Tampereella lopetetaan bussilinjoja ratikan takia
Ja lopetetaan vieläpä sellaisia, missä ratikkaa ei mene lähimaillakaan. Lapsilta loppuu osassa kaupunkia koulureittinsä bussikyydit ja vanhemmat joutuu alkamaan viemää autolla kouluun. Pyörällä tietty osan vuotta pääsee onneksi. Hiihtääkkään ei voi kun niin tehokkaasti hiekoitetaan joka ikinen kadunpätkä. Kaupunki säästää väärästä asiasta.
Kommentit (95)
Tehokkaan aurauksen ja hiekoituksen vuoksi sekä mahdollisesti lisäksi nastarenkaita käyttämällä pyöräily onnistuu oikein hyvin ympäri vuoden.
Ratikan vastustajat ovat enimmäkseen niitä persuja jotka eivät ikinä ole astuneet jalallaankaan mihinkään joukkoliikennevälineeseen.
Tuntuu kyllä oudolta. Satakunnankadulla, rongankadulla, tammelassa ja ratinassa olisi kiertoreitit busseille. Tai ne työmaanaikaiset.
Minuakin kiinnostaa mitä bussilinjoja lopetetaan. Onko näitä jo kerrottu julkisesti vai onko sisäpiiritietoa?
Ratikat ovat tulevaisuus. Niitä on muissakin hienoissa eurooppalaisissa kaupungeissa. Paljon tyylikkäämmät kuin tunkkaset bussit.
Vierailija kirjoitti:
Ratikan vastustajat ovat enimmäkseen niitä persuja jotka eivät ikinä ole astuneet jalallaankaan mihinkään joukkoliikennevälineeseen.
Ei tasan pidä paikkaansa.
Uskomatonta, että Lentävänniemen bussilinjatkin lopetetaan nyt, vuosia ennenkuin ratikkaa näkyykään. No, autokauppaan sitten seuraavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Minuakin kiinnostaa mitä bussilinjoja lopetetaan. Onko näitä jo kerrottu julkisesti vai onko sisäpiiritietoa?
20 nyt ainakin, oli kyllä sellainen maisemareitti ettei se mikään menetys ole.
Vierailija kirjoitti:
Ratikat ovat tulevaisuus. Niitä on muissakin hienoissa eurooppalaisissa kaupungeissa. Paljon tyylikkäämmät kuin tunkkaset bussit.
On tulevaisuus varmaankin sillä reitillä millä kulkee. Mutta muualla voisi bussien antaa kulkea.
Itse olen huomannut että nämä jotka toitottavat julkisen liikenteen ihanuutta ovat tosiasiassa valtavan katkeria koska heillä ei ole varaa autoon ja siksi eivät soisi autoa muillekaan. Usein ovat vähän yksinkertaisia reppanoita 😀
31 lopetetaan. Bussi mikä on joka aamu täynnä pieniä koululaisia.
Miksi samalla vaihdetaan bussilinjojen numeroita? Joutuu opettelemaan uusiksi.
Vierailija kirjoitti:
Miksi samalla vaihdetaan bussilinjojen numeroita? Joutuu opettelemaan uusiksi.
Ratikoiden linjanumeroiden piti olla 3 ja 4, tuossa on 1 ja 3.
Vierailija kirjoitti:
Minuakin kiinnostaa mitä bussilinjoja lopetetaan. Onko näitä jo kerrottu julkisesti vai onko sisäpiiritietoa?
On ihan julkistettua tietoa ja kuulemma yhdessä asukkaiden ja asiakkaiden kanssa sovittuja. HAH, ei todellakaan ole.
Ennen selvisi yhdellä vaihdolla koskipuistossa, ratikan tullessa on ainakin kaksi vaihtoa. Onneksi korona tuli ja on jo tottunut kulkemaan omalla autolla vaikka onkin kalliimpaa. On myös helpompaa ja nopeampaa.
Vierailija kirjoitti:
On teillä tamperelaisilla säälittävät murheet.
Voihan v.. tätäkin kommenttia taas.
Vierailija kirjoitti:
Ennen selvisi yhdellä vaihdolla koskipuistossa, ratikan tullessa on ainakin kaksi vaihtoa. Onneksi korona tuli ja on jo tottunut kulkemaan omalla autolla vaikka onkin kalliimpaa. On myös helpompaa ja nopeampaa.
Pahimmillaan saattaisi olla usea vaihto joillakin. Mikähän idea siinä on. Ainakin muuttoliike pois kaupungista kiihtyy. :D
Vierailija kirjoitti:
Miksi samalla vaihdetaan bussilinjojen numeroita? Joutuu opettelemaan uusiksi.
Tein haun epilänkatu tuolla sivulla. Ainoa osuma on linjalle 8, joka kääntyy Tohlopinrantaan heti rautatien alikulun jälkeen. Mikään linja ei siis kulje Epilänkatua päästä päähän?
Kerropa esimerkki. Mikä bussi nro lopetetaan ja mistä mihin se ajaa, missä kohtaa ei pääse enää lapsi kouluun ja mihin kouluin?