Uusi tieliikenne laki: maanantaista alkaen mopoilla, skoottereilla ja mopoautoilla ei saa enää ajaa moottoritiellä ba valtaväylillä
Kommentit (17)
Moottoritielle ei ole mopolla ollut asiaa ennenkään.
Vielä kun olisivat kirjanneet, että niiden väylien varteen on pakko rakentaa kevyen liikenteen väylät.
Mutta vtuiksihan niillä kaikki taas menee ..
Zinc
Vierailija kirjoitti:
Vielä kun olisivat kirjanneet, että niiden väylien varteen on pakko rakentaa kevyen liikenteen väylät.
Mutta vtuiksihan niillä kaikki taas menee ..
Zinc
Jos haluat kulkea pidempiä matkoja niin hyppää junankyytiin, osta bussilippu tai ota ratikka XD
Ei ole ennenkään saanut ajaa. Tosin nyt voidan sellainen isompi tie jolla ei ole moottoritie-status varustaa merkeillä jotka kertovat mikä on alin nopeus joka sallitaan jolloin pois karsiutuvat sellaiset ajoneuvoluokat joiden suurin sallittu nopeus on alle merkin ilmoittaman.
Esim odotan milloin kehäkolmoselle ilmestyy sellaiset merkit, kehäkolmonenhan ei ole moottoritie vaikka se sellaiselta näyttää.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole ennenkään saanut ajaa. Tosin nyt voidan sellainen isompi tie jolla ei ole moottoritie-status varustaa merkeillä jotka kertovat mikä on alin nopeus joka sallitaan jolloin pois karsiutuvat sellaiset ajoneuvoluokat joiden suurin sallittu nopeus on alle merkin ilmoittaman.
Esim odotan milloin kehäkolmoselle ilmestyy sellaiset merkit, kehäkolmonenhan ei ole moottoritie vaikka se sellaiselta näyttää.
Minusta on ihan hyvä että nyt vihdoin saadaan polkupyörät pois maanteiltä. Polkupyörillä kun kuuluisu ajaa puistossa ja pyöräteillä. Ei keskellä ajorataa.
En ymmärrä uusia sääntöjä vaikka pyöräilen ja autoilen. En aiemmin tainnut edes muistaa sääntöjä kunnolla. Kolmion takaa jos tulen ajaen tai pyöräillen niin väistän... Päästän kaikki suojatien yli jos olen menossa/tulossa kiertoliittymästä
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä uusia sääntöjä vaikka pyöräilen ja autoilen. En aiemmin tainnut edes muistaa sääntöjä kunnolla. Kolmion takaa jos tulen ajaen tai pyöräillen niin väistän... Päästän kaikki suojatien yli jos olen menossa/tulossa kiertoliittymästä
Uudessa laissa on se parannus kanssa että nyt pyöräilijä on vastuussa kolmion takaa tulevasta autosta kun aiemmin pyöräilijään törmäämisestä oli vastuussa vain ainoastaan autoilija. Näin vastuuta liikenteessä pyritään jakamaan tasapuolisemmin ja liikkujien tulee opetella ennakoimaan tulevia tapahtumia paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole ennenkään saanut ajaa. Tosin nyt voidan sellainen isompi tie jolla ei ole moottoritie-status varustaa merkeillä jotka kertovat mikä on alin nopeus joka sallitaan jolloin pois karsiutuvat sellaiset ajoneuvoluokat joiden suurin sallittu nopeus on alle merkin ilmoittaman.
Esim odotan milloin kehäkolmoselle ilmestyy sellaiset merkit, kehäkolmonenhan ei ole moottoritie vaikka se sellaiselta näyttää.
Ei Kehä 3 näytä moottoritieltä. On kapea, mutkainen ja ennen kaikkea motarin merkit puuttuvat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä uusia sääntöjä vaikka pyöräilen ja autoilen. En aiemmin tainnut edes muistaa sääntöjä kunnolla. Kolmion takaa jos tulen ajaen tai pyöräillen niin väistän... Päästän kaikki suojatien yli jos olen menossa/tulossa kiertoliittymästä
Uudessa laissa on se parannus kanssa että nyt pyöräilijä on vastuussa kolmion takaa tulevasta autosta kun aiemmin pyöräilijään törmäämisestä oli vastuussa vain ainoastaan autoilija. Näin vastuuta liikenteessä pyritään jakamaan tasapuolisemmin ja liikkujien tulee opetella ennakoimaan tulevia tapahtumia paremmin.
