Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Viimein eroon Osuuspankista! Ihanaa!!

Vierailija
12.09.2019 |

Olen saamattomuuttani roikkunut Osuuspankin asiakkaana, vaikka palkka- ja muut tulot olen tietysti ajat sitten ohjannut S-Pankkiin, joka palvelee asiakkaitaan. Olen maksanut itsepalvelusta eli verkkopalvelusopimuksesta pankille joka kuu monta euroa. Lisäksi pankki on ottanut palvelumaksun tililtä silloinkin, kun siellä ei ole ollut tarpeeksi katetta, ja huomauttanut sitten tilinylityksestä ja ottanut huomautuksesta viiden euron palkkion eli ylittänyt tiliä vielä lisää.

Tänään itsepalvelu-verkkopalveluun ei enää päässytkään, sillä OP on etuajassa ottanut käyttöön "vahvan" tunnistautumisen, eli puhelimella vahvistaminen on tullut pakolliseksi kaksi päivää ennemmin kuin alun perin ajateltiin direktiivin velvoittavan. Alkuperäinen päivähän piti olla 14.9., mutta kuten tiedätte, Finanssivalvonta on antanut eri toimijoille aikaa tähän, sillä direktiivin tulkinta on epäselvä eikä kaikilla verkossa toimivilla ole vielä valmiuksia vahvaan tunnistautumiseen. Mutta mallioppilas OP:han piinaa ja kiusaa mieluummin asiakkaitaan kuin palvelee ja arvostaa heitä

Niinpä yllätyksenä tuli tänään, kun minun olisi pitänyt tehdä pikainen tilisiirto, että se ei onnistunutkaan. Pankki ei ole tiedottanut asiasta ennakkoon niin, että asiakas olisi sen huomannut. OP:N verkkosivuilla näkyy olevan 9.9. päivätty tiedote, mutta enpä minä joka päivä siellä käy lueskelemassa, mitä kampaviinerimahamiehet on taas keksineet.

Niinpä OP pitää nyt siis rahojani hallussaan enkä pääse niitä nostamaan (koska en ole paikassa, jossa olisi OP:n kassapalveluja saati että heillä kassapalveluja edes tähän aikaan olisi, toisin kuin S-pankilla). En pääse rahoja myöskään toiselle tilille siirtämään, enkä näkemään, paljonko luottokortillani on katetta.

OP on aiemminkin kohdellut minua törkeästi, mutta suomalainen nöyrä lammas kun olen, olen roikkunut asiakkaana yli kolmekymmentä vuotta uskoen ja luottaen siihen, että pankki kuitenkin tarvitsee asiakkaita. Vaan ei näköjään tarvitse!

Valtuutin S-Pankin lopettamaan tilini Osuupankissa. S-Pankin toimipiste kun oli auki kello kahdeksaan, ja toimii myös pienemmillä paikkakunnilla. Nyt tuntuu hyvältä. Pääsen viimeinkin eroon asiakkaidensa yläpuolelle asettautuneesta ylimielisestä pankista, jota ei kiinnosta palvella livenä, puhelimessa eikä verkossa.

Kertokaa omia kokemuksianne perinteisistä pankeista!

Kommentit (87)

Vierailija
41/87 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mikä Osuuspankissa on muuttunut? Mulla on siellä tili mutta en ole useampaan viikkoon sinne verkkopankkiin kirjautunut.

Ei mikään jos on jo käytössä tekstiviestivahvistus.

Vierailija
42/87 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuohon "Vaikutat sellaiselta aasiakkaalta, ettei pankilla tule kyllä ikävä" vielä.

Ehkä pankilla ei tule minua ikävä (olen kyllä melko hyvätuloinen, mutta tuloni jo aiemmin pois Osuuspankista siirtänyt), mutta suurempaa joukkoa kyllä.

S-Pankin virkailija totesi, kun kerroin ratkaisustani, että en ole ainoa: suunta on kuulemma heille päin.

Kyllä voi Osuuspankillekin tulla vielä ikävä ihan tavallisia asiakkaita. Sitten on jo myöhäistä.

AP

Tiedätkö mitä? Jokainen palveluntarjoaja joutuu ennemmin tai myöhemmin muutokset tunnuksiin liittyen tekemään, koska laki on laki. En hirveästi uskoisi yhden s-pankin virkailijan ”faktaan” asiakasvirroista. Korulauseita, joita tykätään asiakkaille mainoksen vuoksi ladella.

