Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nettikirppareista vielä - ongelmatapauksista

Vierailija
05.01.2020 |

Miksi AINA löytyy se ihminen muiden asiallisesti käyttäytyvien joukosta, joka viisveisaa ilmoituksessa mainituista säännöistä (tyyliin: ei varauksia/nopein nouto etusijalla/vain nouto) ja alkaa sitten raivoamaan ja syyttelemään kun ei saa mitä haluaa?

Koska oikeasti, miten vaikeaa on tajuta, että jos selkeästi sanoo, että nopein hakija saa, niin silloin sitä juttua ei varata kahdeksi viikoksi. Eikä törkeä raivoaminen tai vaatiminen muuta asiaa miksikään.

Mitä tällaisilla ihmisillä pyörii päässä?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tottakai se tuolla tavalla toimivan ihmisen nimi jää mieleen. Silloin automaattisesti blokkaa kaikki tämän ihmisen mahdolliset tulevatkin yritykset ostaa jotain.

Vierailija
2/12 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ovat vain tyhmiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä olen juuri törmännyt taas kahteen haamuostajaan. Toinen ilmoittaa ostavansa ja antaa osoitteenkin, mutta kun laittaa viestin maksutiedoista niin höviöö kuin pieru sinne kuuluisaan Saharaan.

Seuraava kysyy lisätietoja, vastaan heti, viikkoon ei kuulu mitään, sitten laittaa viestin, että ostaa, laitan ihan heti maksutiedot ja sen jälkeen ostaja häviää.

Vaikeata on.

Vierailija
4/12 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa ihmettelin minäkin tässä viikolla...

Ostaja oli halukas ostamaan pari tuotetta joissa maininta ”nouto tai postitus” ja kysyi voinko tuoda kaupungin keskustaan päivänä x (arkipäivä) tyyliin klo 10.45-10.55. Asiallisesti vastasin etten valitettavasti voi tuolloin tuoda kun olen töissä ihan eri puolella kaupunkia mutta tuotteen voi noutaa työpaikaltani kyseisenä päivänä klo 8-15 välillä tai meiltä kotoa klo 17 jälkeen. Kauhea marina alkoi kuinka hankalkaa vaikeeta on. En vaivautunut edes enää vastaamaan...

Voi kiesus sanon vaan.

Vierailija
5/12 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä olen juuri törmännyt taas kahteen haamuostajaan. Toinen ilmoittaa ostavansa ja antaa osoitteenkin, mutta kun laittaa viestin maksutiedoista niin höviöö kuin pieru sinne kuuluisaan Saharaan.

Seuraava kysyy lisätietoja, vastaan heti, viikkoon ei kuulu mitään, sitten laittaa viestin, että ostaa, laitan ihan heti maksutiedot ja sen jälkeen ostaja häviää.

Vaikeata on.

Myin tuossa vähän aikaa sitten pari tuotetta, jotka olivatkin pyytämälläni hinnalla megasuosittuja. Halusin vain saada koko jutun hoidettua mahdollisimman nopeasti ja näppärästi, siksi laitoin sellaisen hinnan, että varmasti menisivät.

Liioittelematta "haluan ostaa" -viestejä tuli 30+ viestiä 15 minuutin sisällä. 99% oli asiallisia ja valmiita hakemaan heti, ilmoituksen sääntöjen mukaisesti.

No arvatkaa vain miten hurjasti tällöin erottuu se yksi ihminen, joka haluaa varata tuotteen monen päivän päähän ja vetää sitten hirveät haukkuraivarit kun tämä ei sovi. Eikä todellakaan hyvällä tavalla.

Miten joku voi olla noin sekaisin? Mitä tuollaisella liikkuu päässä?

Vierailija
6/12 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa ihmettelin minäkin tässä viikolla...

Ostaja oli halukas ostamaan pari tuotetta joissa maininta ”nouto tai postitus” ja kysyi voinko tuoda kaupungin keskustaan päivänä x (arkipäivä) tyyliin klo 10.45-10.55. Asiallisesti vastasin etten valitettavasti voi tuolloin tuoda kun olen töissä ihan eri puolella kaupunkia mutta tuotteen voi noutaa työpaikaltani kyseisenä päivänä klo 8-15 välillä tai meiltä kotoa klo 17 jälkeen. Kauhea marina alkoi kuinka hankalkaa vaikeeta on. En vaivautunut edes enää vastaamaan...

Voi kiesus sanon vaan.