Tuo ei ole yhtään hyvä, että aletaan ihmisen persoonan mukaan määritellä miten hyvintulee huomioida muuta liikennettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä uusia sääntöjä vaikka pyöräilen ja autoilen. En aiemmin tainnut edes muistaa sääntöjä kunnolla. Kolmion takaa jos tulen ajaen tai pyöräillen niin väistän... Päästän kaikki suojatien yli jos olen menossa/tulossa kiertoliittymästä
Uudessa laissa on se parannus kanssa että nyt pyöräilijä on vastuussa kolmion takaa tulevasta autosta kun aiemmin pyöräilijään törmäämisestä oli vastuussa vain ainoastaan autoilija. Näin vastuuta liikenteessä pyritään jakamaan tasapuolisemmin ja liikkujien tulee opetella ennakoimaan tulevia tapahtumia paremmin.
Tuo ei ole yhtään hyvä, että aletaan ihmisen persoonan mukaan määritellä miten hyvintulee huomioida muuta liikennettä.
Tarkoitus on vähentää sitä että pyöräilijät kaahailevat tahallaan autojen eteen tai ajajan tielle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä uusia sääntöjä vaikka pyöräilen ja autoilen. En aiemmin tainnut edes muistaa sääntöjä kunnolla. Kolmion takaa jos tulen ajaen tai pyöräillen niin väistän... Päästän kaikki suojatien yli jos olen menossa/tulossa kiertoliittymästä
Uudessa laissa on se parannus kanssa että nyt pyöräilijä on vastuussa kolmion takaa tulevasta autosta kun aiemmin pyöräilijään törmäämisestä oli vastuussa vain ainoastaan autoilija. Näin vastuuta liikenteessä pyritään jakamaan tasapuolisemmin ja liikkujien tulee opetella ennakoimaan tulevia tapahtumia paremmin.
Tuo ei ole yhtään hyvä, että aletaan ihmisen persoonan mukaan määritellä miten hyvintulee huomioida muuta liikennettä.
Tarkoitus on vähentää sitä että pyöräilijät kaahailevat tahallaan autojen eteen tai ajajan tielle.
Niin. autoilijathan eivät koskaan tee mitään muiden henkiä vaarantavia virheitä?
Polkupyöräilyn ja kevyellä sähköajoneuvolla ajelun tietopaketti
https://www.traficom.fi/fi/liikenne/tieliikenne/tieliikennelaki2020/pol…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä uusia sääntöjä vaikka pyöräilen ja autoilen. En aiemmin tainnut edes muistaa sääntöjä kunnolla. Kolmion takaa jos tulen ajaen tai pyöräillen niin väistän... Päästän kaikki suojatien yli jos olen menossa/tulossa kiertoliittymästä
Uudessa laissa on se parannus kanssa että nyt pyöräilijä on vastuussa kolmion takaa tulevasta autosta kun aiemmin pyöräilijään törmäämisestä oli vastuussa vain ainoastaan autoilija. Näin vastuuta liikenteessä pyritään jakamaan tasapuolisemmin ja liikkujien tulee opetella ennakoimaan tulevia tapahtumia paremmin.
Tuo ei ole yhtään hyvä, että aletaan ihmisen persoonan mukaan määritellä miten hyvintulee huomioida muuta liikennettä.
Tarkoitus on vähentää sitä että pyöräilijät kaahailevat tahallaan autojen eteen tai ajajan tielle.
Niin. autoilijathan eivät koskaan tee mitään muiden henkiä vaarantavia virheitä?