Kerrot itsestäänselvyyksiä. Kyse ei ole siitä, että muutoksia tulee, vaan siitä, että jotkut osaavat ne viedä paremmin maaliin. Esimerkiksi tiedottamalla asiakkaitaan paremmin ja pidättäytymällä hätiköimästä ennen aikojaan, kun dead line ei ole vielä.

Toisekseen S-Pankin kasvu ei ole yhden virkailijan mielipiteen varassa, vaan siitä on numeerista dataa. S-Pankki kasvattaa osuuttaan siinä missä vanhat toimijat menettävät, vaikka niillä onkin huomattava etumatka.

Puheenvuorosi on kuin suoraan näiden vanhojen kankeiden pankkien suusta.

AP

Anna mun nauraa. Lähinnä huvittaa tollainen uhoaminen ja ällittely, kun ehkä omassakin toiminnassa ollut peiliin katsomista. Ei kukaan täysijärkinen ilmoita pankkiin sukulaisen puhelinnumeroa tai väärää hetua.

Ei ollut sukulaisen puhelinnumero, vaan muun läheisen.

Olen tottunut epäilemään suuria toimijoita. Kela aikoinaan perusti verkkopalvelunsa virheellisesti ja ilmoitin siitä tietosuojavaltuutetulle. Asiasta tuli aikoinaan tietosuojavaltuutetun ratkaisuseloste. Oikeassa olin ja Kela joutui muuttamaan käytäntöään.

Olen saanut Osuuspankin aiemminkin kiinni lain ja omien sääntöjensä rikkomisesta. Kyse oli paitsi tietosuoja-asiasta, myös muusta laiminlyönnistä. Luonnollisesti pankki ei koskaan pahoitellut eikä korvannut aiheuttamaansa vahinkoa. En viitsinyt lähteä valittamaan Finanssivalvontaan tai kannehtia sen kummemmin. Mutta olen tottunut testailemaan järjestelmää, ja niin kannattaisi muidenkin tehdä. Saattaisitte yllättyä.

Henkilötunnusta ei saisi käyttää tunnistautumiseen, mutta Osuuspankki käyttää. Ja kuitenkin se samalla ajaa muka vahvaa tunnistautumista. Se valikoi, mikä on sille itselle milloinkin mukavinta ja minkä avulla se parhaiten saa kerättyä tietoa asiakkaistaan. Lainsäädännöllä ei ole sille sen syvällisempää merkitystä, saati lain hengellä.

Väärän hetun ilmoittaminen antoi minulle tärkeää tietoa pankin käytännöistä. Samoin toisen henkilön puhelinnumeron antaminen.

Pankkihan tietää numeroni jo, vaikka ei ole tietävinään. Koska en ole numeroani pankille luovuttanut ja se on salainen, he eivät voi sitä verkkopankkiin ajaa.

Se sun foliohattu on nyt vähän liian tiukalla sun päässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/87 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei se mulle niin hankalaa ollut. He lähettivät puhelimeen viestin, jossa sai siihen lukulistaan oikean numeron ja sillä pääsi sisään. En tiedä miten tuo on vaikeaa?

Aikoinaan OP:llä oli numeroni. Soittelivat jatkuvasti aivan typeristä asioista ja häiritsivät. Kun vaihdoin numeroani, en ilmoittanut sitä heille. Enkä ilmoita jatkossakaan.

Tänään ilmoitin erään läheiseni numeron, kun OP:n verkkopankki kysyi numeroa ja olisi pitänyt tilille päästä. Eipä silti toiminut, vaan tuli ilmoitus, että numero on käsittelyssä ja päivitetään aikaisintaan huomenna virka-aikaan. Tosi palveleva pankki siis...

Seuraavaksi jonotin yli puoli tuntia OP:n ruuhkautuneeseen puhelinpalveluun varatakseni huomiselle asiakaspalveluajan (ilman ajanvarausta ei pääse). Asiakaspalvelija löi minulle luurin korvaan, kun sanoin, ettei henkilötunnusta saisi käyttää tunnistautumisessa, ja ilmoitin tunnuksen, joka ei ollut oikea. Ilman hetua ei saa aikaa! Vaikka hetua ei saisi käyttää tunnistautumiseen, eikä sitä pitäisi koskaan puhelimessa kenellekään jaella. OP on asettanut itsensä kaikkien lakien ja suositusten yläpuolelle. Asiakkaalta kyllä vaaditaan joustoa ja lakien noudattamista.

