelaudassa näytöstä ihan auton ympärille.
Ihmettelen samaa. Sitten vain todetaan, että näkyyvyydessä on kuolleita kulmia.
Vierailija kirjoitti:
Mitä jalankulkijoita vaivaa?! Eikö he yhtään katso ympärilleen?!
Mielstäni olisi hyvä kyllä pystyä kyllä luottamaan siihen, että jos ylittää tietä vihreillä liikennevaloilla, ei jää kääntyvän auton alle.
Vierailija kirjoitti:
Todellakin kannattaa jalankulkijan katsoa tarkkaan etenkin, jos kuorma-auto kääntyy.
Ja muutenkin sen jalankulkijan on varmistettava, että se tien ylittäminen on turvallista. Vai onko säännöt muuttuneet siitä, kun esim itse kävin 80-luvulla peruskoulua? Joka kevät poliisi kävi antamassa valistusta ja tästä muistutti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä jalankulkijoita vaivaa?! Eikö he yhtään katso ympärilleen?!
Mielstäni olisi hyvä kyllä pystyä kyllä luottamaan siihen, että jos ylittää tietä vihreillä liikennevaloilla, ei jää kääntyvän auton alle.
Omaa tyhmyyttä, jos ei siitä omasta turvallisuudesta ei välitä. Sinulla on vain oikeuksia?
Voi olla itse hypännyt. Ei nuolaista ennen kuin tipahtaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä jalankulkijoita vaivaa?! Eikö he yhtään katso ympärilleen?!
Mielstäni olisi hyvä kyllä pystyä kyllä luottamaan siihen, että jos ylittää tietä vihreillä liikennevaloilla, ei jää kääntyvän auton alle.
Tyhmyydestä kuuluukin sakottaa.
Tampereella on aiempiin vuosiin verrattuna huomattavan paljon raskasta liikennettä, koko ajan ja kaupunki kasvanut. Firmojen olisi hyvä ohjeistaa kuskeja ja uusia kuskeja tarkasti, myös nopeudet eri kohdissa. Autoihin muutos?
Miten näihin isoihin ajoneuvoihin ei saada kameroita kattamaan kuolleita kulmia? Vai ajeleeko kuskit niillä sillä oletuksella, että kyllä kaikki muut väistää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko molemmissa ollut kuorma-auto kääntymässä oikealle? Kuskin paikalta siihen ei näe käytännössä ollenkaan, vaan pitää olla tosi tarkkana ja ennakoida.
En kyllä tajua, että noissa ei ole tutkia. Oma Golffi alkaa huutaa kuin syötävä, jos jonkun autonkulman luona on joku liikkuva objekti, kun lähden pysähdyksistä. Naapurilla on auto, jossa on kamerat eli näet kojelaudassa näytöstä ihan auton ympärille.
Ihmettelen samaa. Sitten vain todetaan, että näkyyvyydessä on kuolleita kulmia.
Tutkista ei haluta maksaa. En tiedä onko uusissa kuorma-autoissa tutkat mutta paljon ajetaan vanhoilla autoilla. Kuljettajan pitäisi edetä kävelyvauhtia jos ei näe oikealle.
Vasta muutama päivä sitten varoitin täällä.
5. kommentti .
Joka vuosi ihmisiä kuolee turhaan autojen alle, kun molemmile palaa vihreä.
Mikä siinä voi olla niin vaikeaa laittaa ne valot palamaan eri aikaan vihreää.
Rekan hytistä ei todellakaan näe sitä oikeaa puolta kuin hyvin rajoitetusti ja ihminen automaattisesti olettaa että vihreillä voi kävellä tai kääntyä.
Taas. Mikä noita kuskeja vaivaa?