Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ex leikkii lapsen hengellä

Vierailija
26.04.2008 |

Ex ei ajattele lastaan sitten yhtään. Hänellä on nyt tapaamiset joka toinen viikonloppu. Ennen oikeudenkäyntiä huoltajuudesta.



Noh, nyt haki viikonlopuksi lapsen itselleen. Lapsellaa on ollut jatkuva korvatulehduskierre. Nyt exälle lähtiessä korvat ja lämpöily ok, mutta yskää ja nuhaa. Mitä tekeekään ex. Vie lapsen lääkäriin. Ei kerro minulle mitään asiasta. Ja miten sain tietää asiasta? Yritin tavoittaa exää, mutta ei vastannut kahteen päivään. Otin yhteyttä hänen vanhempiinsa jotka kertoivat että kaikki ok ja ex käyttänyt lasta lääkärissä.



Miksi pitää olla näin vaikeaa. Lapsella on paljon allergioita ja ex ei halua pitää minuun yhteyttä (ei varmaan edes tajua, että lapsella voi olla lääkeaineyliherkkyys) niin saan jatkuvasti pelätä mitä exän luona tapahtuu.



Luotan että hän pystyy huolehtimaan lapsen perustarpeista, mutta koska on kostonhaluinen minua kohtaan ei pidä missään asioissa minuun yhteyttä. Lapsen asioissa tulisi pitää ja siksi pelkään, mutta voinko tehdä asialle mitään? Tuskin?

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
26.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuolta vastahakoisuudelta.

Vierailija:


Ex ei ajattele lastaan sitten yhtään. Hänellä on nyt tapaamiset joka toinen viikonloppu. Ennen oikeudenkäyntiä huoltajuudesta.

Noh, nyt haki viikonlopuksi lapsen itselleen. Lapsellaa on ollut jatkuva korvatulehduskierre. Nyt exälle lähtiessä korvat ja lämpöily ok, mutta

yskää ja nuhaa. Mitä tekeekään ex. Vie lapsen lääkäriin. Ei kerro minulle mitään asiasta. Ja miten sain tietää asiasta? Yritin tavoittaa exää, mutta ei vastannut kahteen päivään. Otin yhteyttä hänen vanhempiinsa jotka kertoivat että kaikki ok ja ex käyttänyt lasta lääkärissä.

Miksi pitää olla näin vaikeaa. Lapsella on paljon allergioita ja ex ei halua pitää minuun yhteyttä (ei varmaan edes tajua, että lapsella voi olla lääkeaineyliherkkyys) niin saan jatkuvasti pelätä mitä exän luona tapahtuu.

Luotan että hän pystyy huolehtimaan lapsen perustarpeista, mutta koska on kostonhaluinen minua kohtaan ei pidä missään asioissa minuun yhteyttä. Lapsen asioissa tulisi pitää ja siksi pelkään, mutta voinko tehdä asialle mitään? Tuskin?

Vierailija
2/43 |
26.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä olikaan ongelma??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
26.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin minun täytyy ottaa yhteyttä, että saan tapaamisille stopin? Kyllähän tällaisissa asioissa pitäisi lähivanhempaan olla yhteydessä. Nyt tilanne on se, että asun itse eri paikkakunnalla kuin ex ja lääkärikin on eri ja lääkärillä on vain se tieto mitä lapsen vanhempi antaa.

Vierailija
4/43 |
26.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sori, edelleenkään et vakuuta minua siitä, että lapsellasi olisi mitään hätää exäsi kanssa.

Vierailija
5/43 |
26.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pointti on se, että ex ei kerro lapsen asioista mitään. Niistähän pitäisi nimenomaan pystyä puhumaan. Ex ei kuitenkaan vastaa mitenkään.

Vierailija
6/43 |
26.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Listaa nuo allergiat, lääkkeet ym.