Asiakaspalvelijan toiminta ratkaisi tilin lopetuksen lopullisesti. OP on ylhäältä alas täysin mätä.

AP

Miten olet kuvitellut OP:n ottavan sinuun yhteyttä, jos heillä ei ole sinun puhelinnumeroa, siis jossain tärkeissäkin tapaukissa?

Tärkeissä asioissa kannattaa lähestyä todisteellisesti kirjeellä.

En edes pystyisi vastaamaan pankin virka-aikoina puhelimeen, olenhan työssäkäyvä ihminen. Liioin tekstiviestejä en pankista kaipaa. Ei luulisi olevan teknisesti mahdotonta laittaa tärkeitä tiedotteita verkkopankkiin niin, ettei ilman niiden kuittaamista pääse tililleen. Onhan OP kyennyt estämään nyt koko verkkopankkiin pääsyn!

Osuuspankki ei ole aiemminkaan osoittanut olevansa luottamuksen arvoinen. Heillä oli puhelinnumeroni, mutta eivät osanneet sitä vastuullisesti käyttää, vaan soittelivat yhtä mittaa milloin mitäkin ruikkausta, markkinoivat luottoja ja kortteja ja hönkäilivät puhelimeen. Kuka sellaista kaipaa? En minä.

Vierailija
44/87 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuohon "Vaikutat sellaiselta aasiakkaalta, ettei pankilla tule kyllä ikävä" vielä.

Ehkä pankilla ei tule minua ikävä (olen kyllä melko hyvätuloinen, mutta tuloni jo aiemmin pois Osuuspankista siirtänyt), mutta suurempaa joukkoa kyllä.

S-Pankin virkailija totesi, kun kerroin ratkaisustani, että en ole ainoa: suunta on kuulemma heille päin.

Kyllä voi Osuuspankillekin tulla vielä ikävä ihan tavallisia asiakkaita. Sitten on jo myöhäistä.

AP

Tiedätkö mitä? Jokainen palveluntarjoaja joutuu ennemmin tai myöhemmin muutokset tunnuksiin liittyen tekemään, koska laki on laki. En hirveästi uskoisi yhden s-pankin virkailijan ”faktaan” asiakasvirroista. Korulauseita, joita tykätään asiakkaille mainoksen vuoksi ladella.

Kerrot itsestäänselvyyksiä. Kyse ei ole siitä, että muutoksia tulee, vaan siitä, että jotkut osaavat ne viedä paremmin maaliin. Esimerkiksi tiedottamalla asiakkaitaan paremmin ja pidättäytymällä hätiköimästä ennen aikojaan, kun dead line ei ole vielä.

Toisekseen S-Pankin kasvu ei ole yhden virkailijan mielipiteen varassa, vaan siitä on numeerista dataa. S-Pankki kasvattaa osuuttaan siinä missä vanhat toimijat menettävät, vaikka niillä onkin huomattava etumatka.

AP

Anna mun nauraa. Lähinnä huvittaa tollainen uhoaminen ja ällittely, kun ehkä omassakin toiminnassa ollut peiliin katsomista. Ei kukaan täysijärkinen ilmoita pankkiin sukulaisen puhelinnumeroa tai väärää hetua.

Olen tottunut epäilemään suuria toimijoita. Kela aikoinaan perusti verkkopalvelunsa virheellisesti ja ilmoitin siitä tietosuojavaltuutetulle. Asiasta tuli aikoinaan tietosuojavaltuutetun ratkaisuseloste. Oikeassa olin ja Kela joutui muuttamaan käytäntöään.

Olen saanut Osuuspankin aiemminkin kiinni lain ja omien sääntöjensä rikkomisesta. Kyse oli paitsi tietosuoja-asiasta, myös muusta laiminlyönnistä. Luonnollisesti pankki ei koskaan pahoitellut eikä korvannut aiheuttamaansa vahinkoa. En viitsinyt lähteä valittamaan Finanssivalvontaan tai kannehtia sen kummemmin. Mutta olen tottunut testailemaan järjestelmää, ja niin kannattaisi muidenkin tehdä. Saattaisitte yllättyä.

