Mikä siinä on, että sitä kallista citymaasturia pitää valuttaa kävelyvauhtia matalankin nopeustöyssyn yli?
Ovatko muut huomanneet tätä ilmiötä? Vaikka nopeustöyssyn yli voisi ajaa sen 40 km/h, jotkut matelevat sen yli ihan kävelyvauhtia. Ja usein vielä citymaasturilla.
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Oli sitten maasturi tahi ferrari niin tarkka kuski ei sitä tahallaan riko.
Ei se siitä rikki mene!
Sulla ei ole tainnut olla kalliita vanteita?
Ainoastaan kehitysvammaínen ajaa töyssyn tai hidasteen yli nopeammin kuin ~5km/h.
Tai tietenkin jos haluaa tuhota jousitukset ja muita alustan osia noin sata kertaa luonnollista kulumaa nopeammin, niin siitä vaan yli 30-50km/h vauhdilla.
Harrastin tuota täysillä yli - mentaliteettia kun ajoin työsuhdeautolla. Omaa pitää vähän paremmin.
Tonnin fiiatilla voi ajaa neljääkymppiä töyssyn yli muttei 50t citymaasturilla, hassua.
Ookko koskaan aatellu, mikä mahtaisi olla NOPEUStöyssyn tarkoitus?
Tuhoaa vanteen, tuhoaa alustaa, tuhoaa pakoputken tai sen kiinnitykset, ei tee hyvää jousille, ei tee hyvää pallonivelille jne.
Jokainen järkevä kuski hidastaa töyssyn kohdalla lähes pysähdyksiin.
Kalliilla? Mitä merkitystä hinnalla on?
Vierailija kirjoitti:
Ookko koskaan aatellu, mikä mahtaisi olla NOPEUStöyssyn tarkoitus?
Sitä, ettei 30 km/h alueella ajeta 50 km/h. Se ei tarkoita sitä, että pitäisi ajaa 10 km/h.
Vierailija kirjoitti:
Tonnin fiiatilla voi ajaa neljääkymppiä töyssyn yli muttei 50t citymaasturilla, hassua.
Mitä muuta tonnin Fiat-kuskilta voi odottaa kuin totaalista tietämättömyyttä fysiikan laeista ja siitä, mitä tekee autolle kun sadan kilon betoniharkko osuu suoraan alustaan suht korkealla nopeudella?
Vierailija kirjoitti:
Tuhoaa vanteen, tuhoaa alustaa, tuhoaa pakoputken tai sen kiinnitykset, ei tee hyvää jousille, ei tee hyvää pallonivelille jne.
Jokainen järkevä kuski hidastaa töyssyn kohdalla lähes pysähdyksiin.
Mitäs jos vaikka myisit romusi ja ostaisit auton, jolla voi ajaa normaalia ajoa?
Se töyssy on siinä sen vuoksi että sen kohdalla hidastetaan, ihan riippumatta siitä *voiko* sen yli ajaa lujaa tai ei. Itse kun en omaa mitään taipumusta kusipäisyyteen, niin voin aivan hyvin kunnioittaa tätä liikennesuunnittelijan näkemystä paikkaan sopivasta tilannenopeudesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tonnin fiiatilla voi ajaa neljääkymppiä töyssyn yli muttei 50t citymaasturilla, hassua.
Mitä muuta tonnin Fiat-kuskilta voi odottaa kuin totaalista tietämättömyyttä fysiikan laeista ja siitä, mitä tekee autolle kun sadan kilon betoniharkko osuu suoraan alustaan suht korkealla nopeudella?
Miten tuo liittyy nopeustöyssyihin? Auton saa rikki myös taskuparkkeeraamalla se tulivuoren kraatteriin, mutta sekään ei liity nopeustöyssyihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ookko koskaan aatellu, mikä mahtaisi olla NOPEUStöyssyn tarkoitus?
Sitä, ettei 30 km/h alueella ajeta 50 km/h. Se ei tarkoita sitä, että pitäisi ajaa 10 km/h.
Lue joko tieliikennelakia tai liikennemerkistöä. Siinä on keltapunainen liikennemerkki ennen töyssyä. Liikennemerkin koodi on 141A.
Töyssystä varoittavaa liikennemerkkiä ja tiemerkintää käytetään kun nopeusrajoitus on 40km/h tai korkeampi. Töyssyn kohdalla auto on hidastettava ryömintävauhtiin. Yli ajaminen hidastamatta voi olla muille tienkäyttäjille vaarallista ja täten rangaistavaa huomautuksella tai sakolla.
Tuttu valittaa kuinka huono auto hänellä on, jatkuvasti pitää korjata eikä koskaan mene katsastuksesta läpi. Ajoin kerran hänen perässään enkä enää ihmettele, hidastamatta vaan töyssyjen ja monttujen yli. Minun autoni on hyvin tunnettu alustan osien kulumisesta, mutta ei sitä tarvitse laittaa lähimainkaan niin usein kuin tutun helppohoitoista autoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ookko koskaan aatellu, mikä mahtaisi olla NOPEUStöyssyn tarkoitus?
Sitä, ettei 30 km/h alueella ajeta 50 km/h. Se ei tarkoita sitä, että pitäisi ajaa 10 km/h.
Ei, vaan se tarkoittaa juurikin sitä. Muuten siinä olisi pelkkä 30 km/h nopeusrajoitus.
Vierailija kirjoitti:
Se töyssy on siinä sen vuoksi että sen kohdalla hidastetaan, ihan riippumatta siitä *voiko* sen yli ajaa lujaa tai ei. Itse kun en omaa mitään taipumusta kusipäisyyteen, niin voin aivan hyvin kunnioittaa tätä liikennesuunnittelijan näkemystä paikkaan sopivasta tilannenopeudesta.
Jep. Töyssyn kohdalla on usein suojatie, tai jos ei ole, niin muuten huono näkyvyys tai joku muu hyvä syy, miksi kyseisessä kohdassa pitää hidastaa.
Mikäs kiire siinä töyssyn kohdalla aloittajalla on? Lähde ajoissa, ettei tarvitse liikenteessä hermoilla!
Oli sitten maasturi tahi ferrari niin tarkka kuski ei sitä tahallaan riko.