IS: Iltasanomat paljasti Elisan kusettavan asiakkaitaan
Mitä hyötyä on nauhoittaa puheluita laaduntarkkailun vuoksi, kun tämä sai jatkua vuoden?
– On siitä se hyöty, että pääsemme kiinni tämän tyyppisiin caseihin.
Pääsitte, koska IS otti yhteyttä?
– Joo, saimme palautteen.
Huh mikä firma. Millaisia kokemuksia teillä on kyseisestä yrityksestä?
Kommentit (131)
Kaikilta noilta isoimmilta olen kuullut niin ihme tarinoita kun nuo on koittaneet myydä liittymiään ettei todeksi uskoisi. Myös elisalta jonka asiakas olen edelleen kun en jaksa toimivaa vaihtaa vaikka myyjä olisikin ärsyttävä. EI sen kauppapuheisiin ole pakko suostua.
DNA:lla oli toistaiseksi ärsyttävin myyntipuhe kun joku nuori ja agressiivinen kaveri ensin ei halunnut uskoa ettei vähempää kiinnosta heidän liittymänsä ja sitten kun lopulta lätkäisin luurin korvaan niin se spämmi tekstiviestillä useamman kerran perään.
Puhelinmyynti pitäisi kiertää lailla.
Kuka muka ottaa mitään puhelinmyyjien tarjouksia... Luuleeko joku että ne hyvyyttään tarjoaa jotakin.
En päivitä mitään sopimuksia puhelinmyyjien takia, teen sen itse.
Isääni kusettivat ettei mokkulaa voida myydä ilman että ostaa puhelimen ja siihenkin liittymän. Oli sitten myyty hänelle kaksi liittymää, yli 50e/kk, joku paska lumia just ennenkun niitten myynti lopetettiin ja se mokkula.
Vieläkin saa veren kiehumaan miten kusettivat vanhaa eläkeläistä joka ei ole ihan perillä tekniikasta.
Muistaako joku vielä noi elisa viihde boksit kun ne tuli? Ne olivat niin paskoja ettei niitä voinut käyttää mutta eivät suostuneet päästämään irti määräaikaissopimuksesta.
Kummallinen otsikko ja kamalan epäselvä aloitus. Joutuu avaamaan alkuperäisen uutisen, jotta ymmärtää, mistä aloittaja edrs puhuu.
Selllaisia että toinen asiakaspalvelija puhuu yhtä ja toinen toista.
Vierailija kirjoitti:
Kummallinen otsikko ja kamalan epäselvä aloitus. Joutuu avaamaan alkuperäisen uutisen, jotta ymmärtää, mistä aloittaja edrs puhuu.
edrs? ..epäselvä kommentti
Minä kyllä ihmettelen vähän tuota toimittajaakin. Kuvitteleeko hän tosiaan, että joka ikinen nauhoitettu keskustelu kuunnellaan? Eikö se nyt ole ihan selvää, että niistä nauhoitteista kuunnellaan vain muutamia esim reklamointitilanteissa tai sitten otetaan huonoimpien ja parhaimpien myyjien puheluita kehitystarkoituksiin.
Jostain syystä Elisalle ei passannut vaikka varmaan neljästi yrittvät markkinoida kiinteetä laajakaista + mobiililiittymää. Sanoin aina tarjoukseen että kyllähän se sopii, minä otan heti. Mutta lisäsin sitten jonkun hetken perään että mutta vain jos tuotte myös ne kaapelit seinään. Jostain syystä näin suostuvainen asiakas ei kelvannut.
Siellä taas palkattu joku "hyvä tyyppi", jolla on "asenne kohdallaan" ja "hyvä meininki".
Olkoon tämä yrityksille opiksi, että kun haette työpaikkailmoituksessa sirkusapinaa, saatte sirkusapinan. Se voi poikia tällaisia ongelmia, mutta itsepä halusitte.
Vierailija kirjoitti:
Minä kyllä ihmettelen vähän tuota toimittajaakin. Kuvitteleeko hän tosiaan, että joka ikinen nauhoitettu keskustelu kuunnellaan? Eikö se nyt ole ihan selvää, että niistä nauhoitteista kuunnellaan vain muutamia esim reklamointitilanteissa tai sitten otetaan huonoimpien ja parhaimpien myyjien puheluita kehitystarkoituksiin.
Eiköhän asiakkaat ole valittaneet lukuisia kertoja noista myyjistä. Ainoastaan peloite, että asiasta kerrotaan iltapäivälehdessä sai firman oikeasti kuuntelemaan puhelut. Sellaisen kuvan tuosta jutusta saa.
Olikohan kyseessä sama myyjä jonka kehuttiin tienaavan enemmän kuin toimitusjohtaja?
Vierailija kirjoitti:
Kuka muka ottaa mitään puhelinmyyjien tarjouksia... Luuleeko joku että ne hyvyyttään tarjoaa jotakin.
En päivitä mitään sopimuksia puhelinmyyjien takia, teen sen itse.
Tämä on ainoa järkevä tapa toimia. Sama koskee kadulla tarjouksia tyrkyttäviä ja feissareita.
En yleensä jaksa edes keskustella näiden kauppiaiden kanssa, joillakin on ollut vaikeuksia ymmärtää kun sanon että ostan puhelimessa vain jos soitin puhelun itse. Yleensä vain suljen puhelun todeten, ettei kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
IS kertoi IS:n paljastaneen?
Itsensäpaljastaja :D
No nää puhelinmyyjät on usein ilman mitään koulutusta ja valvontaa. Joskus kokeilin tuollaista kun ja ihan sairasta.
Itse en ikinä osta puhelimessa mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä kyllä ihmettelen vähän tuota toimittajaakin. Kuvitteleeko hän tosiaan, että joka ikinen nauhoitettu keskustelu kuunnellaan? Eikö se nyt ole ihan selvää, että niistä nauhoitteista kuunnellaan vain muutamia esim reklamointitilanteissa tai sitten otetaan huonoimpien ja parhaimpien myyjien puheluita kehitystarkoituksiin.
Eiköhän asiakkaat ole valittaneet lukuisia kertoja noista myyjistä. Ainoastaan peloite, että asiasta kerrotaan iltapäivälehdessä sai firman oikeasti kuuntelemaan puhelut. Sellaisen kuvan tuosta jutusta saa.
Ai. Minusta jutussa ei kyllä ollut mitään, mikä todistaisi näin. Eikö se ole ihan yleinen suomalainen tapa, että mieluummin otetaan yhteys iltalehteen tai itketään somessa kuin annetaan palaute sinne yritykseen suoraan.
Vinkki: ostin Saunalahden prepaid - liittymän R - kioskilta. Kaikki ongelmat loppuivat kerralla siihen. Kaikki.
Oli pelkkää ongelmaa ongelman perään muissa liittymissä, mukaan lukien Sonera ja DNA.
Ja rahaa pulitin loputtomiin. Paljastakaa kaikki kusetukset!
Suurkiitos Iltasanomille!
linkki
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000006376749.html