Juuri tuo! Kysyä voi, että voiko myyjä joustaa toiveistaan, mutta lähteä sitten raivoamaan ja syyttelemään kun tämä ei käy ... Mitä tuolla tavalla toimiva ihminen kuvittelee saavuttavansa? Varsinkin tilanteessa, jossa tuote on jo myyty sille nopeammalle, sääntöjen mukaan, eli ei sitä tuotetta enää takaisinkaan saa.

Eihän sitä johonkin kauppaankaan mennä ja ryhdytä raivoamaan kun jokin tuote on myyty aikaisemmin kaupassa käyneille asiakkaille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/12 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marketplace on vähentänyt tuota riitelyä, mutta aina tosiaan löytyy niitä omituisia.

Vierailija
8/12 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa ihmettelin minäkin tässä viikolla...

Ostaja oli halukas ostamaan pari tuotetta joissa maininta ”nouto tai postitus” ja kysyi voinko tuoda kaupungin keskustaan päivänä x (arkipäivä) tyyliin klo 10.45-10.55. Asiallisesti vastasin etten valitettavasti voi tuolloin tuoda kun olen töissä ihan eri puolella kaupunkia mutta tuotteen voi noutaa työpaikaltani kyseisenä päivänä klo 8-15 välillä tai meiltä kotoa klo 17 jälkeen. Kauhea marina alkoi kuinka hankalkaa vaikeeta on. En vaivautunut edes enää vastaamaan...

Voi kiesus sanon vaan.

Juuri tuo! Kysyä voi, että voiko myyjä joustaa toiveistaan, mutta lähteä sitten raivoamaan ja syyttelemään kun tämä ei käy ... Mitä tuolla tavalla toimiva ihminen kuvittelee saavuttavansa? Varsinkin tilanteessa, jossa tuote on jo myyty sille nopeammalle, sääntöjen mukaan, eli ei sitä tuotetta enää takaisinkaan saa.

Eihän sitä johonkin kauppaankaan mennä ja ryhdytä raivoamaan kun jokin tuote on myyty aikaisemmin kaupassa käyneille asiakkaille.

Tuosta tuli mieleen. Te, joilla on kokemusta asiakaspalvelutehtävistä kaupan alalla - onko sielläkin noin toimivia ihmisiä? Jotka ryhtyvät vaikkapa yllättäen vaatimaan, että ruokakaupan pitäisikin kantaa hänen ostoksensa kotiin, tai raivoavat jos jokin haluttu aletuote on loppuunmyyty?

Vai onko tämä vain nettikirpparien ilmiö?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/12 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ihmiset eivät vain osaa käyttäytyä.

Vierailija
10/12 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli myymälleni tavaralle jo ostaja tulossa kun toinen tyyppi laittaa viestiä että voi tulla hakemaan tavaran jos alkuperäinen ostaja on tehnyt oharit. Vastasin että ostaja on tulossa saman päivän aikana ja olen myymässä hänelle. Sain kiukkuisen viestin jossa tämä toinen tyyppi olisi kuulemma antanut minulle itse tehdyn joulukranssin (tai jotain sinne päin, oli niin paljon kirjoitusvirheitä etten ihan ymmärtänyt) ja suklaatakin vielä. En vastannut enää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/12 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten jo mainittu pariin otteeseen: Puolella ihmisistä ÄO on noin 60-90.

Eli Suomessa on noin pari miljoonaa imbesilliä. Tervetuloa reaalimaailmaan.

 

Vierailija
12/12 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikaisemmin monissa FB-myyntiryhmissä pystyttiin kiusaamaan ja pompottamaan myyjiä noilla säännöillä, missä ekana "av":n laittanut sai etuoikeuden varata tuotetta vaikka hamaan tulevaisuuteen.

Se oli ryhmän sääntöjen mukaan hänelle varattu ja hän sai miettiä, mittailla, kysellä mieheltä, lykätä päätöstä ja noutoa ihan loputtomiin. Muut joutuivat vain odottelemaan, sekä myyjä ja kaikki jonossa olijat. Jos edes yritti sopia kauppoja jonkun jonossa olijan kanssa, niin se av-viestin laittanut järjesti hirveän riidan, ilmoitti modeille ja muut saivat potkut ryhmästä.

Nyt kun Marketplace on tullut, niin tuota ei voi enää tehdä. Kaikki eivät vain ole tainneet tajuta sitä ja kuvittelevat, että voivat varailla tuotteita loputtomiin eikä myyjä voi asialle mitään.