Olkaa tarkkana niitten kauppakuittien kanssa!
Olipa vähällä käydä niin että olisin hävinnyt tänään vajaa 3 euroa jos en olisi tarkastanu kuittia jo ennen ku kävelin kaupasta ulos. Korjasivat virheen.
Kommentit (6)
Tarkastin kanssa kuitin kun ostin ylioppilaslahjaa. Kortilta oli veloitettu 11,50 kun ostos maksoi 115,00. Kävelin ulos.
Joskus kassalla otettu normaali hinta, vaikka tuote oli tarjouksessa. Kyllä ne korjaa, kun pyytää, mutta joskus huomaa vasta kotona.
Noiden laputettujen tuotteiden kanssa tuo on jokapäiväistä. Yleensä kyse on 1-2 tuotteesta ja summa on vajaasta eurosta, vajaaseen kymppiin, joskus vähän enemmän. Kerran oli ilmeisesti joku harjoittelija kassalla ja luki vain viivakoodit. Meni koko kärryllinen uusiksi ja loppusumma oli yli 60 euroa halvempi.
Useimmiten näitä virheitä on tarjoustuotteissa. Myymälässä on iso lappu alemmasta hinnasta, mutta kassakoneelta tulee normaalihinta. Joissakin kaupoissa tämä on pikemminkin sääntö kuin poikkeus. Kauppias varastaa asiakkailta. En mainitse liikkeen nimeä, mutta olen lopettanut koko ketjun kauppojen käyttämisen juuri tästä syystä. Onneksi kaupoissa on vielä valinnanvaraa, vaikka asun pienellä paikkakunnalla.
Kuitti kannattaa tarkistaa, koska kassallakin on vaan ihmisiä töissä.
Laputetut tuotteet on vähän hankalia, kun joskus ne laput on laitettu niin, ettei niitä näe, jos ei pyörittele jokaista tuotetta jokapuolelta ympäri. Jos niin tekee, niin palvelu on asiakkaalle liian hidasta ja sitten valitetaan siitä...
Ja joo, ne laput PITÄISI laittaa niin, että ne varmasti huomataan kassalla ja että ne myös näkyy asiakkaalle sieltä hyllystä (joskus tämä voi vaatia kaksi tarraa), mutta kun kaupassakin joudutaan jonkin verran käyttämään esim vuokratyövoimaa (meillä tarjotaan niitä vapaita vuoroja aina ensin omille, mutta läheskään aina ei riitä ottajia) ja kaikki vuokratyöläiset ei tätä laputusasiaa muista tai ymmärrä, vaikka sen selittäisit. Ja onhan se ymmärrettävää, jos ekaa kertaa tulee yksikköön, niin onhan siinä sata asiaa muistettavana.
Mutta kyllä ne kassan tekemät virheet korjataan. Eikä niitä virheitä kukaan vittuillakseen myöskään tee.
Sekin olis asiakkaan ihan hyvä muistaa. Korjausta kannattaa pyytää ihan ystävällisesti.
Multa ne saatanat yrittivät kerran pimittää 10 senttiä!!!