Lista lapsen tavaroiden joukkoon ja kopio vaikka ex-anopille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/43 |
26.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisäksi sinulla on mahdollista toimittaa kyseiset paperit omasta tk:sta exän kotipaikkakunnan tk:een jos siis käyttää kunnallisella puolella lasta lääkärissä.



Minulle kyllä välittyi ajatus että ex huolehtii lapsen terveydestä jos käyttää lääkärissä. Toki jos on lääkeaineallergioita ne täytyy olla kaikkien hoitavien tahojen tiedossa.



Et kertonut onko allergioita lääkeaineille vai ruoka-aineille vai molemmille.

Vierailija
8/43 |
26.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

et vain luota häneen yhtään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/43 |
26.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

koittakaa muutkin nyt lukea ne viestit oikein.



Jos lapsi sairastelee ja on allerginen on yhteydenpidon sujuttava. Voisiko ex-anoppisi saada poikansa ymmärtämään asian?

Vierailija
10/43 |
26.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo, tää ex on juonu lapsen lapsilisät. Ukin antamat lapsen synttärirahatkin laittoi heti viinaan. Tajusin viimein lähteä, johon ex reagoi että vie lapsen minulta. Ulosottomies kun ei vie lapsen saamia tukia häneltä. Töissä hän ei käy. Olimme hetken lapsen kanssa turvakodissa. Nyt omassa elämässä. Ohjeita olen yrittänyt mukaan laittaa, mutta ex ei edes puhu minulle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/43 |
26.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastailkaapa nyt te, jotka korostitte isän oikeuksia lapseen, kiitos!

Vierailija
12/43 |
26.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla vastuuntuntoinen isä juu, mutta hänellä on lapsi entisestä liitosta johon hän ei pidä mitään yhteyttä. Nyt vaikuttaa, että minulta lapsen vieminen on häneltä vain kostamista. Lääkärissä haluaa käyttää mm siksi. että on monintavoin yrittänyt osoittaa minua huonoksi äidiksi-siinä onnistumatta.



Minusta se on täysin oikein että vie lapsen lääkäriin, mutta jo sosiaali-ihmisetkin toivoivat että lapsen asioita pystyttäisiin yhdessä puhumaan. Se ei kuitenkaan onnistu, jos toinen ei vastaa puhelimeen/viesteihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/43 |
26.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lisäisin vielä, että lapsi on alle vuoden. Siksikin äidin hätä on suuri!!

Vierailija
14/43 |
26.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

noi tapaamiset sovittiin?Minkäikäinen lapsi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/43 |
26.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuomarin kautta. Lapsi on nyt 11kk.

Vierailija
16/43 |
26.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

yms. niin vastausten laatu olisi toisenmoinen.



Ensimmäisestä viestistä ei välittyny kaikki tarpeellinen tieto. Monesti erotilanteissa puheyhteys on poikki siltä joka ei hyväksy eroa, se joka on aloitteellinen eroon toki on valmis keskustelemaan.



Ymmärrät varmaan että ex on katkera erosta ja ainoa keino kostaa on lapsen kautta ja hän ei katkeruudeltaan pysty ymmärtämään että lapsi kärsii.



Vierailija
17/43 |
26.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kuinka pystyn auttamaan lasta? En halua, että hän joutuu kärsimään tästä erosta! Myönnytyksiä voin tehdä kyllä.

Vierailija
18/43 |
26.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

KOMMENTOIKAA nyt te " hyvä isä" kirjoittajat!!!

Vierailija
19/43 |
26.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä nyt puuttuu jotain palikoita tarinasta.



Miten alle yksivuotiaalle on noin pitkät tapaamiset määrätty?



Oletko ollut lastenvalvojaan yhteydessä huolistasi? Entä perheneuvolaan?



Vierailija
20/43 |
26.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olen, mutta tuomarin sana on laki. Asiasta on tulossa oikeudenkäynti huoltajuuden takia.



Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yksi