Henkilötunnusta ei saisi käyttää tunnistautumiseen, mutta Osuuspankki käyttää. Ja kuitenkin se samalla ajaa muka vahvaa tunnistautumista. Se valikoi, mikä on sille itselle milloinkin mukavinta ja minkä avulla se parhaiten saa kerättyä tietoa asiakkaistaan. Lainsäädännöllä ei ole sille sen syvällisempää merkitystä, saati lain hengellä.

Väärän hetun ilmoittaminen antoi minulle tärkeää tietoa pankin käytännöistä. Samoin toisen henkilön puhelinnumeron antaminen.

Pankkihan tietää numeroni jo, vaikka ei ole tietävinään. Koska en ole numeroani pankille luovuttanut ja se on salainen, he eivät voi sitä verkkopankkiin ajaa.

Se sun foliohattu on nyt vähän liian tiukalla sun päässä.

Tyypillinen maallikon virheargumentti, kun ei ole tietoa eikä oikein ymmärrystäkään.

Sinuahan ei kukaan estä suostumasta ihan mihin tahansa, mitä pankkisi keksii vaatia.

AP

Vierailija
45/87 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei se mulle niin hankalaa ollut. He lähettivät puhelimeen viestin, jossa sai siihen lukulistaan oikean numeron ja sillä pääsi sisään. En tiedä miten tuo on vaikeaa?

Aikoinaan OP:llä oli numeroni. Soittelivat jatkuvasti aivan typeristä asioista ja häiritsivät. Kun vaihdoin numeroani, en ilmoittanut sitä heille. Enkä ilmoita jatkossakaan.

Tänään ilmoitin erään läheiseni numeron, kun OP:n verkkopankki kysyi numeroa ja olisi pitänyt tilille päästä. Eipä silti toiminut, vaan tuli ilmoitus, että numero on käsittelyssä ja päivitetään aikaisintaan huomenna virka-aikaan. Tosi palveleva pankki siis...

Seuraavaksi jonotin yli puoli tuntia OP:n ruuhkautuneeseen puhelinpalveluun varatakseni huomiselle asiakaspalveluajan (ilman ajanvarausta ei pääse). Asiakaspalvelija löi minulle luurin korvaan, kun sanoin, ettei henkilötunnusta saisi käyttää tunnistautumisessa, ja ilmoitin tunnuksen, joka ei ollut oikea. Ilman hetua ei saa aikaa! Vaikka hetua ei saisi käyttää tunnistautumiseen, eikä sitä pitäisi koskaan puhelimessa kenellekään jaella. OP on asettanut itsensä kaikkien lakien ja suositusten yläpuolelle. Asiakkaalta kyllä vaaditaan joustoa ja lakien noudattamista.

Asiakaspalvelijan toiminta ratkaisi tilin lopetuksen lopullisesti. OP on ylhäältä alas täysin mätä.

AP

Miten olet kuvitellut OP:n ottavan sinuun yhteyttä, jos heillä ei ole sinun puhelinnumeroa, siis jossain tärkeissäkin tapaukissa?

En edes pystyisi vastaamaan pankin virka-aikoina puhelimeen, olenhan työssäkäyvä ihminen. Liioin tekstiviestejä en pankista kaipaa. Ei luulisi olevan teknisesti mahdotonta laittaa tärkeitä tiedotteita verkkopankkiin niin, ettei ilman niiden kuittaamista pääse tililleen. Onhan OP kyennyt estämään nyt koko verkkopankkiin pääsyn!

Osuuspankki ei ole aiemminkaan osoittanut olevansa luottamuksen arvoinen. Heillä oli puhelinnumeroni, mutta eivät osanneet sitä vastuullisesti käyttää, vaan soittelivat yhtä mittaa milloin mitäkin ruikkausta, markkinoivat luottoja ja kortteja ja hönkäilivät puhelimeen. Kuka sellaista kaipaa? En minä.

Teet tarkoituksella itsellesi hankalaksi OP:n asiakkaana olemisen ja sen jälkeen tulet tänne kirjoittamaan ja valittamaan, kun OP ei toimi niinkuin sinä haluat. Että sellanen aloitus taas.

Tähän sopis se meemi, jossa se pyöräilijä laittaa oman pyörän renkaan väliin oksan, kaatuu ja syytää sitten jotakin ulkopuolista siitä, että kaatui.

