Sain 8 vuotta vanhan laskun
Perintäyhtiö lähetti 2012 vuonna ostamastani tavarasta (50e) laskun, jossa on korkoa 60e. Osoitettu 10 vuotta vanhaan osoitteeseeni..
Olen sen jälkeen ostanut (kerran pari vuodessa) tästä yrityksestä tavaraa.
Miten joku kehtaa periä 8 vuotta vanhaa laskua?
Pitääkö minun tämä maksaa?
Kommentit (18)
Mitäs se laki velan vanhentumisesta sanookaan, oliko 3 v. synttärit jo?
Tietenkin sun pitää maksaa lasku, jos olet tuotteen ostanut. Korot ja perintämaksut kyllä itse riitauttaisin, jos pystyt osoittamaan maksusi kyseiseen lafkaan tällä väliajalla. Eli olisivat löytäneet sinulle oikeankin osoitteen tarvittaessa.
Kiitä sitä seuraavaa asukasta, joka on vaan heittäny sun laskut roskiin sen sijaan, että olis palauttanu postiin.
Vierailija kirjoitti:
Mitäs se laki velan vanhentumisesta sanookaan, oliko 3 v. synttärit jo?
Joo näköjään 3 vuotta. Outoa.
Luulisi että yrittäisi periä saatavia vähän aikaisemmin, varsinkin kun ole ns. vakkari asiakas...
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kiitä sitä seuraavaa asukasta, joka on vaan heittäny sun laskut roskiin sen sijaan, että olis palauttanu postiin.
Luulisi että olisi mennyt jo ulosottoon..
Ja tilaan tuolta usein. Heillä on uusi osoitteeni kyllä :) ap
Mikset oo maksanu ostosta? Unohdit??
Perintäyhtiölle voi sanoa kauniisti että tunkevat laskunsa hanuriin, siis omaansa.
Itselläni on ongelma erään puhelin operaattotin kanssa, jonka kanssa on pitänyt olla jo muutamana eri kuukautena kaikki asiat kunnossa ja sopimukset irtisanottu jne, mutta edelleen vaan multa nyhdetään rahaa joka kuukausi, jotka sitten menevät perintään. On se nyt s*atana, kun ei eroon pääse. :)!
Vierailija kirjoitti:
Itselläni on ongelma erään puhelin operaattotin kanssa, jonka kanssa on pitänyt olla jo muutamana eri kuukautena kaikki asiat kunnossa ja sopimukset irtisanottu jne, mutta edelleen vaan multa nyhdetään rahaa joka kuukausi, jotka sitten menevät perintään. On se nyt s*atana, kun ei eroon pääse. :)!
Operaattorin* Hemmetti näitä kirjoitusvirheitä, kun yrittää puhelimella kirjoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Itselläni on ongelma erään puhelin operaattotin kanssa, jonka kanssa on pitänyt olla jo muutamana eri kuukautena kaikki asiat kunnossa ja sopimukset irtisanottu jne, mutta edelleen vaan multa nyhdetään rahaa joka kuukausi, jotka sitten menevät perintään. On se nyt s*atana, kun ei eroon pääse. :)!
Mulla on villi veikkaus, että mikä puhelinoperaattori on kyseessä:D
Sanot että sori, lasku on vanhentunut etkä maksa. Edellyttäen ettei sitä ole peritty aikaisemmin.
Kannattaa maksaa. Pääset eroon kerralla siitä firmasta, ei tule myöhemmin ongelmia.
Velka on vanhentunut. Lähetä reklamaatio kuluttajariitalautakunnan lomakkeella.
Näistä epämääräisista firmoista kannattaa tarkistaa ovatko edes AVIn perintätoimen rekisterissä. Usein eivät ole, eivätkä tällöin saa harjoittaa muuta kuin oikeudellista perintää.
Hyvän perintätavan mukaiset firmat eivät tuollaisia juuri lähettele...
Ensinnäkin, tuo saatava on vanhentunut. Toisekseen, mikä tahansa firma voisi lähetellä hatusta temmattuja laskuja vuosikymmenen takaa jos ei olisi lakia vanhenemisesta.
En maksaisi vaan ottaisin yhteyttä että saatava on vanhentunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itselläni on ongelma erään puhelin operaattotin kanssa, jonka kanssa on pitänyt olla jo muutamana eri kuukautena kaikki asiat kunnossa ja sopimukset irtisanottu jne, mutta edelleen vaan multa nyhdetään rahaa joka kuukausi, jotka sitten menevät perintään. On se nyt s*atana, kun ei eroon pääse. :)!
Mulla on villi veikkaus, että mikä puhelinoperaattori on kyseessä:D
Oisko E. Siitä on hitusen hankala päästä eroon.
En tiiä, kirjastokin rupes nyt perimään jotain pari vuotta vanhoja myöhästymismaksuja. Tuntuu, että nyt vaan yritetään nyhtää rahaa mistä vain mahdollista, kun muuten menee huonosti koronan takia.