Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Viimein eroon Osuuspankista! Ihanaa!!

Vierailija
12.09.2019 |

Olen saamattomuuttani roikkunut Osuuspankin asiakkaana, vaikka palkka- ja muut tulot olen tietysti ajat sitten ohjannut S-Pankkiin, joka palvelee asiakkaitaan. Olen maksanut itsepalvelusta eli verkkopalvelusopimuksesta pankille joka kuu monta euroa. Lisäksi pankki on ottanut palvelumaksun tililtä silloinkin, kun siellä ei ole ollut tarpeeksi katetta, ja huomauttanut sitten tilinylityksestä ja ottanut huomautuksesta viiden euron palkkion eli ylittänyt tiliä vielä lisää.

Tänään itsepalvelu-verkkopalveluun ei enää päässytkään, sillä OP on etuajassa ottanut käyttöön "vahvan" tunnistautumisen, eli puhelimella vahvistaminen on tullut pakolliseksi kaksi päivää ennemmin kuin alun perin ajateltiin direktiivin velvoittavan. Alkuperäinen päivähän piti olla 14.9., mutta kuten tiedätte, Finanssivalvonta on antanut eri toimijoille aikaa tähän, sillä direktiivin tulkinta on epäselvä eikä kaikilla verkossa toimivilla ole vielä valmiuksia vahvaan tunnistautumiseen. Mutta mallioppilas OP:han piinaa ja kiusaa mieluummin asiakkaitaan kuin palvelee ja arvostaa heitä

Niinpä yllätyksenä tuli tänään, kun minun olisi pitänyt tehdä pikainen tilisiirto, että se ei onnistunutkaan. Pankki ei ole tiedottanut asiasta ennakkoon niin, että asiakas olisi sen huomannut. OP:N verkkosivuilla näkyy olevan 9.9. päivätty tiedote, mutta enpä minä joka päivä siellä käy lueskelemassa, mitä kampaviinerimahamiehet on taas keksineet.

Niinpä OP pitää nyt siis rahojani hallussaan enkä pääse niitä nostamaan (koska en ole paikassa, jossa olisi OP:n kassapalveluja saati että heillä kassapalveluja edes tähän aikaan olisi, toisin kuin S-pankilla). En pääse rahoja myöskään toiselle tilille siirtämään, enkä näkemään, paljonko luottokortillani on katetta.

OP on aiemminkin kohdellut minua törkeästi, mutta suomalainen nöyrä lammas kun olen, olen roikkunut asiakkaana yli kolmekymmentä vuotta uskoen ja luottaen siihen, että pankki kuitenkin tarvitsee asiakkaita. Vaan ei näköjään tarvitse!

Valtuutin S-Pankin lopettamaan tilini Osuupankissa. S-Pankin toimipiste kun oli auki kello kahdeksaan, ja toimii myös pienemmillä paikkakunnilla. Nyt tuntuu hyvältä. Pääsen viimeinkin eroon asiakkaidensa yläpuolelle asettautuneesta ylimielisestä pankista, jota ei kiinnosta palvella livenä, puhelimessa eikä verkossa.

Kertokaa omia kokemuksianne perinteisistä pankeista!

Kommentit (87)

Vierailija
81/87 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Avainlukulistat nyt poistuu kohta näiltäkin pankeilta jotka vielä niitä käyttää.

Eivät poistu. Olet saanut väärää tietoa tai ymmärtänyt itse väärin.

Vierailija
82/87 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On OP onnistunut näköjään pilaamaan muidenkin ihmisten matkat, laskujenmaksut ja viikonlopun:

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000006238347.html

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/87 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse taas olen suunnitellut vaihtavani Nordean Osuuspankkiin. S-pankki on jo, mutta tarvitsen kaksi tiliä. Millaiset palvelumaksut Op:llä on? Nordea ottaa 4 €/kk.

Vierailija
84/87 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse taas olen suunnitellut vaihtavani Nordean Osuuspankkiin. S-pankki on jo, mutta tarvitsen kaksi tiliä. Millaiset palvelumaksut Op:llä on? Nordea ottaa 4 €/kk.

Mun verkkopalvelusoppari OP:ssa maksaa muistaakseni 3 euroa kuussa, mutta en ole tyytyväinen Osuuspankkiin muuten. Ovat kaks kertaa kusettaneet mut, esim. kun mulla oli vanha Visa, jossa oli vuosimaksu, niin saivat mut vaihtamaan sen uuteen Visaan, jonka maksu oli vain muutaman euron, muka. Eivät sanoneet, että muutaman euron kuussa, kun vanha oli reilun kympin vuodessa. Eli kalliimmaksi tuli uusi sopimus, mutta saivat kusetettua puhelimessa. Kaikki asiointi niiden kanssa on ollut tollasta, että jälkikäteen on huomannut, että taas kustiin linssiin.

Vierailija
85/87 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ole muuta kuin veivipuhelin, vai mikä tässä tunnistautumisessa on kansalla nyt niin hankalaa?

Vierailija
86/87 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä ap!

Minä kun sanoin, ettei minulla ole kännykkää ja maksan laskut tietokoneella, niin siihen loppui asiakkuus OP:n kanssa jo aiemmin. Eivät antaneet vuokraa maksaa ilman sitä kännykkää. 

Kai ne hankkii sen kännykän, mulla on vain lankapuhelin. Kai ne laskut jää maksamatta.

Onkohan pankkitarkastusvirasto hyväksynyt sen, että ei voi olla pankin asiakas ilman känykkää.

Vierailija
87/87 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö ole muuta kuin veivipuhelin, vai mikä tässä tunnistautumisessa on kansalla nyt niin hankalaa?

Varmasti on useimmilla kännykkä, mutta ei kaikki halua numeroaan pankille antaa! Enkä ihmettele. Pankit on suurimpia rikollisia, mitä vähemmän niiden kanssa on tekemistä sen parempi. Ja eihän pankkikaan anna asiakkaalle kenenkään tietyn toimihenkilön numeroa, vaan vain jonkun palvelunumeron, jossa soi sama biisi 50 minuuttia ennen kun vastataan. Ei oikein tasapuolista ja asiakasta kunnioittavaa.

Ite antaisin sitten pankille numeroni jos ne nimeäis mulle tietyn oman yhteyshenkilön pankista jolle mä voisin kans pirautella suoraan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yhdeksän