Vierailija
46/87 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

AP

Vaikutat oikeasti vähän foliohatulta, anteeksi vaan. Mitäköhän vahinkoa ajattelit aiheutuvan, että joku pankkivirkailija sillä hetulla varaa ajan pankkiin? Siinähän ei mitään tietoja luovuteta toiseen suuntaan. Voi sitä vapaa-aikansa tietty käyttää miten haluaa. Tutki seuraavaksi vaikka Trafia.

Vierailija
47/87 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen niin kypsä op:iin!!!

Voisin luetella loputtomasti esimerkkejä täysin ala-arvoisesta asiakaspalvelusta ja muutamista vaitiolovelvollisuuden rikkomisista. Valitettavasti mulla on siellä vielä asuntolaina, kaiken muun yhteistyön olen ton puljun kanssa lopettanut iäksi!!!

Vierailija
48/87 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono provo, Ap.

Vierailija
49/87 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Paremmin jäljitettävissä nyt joku nettipankkiin lähetetty viesti on kuin paperikirje. Voihan sitä vaikka aina väittää, että kirjettä en ole saanut ja posti hukannut.

Vierailija
50/87 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä soitat pankkiin päin -> alat vänkäämään -> puhelimessa pyydetään hetua, jotta ajanvaraus voidaan kohdistaa - > vänkäät lisää.

Pankista ei sinulle päin soitella ja pyydetä hetua, mutta jos sinne soitat, niin hetu on helpoin tapa (jos et ole tajunnut pankkitunnuksia käyttää).

Olisitko suostunut sanomaan nimesi, syntymäaikasi ja kotiosoitteesi?

Vierailija
51/87 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Teet tarkoituksella itsellesi hankalaksi OP:n asiakkaana olemisen ja sen jälkeen tulet tänne kirjoittamaan ja valittamaan, kun OP ei toimi niinkuin sinä haluat. Että sellanen aloitus taas.

Tähän sopis se meemi, jossa se pyöräilijä laittaa oman pyörän renkaan väliin oksan, kaatuu ja syytää sitten jotakin ulkopuolista siitä, että kaatui.

Nyt et erota sitä, mikä on minun valitsemaani hankaluutta siitä, että OP on tiedottanut asiasta huonosti ja sulkenut verkkopankin pois niiden käytöstä, jotka eivät ole osanneet 9.–11.9. reagoida.

Osuuspankin tiedottaminen on suolesta, ei siitä pääse mihinkään. He ovat myös hötkyilleet tarpeettomasti, kun alkuperäinen velvoite vahvaan tunnistautumiseen oli vasta 14.9. ja nyt ei enää silloinkaan, vaan sitä lykättiin.

Jos minä haluan tehdä asiakkuuteni hankalaksi, niin se on oma valintani joka ei kuulu tähän. Pankilla sen sijaan on velvoite toimia huolellisesti siten, ettei sen asiakkaille aiheudu vahinkoa. Nyt se ei ole niin tehnyt.

AP

Vierailija
52/87 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Nyt et erota sitä, mikä on minun valitsemaani hankaluutta siitä, että OP on tiedottanut asiasta huonosti ja sulkenut verkkopankin pois niiden käytöstä, jotka eivät ole osanneet 9.–11.9. reagoida.

Osuuspankin tiedottaminen on suolesta, ei siitä pääse mihinkään. He ovat myös hötkyilleet tarpeettomasti, kun alkuperäinen velvoite vahvaan tunnistautumiseen oli vasta 14.9. ja nyt ei enää silloinkaan, vaan sitä lykättiin.

Jos minä haluan tehdä asiakkuuteni hankalaksi, niin se on oma valintani joka ei kuulu tähän. Pankilla sen sijaan on velvoite toimia huolellisesti siten, ettei sen asiakkaille aiheudu vahinkoa. Nyt se ei ole niin tehnyt.

AP

Sinulla on itselläsi myös vastuu lukea pankin lähettämiä viestejä, jos nettipankkia käytät. Pankki on silloin kyllä tiedonantovelvollisuutensa täyttänyt, mutta et nyt sitä vänkäämiseltäsi tajua. Tasaisesti tulee itselleni ainakin tiedotteita.