Suurin syylinen liikenneonnettomuuksiin on pyöräilijät jotka tähän asti eivät ole lainkaan ennakoineet ja huomioineet muita liike teessä vaan ovat kaahailleet umpimähkää ja päättömästi omaa napaa tuijottaen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä uusia sääntöjä vaikka pyöräilen ja autoilen. En aiemmin tainnut edes muistaa sääntöjä kunnolla. Kolmion takaa jos tulen ajaen tai pyöräillen niin väistän... Päästän kaikki suojatien yli jos olen menossa/tulossa kiertoliittymästä
Uudessa laissa on se parannus kanssa että nyt pyöräilijä on vastuussa kolmion takaa tulevasta autosta kun aiemmin pyöräilijään törmäämisestä oli vastuussa vain ainoastaan autoilija. Näin vastuuta liikenteessä pyritään jakamaan tasapuolisemmin ja liikkujien tulee opetella ennakoimaan tulevia tapahtumia paremmin.
Tuo ei ole yhtään hyvä, että aletaan ihmisen persoonan mukaan määritellä miten hyvintulee huomioida muuta liikennettä.
Tarkoitus on vähentää sitä että pyöräilijät kaahailevat tahallaan autojen eteen tai ajajan tielle.
Niin. autoilijathan eivät koskaan tee mitään muiden henkiä vaarantavia virheitä?
Suurin syylinen liikenneonnettomuuksiin on pyöräilijät jotka tähän asti eivät ole lainkaan ennakoineet ja huomioineet muita liike teessä vaan ovat kaahailleet umpimähkää ja päättömästi omaa napaa tuijottaen.
kun suurin osa onnettomuuksista on autojen keskenäisiä törmäyksiä niin miten saat pyöräilijän syylliseksi niihin??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä uusia sääntöjä vaikka pyöräilen ja autoilen. En aiemmin tainnut edes muistaa sääntöjä kunnolla. Kolmion takaa jos tulen ajaen tai pyöräillen niin väistän... Päästän kaikki suojatien yli jos olen menossa/tulossa kiertoliittymästä
Uudessa laissa on se parannus kanssa että nyt pyöräilijä on vastuussa kolmion takaa tulevasta autosta kun aiemmin pyöräilijään törmäämisestä oli vastuussa vain ainoastaan autoilija. Näin vastuuta liikenteessä pyritään jakamaan tasapuolisemmin ja liikkujien tulee opetella ennakoimaan tulevia tapahtumia paremmin.
Tuo ei ole yhtään hyvä, että aletaan ihmisen persoonan mukaan määritellä miten hyvintulee huomioida muuta liikennettä.
Tarkoitus on vähentää sitä että pyöräilijät kaahailevat tahallaan autojen eteen tai ajajan tielle.
Niin. autoilijathan eivät koskaan tee mitään muiden henkiä vaarantavia virheitä?
Suurin syylinen liikenneonnettomuuksiin on pyöräilijät jotka tähän asti eivät ole lainkaan ennakoineet ja huomioineet muita liike teessä vaan ovat kaahailleet umpimähkää ja päättömästi omaa napaa tuijottaen.
kun suurin osa onnettomuuksista on autojen keskenäisiä törmäyksiä niin miten saat pyöräilijän syylliseksi niihin??
Pyöräilijät ajavat tahalleen alle ainoastaan vain kiusatakseen itsekkäästi autoilijoita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä uusia sääntöjä vaikka pyöräilen ja autoilen. En aiemmin tainnut edes muistaa sääntöjä kunnolla. Kolmion takaa jos tulen ajaen tai pyöräillen niin väistän... Päästän kaikki suojatien yli jos olen menossa/tulossa kiertoliittymästä
Uudessa laissa on se parannus kanssa että nyt pyöräilijä on vastuussa kolmion takaa tulevasta autosta kun aiemmin pyöräilijään törmäämisestä oli vastuussa vain ainoastaan autoilija. Näin vastuuta liikenteessä pyritään jakamaan tasapuolisemmin ja liikkujien tulee opetella ennakoimaan tulevia tapahtumia paremmin.
Tuo ei ole yhtään hyvä, että aletaan ihmisen persoonan mukaan määritellä miten hyvintulee huomioida muuta liikennettä.
Tarkoitus on vähentää sitä että pyöräilijät kaahailevat tahallaan autojen eteen tai ajajan tielle.
EIhän pyöräilijän ole ennenkään tarvinnut noudattaa lakia, miksi sitten nytkään?
Lähde: https://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/2018/20180729