Viimein eroon Osuuspankista! Ihanaa!!
Olen saamattomuuttani roikkunut Osuuspankin asiakkaana, vaikka palkka- ja muut tulot olen tietysti ajat sitten ohjannut S-Pankkiin, joka palvelee asiakkaitaan. Olen maksanut itsepalvelusta eli verkkopalvelusopimuksesta pankille joka kuu monta euroa. Lisäksi pankki on ottanut palvelumaksun tililtä silloinkin, kun siellä ei ole ollut tarpeeksi katetta, ja huomauttanut sitten tilinylityksestä ja ottanut huomautuksesta viiden euron palkkion eli ylittänyt tiliä vielä lisää.
Tänään itsepalvelu-verkkopalveluun ei enää päässytkään, sillä OP on etuajassa ottanut käyttöön "vahvan" tunnistautumisen, eli puhelimella vahvistaminen on tullut pakolliseksi kaksi päivää ennemmin kuin alun perin ajateltiin direktiivin velvoittavan. Alkuperäinen päivähän piti olla 14.9., mutta kuten tiedätte, Finanssivalvonta on antanut eri toimijoille aikaa tähän, sillä direktiivin tulkinta on epäselvä eikä kaikilla verkossa toimivilla ole vielä valmiuksia vahvaan tunnistautumiseen. Mutta mallioppilas OP:han piinaa ja kiusaa mieluummin asiakkaitaan kuin palvelee ja arvostaa heitä
Niinpä yllätyksenä tuli tänään, kun minun olisi pitänyt tehdä pikainen tilisiirto, että se ei onnistunutkaan. Pankki ei ole tiedottanut asiasta ennakkoon niin, että asiakas olisi sen huomannut. OP:N verkkosivuilla näkyy olevan 9.9. päivätty tiedote, mutta enpä minä joka päivä siellä käy lueskelemassa, mitä kampaviinerimahamiehet on taas keksineet.
Niinpä OP pitää nyt siis rahojani hallussaan enkä pääse niitä nostamaan (koska en ole paikassa, jossa olisi OP:n kassapalveluja saati että heillä kassapalveluja edes tähän aikaan olisi, toisin kuin S-pankilla). En pääse rahoja myöskään toiselle tilille siirtämään, enkä näkemään, paljonko luottokortillani on katetta.
OP on aiemminkin kohdellut minua törkeästi, mutta suomalainen nöyrä lammas kun olen, olen roikkunut asiakkaana yli kolmekymmentä vuotta uskoen ja luottaen siihen, että pankki kuitenkin tarvitsee asiakkaita. Vaan ei näköjään tarvitse!
Valtuutin S-Pankin lopettamaan tilini Osuupankissa. S-Pankin toimipiste kun oli auki kello kahdeksaan, ja toimii myös pienemmillä paikkakunnilla. Nyt tuntuu hyvältä. Pääsen viimeinkin eroon asiakkaidensa yläpuolelle asettautuneesta ylimielisestä pankista, jota ei kiinnosta palvella livenä, puhelimessa eikä verkossa.
Kertokaa omia kokemuksianne perinteisistä pankeista!
Kommentit (87)
Mä olen myös ihmetellyt, miksi OP ei ole tiedottanut asiakkaitaan tästä tunnistautumisesta. Joo, onhan pankin etusivulla on asiasta ollut tiedotusta, jos on älynnyt selata sivun alas asti. Harmi homma vaan, että yleensä ei ole ollut tapana lukea pankin etusivun mainoksia, vaan suunnata suoraan verkkopankin kirjautumiseen.
Miksi Op ei voinut laittaa asiakkailleen suoraa viestiä henkilökohtaisesti?
Itse oon tosi tyytyväinen OPn palveluihin. Miksi pidit siellä palveluja joita et edes käyttänyt? Silkkaa typeryyttä maksaa palveluista, kun palkka mennyt jo pitkään s-pankkiin? Tottakai pankki ottaa kulut aktiivisista palveluista, ja sen takia tili saattaa mennä miinukselle. Ei ole pankin vika ettet hoida asioitasi ajoissa.