Vierailija
53/87 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä soitat pankkiin päin -> alat vänkäämään -> puhelimessa pyydetään hetua, jotta ajanvaraus voidaan kohdistaa - > vänkäät lisää.

Pankista ei sinulle päin soitella ja pyydetä hetua, mutta jos sinne soitat, niin hetu on helpoin tapa (jos et ole tajunnut pankkitunnuksia käyttää).

Olisitko suostunut sanomaan nimesi, syntymäaikasi ja kotiosoitteesi?

En ole vängännyt. Asiakaspalvelija kyllä jankutti, aika raskaastikin. Annoin hetun, mutta se ei hänelle kelvannut, vaan löi luurin korvaan.

Nimeni toki sanoin heti alkuun, sehän on tapana ja kohteliasta. Sen sijaan hetun tiedusteleminen puhelimessa ei ole asiallista. Sitä ei tarvita ajanvaraukseen oikeasti, nimi riittää ja mahdollisesti asia, miksi aika halutaan varata.

AP

Vierailija
54/87 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla meni maku koko OP ryhmään kun kilpaileva vakuutusyhtiö kutsui juttelemaan auton kasko-vakuutuksesta. Kävi ilmi että olen maksanut noin 400€ vuodessa ylimääräistä OP:lle, jota suositeltiin kun tili on siellä. Siis haloo!!! 400€ vuodessa vuosien ajan. Toihan siis aivan vedätys. Puhdasta huijausta.

Mä päätin kaikki asiakkuuteni OP:n kanssa silloin. Ja edelleenkin olen katkera niistä multa huijatuista satasista!!

Vierailija
55/87 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kyllä ollut tyytyväinen Op:hen. Tuosta uudistuksestakin tuli tietoa koko ajan. Käytän pääasiassa puhelimella. '

Ja odotapas kun se sun ihana S-pankkisi on saanut haalittua tarpeeksi asiakkaita, niin tahti muuttuu. Suunta on nähtävissä jo nyt: paikallisen Prisman yhteydessä olevan S-pankin aukioloajat supistuvat koko ajan ja kohta alkavat veloittaa palveluistaan samaan tahtiin kuin muutkin pankit.

Ap vaikuttaa samanlaiselta kuin eräs asiakkaani vuosien takaa: Hän soitti, että hänen asuntoonsa tulee jostain tupakansavua. Ei kuitenkaan suostunut kertomaan nimeään ja osoitettaan, jankkasi vaan koko ajan, että milloihan joku voisi tulla katsomaan ja korjaamaan. Ei käsittänyt, että ilman pyytämiäni tietoja asia ei onnistuisi. Ap vaikuttaa samanlaiselta.  Tuskin suostui kertomaan pankille edes nimeään.

Ja edelliselle vakuutuksen ottajalle kertoisin, että aikoinaan vaihdoimme auton vakuutukset IF:ltä OP:lle ja vakuutusmaksu lähes puolittui.

Vierailija
56/87 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä hittoa. Yritän päästä OP:n verkkopankkiin, sain tekstiviestivarmennuksia, jotka ei toimi. Nyt OP:n sivuilla lukee että ethän käytä tekstiviestivarmennusta. No miten muuten sinne verkkopankkiin pääsee?

Vierailija
57/87 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä hittoa. Yritän päästä OP:n verkkopankkiin, sain tekstiviestivarmennuksia, jotka ei toimi. Nyt OP:n sivuilla lukee että ethän käytä tekstiviestivarmennusta. No miten muuten sinne verkkopankkiin pääsee?

Tiedote on nyt muuttunut. Siinä kehotetaan nyt laittamaan tekstiviestiä vastaava avainlukulistan numero.

Vierailija
58/87 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihme, että puhelinnumero on ruuhkautunut. Aika monella varmaan mennyt tunnukset lukkoon.

Vierailija
59/87 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kyllä vähän huonosti hoidettu homma mielestäni. Itse pääsin kirjautumaan, mutta sääliksi käy esim. vanhemmat ihmiset joille tekstiviestisysteemi ei ole tuttu. Puhelinpalveluun olis pitänyt saada ehdottomasti enemmän henkilökuntaa. Viikonloppukin tulossa eikä konttorit auki.

Vierailija
60/87 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei siinä lue ettei vois käyttää tekstiviestivarmennusta. Tai ei ainakaan enää lue niin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kolme