Mulla on ihan hyvä suhde oman OPn kanssa. Mut se onkin aika pieni ja palveleva. Isommissahan ei tahdo olla enää edes ovet auki kuin tunnin päivässä. Ainoa mikä ärsyttää on net stanan Pohjolan/OP Pohjolan/Mikälieniminykyään vakuutustyrkytykset.
Hyvinhän toi Op:n sovellus pelitti tänään mobiiliavaimella niinkuin jo monta viikkoa.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ihan hyvä suhde oman OPn kanssa. Mut se onkin aika pieni ja palveleva. Isommissahan ei tahdo olla enää edes ovet auki kuin tunnin päivässä. Ainoa mikä ärsyttää on net stanan Pohjolan/OP Pohjolan/Mikälieniminykyään vakuutustyrkytykset.
Jep. Vttu ne soittaa jotain 3 kertaa vuodessa. Todella rasittavaa.
Tämä on ikävä. Maksan laskuni yleensä öisin, samoin varaan matkat (matkustan 16 kertaa vuodessa, bussilla n 30 kertaa vuodessa) . Usein teen sen paikassa jossa minulla ei ole kännykkää mukana.
Vituttaa suoraan sanottuna tämä uusi järjestelmä. OP:iin olen kyllä ollut muuten tyytyväinen, samoin Danske Bank on jees. Nordean verkkopankki karsea.
Toivottavasti joskus tulee sähköpostin kautta mahdollinen tunnistautuminen.
No ei se mulle niin hankalaa ollut. He lähettivät puhelimeen viestin, jossa sai siihen lukulistaan oikean numeron ja sillä pääsi sisään. En tiedä miten tuo on vaikeaa?
Joo-o näin luulin minäkin pääseväni kätevästi eroon alkuvuodesta kun lopetin tilin mutta sitten selvisi että sen omistajajäsenyysmaksun saa takaisin vasta kahden vuoden päästä! Pankkimuija vielä ehdotti haluanko pitää tilini auki siihen saakka, sanoin ei kiitos ja annoin tilinumeron johon maksun voi palauttaa.. hohhoi.
Vierailija kirjoitti:
No ei se mulle niin hankalaa ollut. He lähettivät puhelimeen viestin, jossa sai siihen lukulistaan oikean numeron ja sillä pääsi sisään. En tiedä miten tuo on vaikeaa?
Aikoinaan OP:llä oli numeroni. Soittelivat jatkuvasti aivan typeristä asioista ja häiritsivät. Kun vaihdoin numeroani, en ilmoittanut sitä heille. Enkä ilmoita jatkossakaan.
Tänään ilmoitin erään läheiseni numeron, kun OP:n verkkopankki kysyi numeroa ja olisi pitänyt tilille päästä. Eipä silti toiminut, vaan tuli ilmoitus, että numero on käsittelyssä ja päivitetään aikaisintaan huomenna virka-aikaan. Tosi palveleva pankki siis...
Seuraavaksi jonotin yli puoli tuntia OP:n ruuhkautuneeseen puhelinpalveluun varatakseni huomiselle asiakaspalveluajan (ilman ajanvarausta ei pääse). Asiakaspalvelija löi minulle luurin korvaan, kun sanoin, ettei henkilötunnusta saisi käyttää tunnistautumisessa, ja ilmoitin tunnuksen, joka ei ollut oikea. Ilman hetua ei saa aikaa! Vaikka hetua ei saisi käyttää tunnistautumiseen, eikä sitä pitäisi koskaan puhelimessa kenellekään jaella. OP on asettanut itsensä kaikkien lakien ja suositusten yläpuolelle. Asiakkaalta kyllä vaaditaan joustoa ja lakien noudattamista.
Asiakaspalvelijan toiminta ratkaisi tilin lopetuksen lopullisesti. OP on ylhäältä alas täysin mätä.
AP
Ap on kunnon aasiakas. Rupesit varmaan asiattomaksi kun sait luurista. Miten et muistanut käyttäjätunnusta ja salasanaasi, niin sinut olisi saanut tunnistettua..
Vierailija kirjoitti:
Joo-o näin luulin minäkin pääseväni kätevästi eroon alkuvuodesta kun lopetin tilin mutta sitten selvisi että sen omistajajäsenyysmaksun saa takaisin vasta kahden vuoden päästä! Pankkimuija vielä ehdotti haluanko pitää tilini auki siihen saakka, sanoin ei kiitos ja annoin tilinumeron johon maksun voi palauttaa.. hohhoi.
Kuulostaa aivan tyypilliseltä OP:n hitaalta toiminnalta. Sama mulla, olen omistajajäsen, mutta ihan sama vaikka en saisi pennin jeniä koskaan takaisin. Pääasia, että pääsen siitä puljusta eroon. Tuntui kuin raskas taakka olisi vierähtänyt sydämeltä, kun allekirjoitin valtakirjan S-Pankissa. Enää minua ei tarkoituksella kiusata ja arkeani hankaloiteta.
S-Pankin ihana virkailija sanoi, että S-Pankissa tulee mobiili- tai muu tunnistautuminen aikaisintaan keväällä 2020, ja he tiedottavat siitä sitten niin, ettei varmasti voi mennä asiakkaalta ohi. Ihmisen pankki.
AP
Vierailija kirjoitti:
Ap on kunnon aasiakas. Rupesit varmaan asiattomaksi kun sait luurista. Miten et muistanut käyttäjätunnusta ja salasanaasi, niin sinut olisi saanut tunnistettua..
Typerä kommentti. Tietysti muistan. Mutta niitä ei edes kysytty, eikä niillä olisi saanut varattua aikaa.
Päivitä tietosi ennen kommentoimista.
AP
Hyvä ap!
Minä kun sanoin, ettei minulla ole kännykkää ja maksan laskut tietokoneella, niin siihen loppui asiakkuus OP:n kanssa jo aiemmin. Eivät antaneet vuokraa maksaa ilman sitä kännykkää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ihan hyvä suhde oman OPn kanssa. Mut se onkin aika pieni ja palveleva. Isommissahan ei tahdo olla enää edes ovet auki kuin tunnin päivässä. Ainoa mikä ärsyttää on net stanan Pohjolan/OP Pohjolan/Mikälieniminykyään vakuutustyrkytykset.
Jep. Vttu ne soittaa jotain 3 kertaa vuodessa. Todella rasittavaa.
Siinäkin on kolme kertaa liikaa.
No miten OP ois voinu ilmottaa verkkopalvelun muutoksesta jos et suostunu antaa heille ees puhelinnumeroa? Puhut ap nyt itsesi pussiin. Vaikutat sellaiselta aasiakkaalta, ettei pankilla tule kyllä ikävä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap on kunnon aasiakas. Rupesit varmaan asiattomaksi kun sait luurista. Miten et muistanut käyttäjätunnusta ja salasanaasi, niin sinut olisi saanut tunnistettua..
Typerä kommentti. Tietysti muistan. Mutta niitä ei edes kysytty, eikä niillä olisi saanut varattua aikaa.
Päivitä tietosi ennen kommentoimista.
AP
Älä jauha pa**aa. Kun tunnistaudut pankkitunnuksilla puhelimessa odottaessa vuoroasi, niin pankki näkee tietosi ja pystyy tekemään helposti ajanvarauksen.
Miksi jonotat puoli tuntia ilman tunnistautumista, jos sinulla tunnukset on?? Huhhuh..
Vierailija kirjoitti:
Itse oon tosi tyytyväinen OPn palveluihin. Miksi pidit siellä palveluja joita et edes käyttänyt? Silkkaa typeryyttä maksaa palveluista, kun palkka mennyt jo pitkään s-pankkiin? Tottakai pankki ottaa kulut aktiivisista palveluista, ja sen takia tili saattaa mennä miinukselle. Ei ole pankin vika ettet hoida asioitasi ajoissa.
Oletko kokeillut S-Pankkia eli verrannut palveluita? Missä kohtaa Osuuspankkiin voi olla tyytyväinen?
Kysyn ihan vilpittömästi.
Tuohon sinun kysymykseesi on vastaus jo aloituksessa.
AP
Mikset varannu aikaa verkkopankista? Ei tartte siihen edes tunnuksia. Suotta jonotit puoli tuntia puhelimessa. Ap vaikuttaa vähän yksinkertaiselta.
No höh. Onnitelkaa edes. Voi tämmöisestäkin leijua, kun on yli 30 vuotta kärsinyt :-D
AP