Lapsi huusi ravintolassa, nyt vanhemmat yrittävät tuhota ravintolan somessa
https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000006212162.html?utm_campaign=tf-HS&ut…
Ravintola puuttui lapsen itkuun ja sai vastaansa some-ryöpyn, joka romahdutti paikan maineen – ”Olemme antaneet jo periksi”
Harmittoman oloinen tapahtuma alkoi kerätä myöhemmin ravintolan Facebook-sivulle valtavasti negatiivista palautetta.
Kommentit (315)
RAVINTOLOITSIJAN mukaan kaikki palautteen antajat eivät ole olleet paikan päällä eivätkä tiedä mitä tarkalleen on tapahtunut. Zhao kokee tilanteen epäreiluna.
”Aviomieheni [toinen omistaja] kävi sanomassa perheelle yhden lauseen. Pitäkää huolta lapsestanne. Perheen isä sanoi, että he ovat juuri lähdössä.”
Aika tyyppiesimerkki nykyisestä valtavirtavanhemmuudesta. Tämän takia lapsiperheitä vihataan, ja se hyvinkäyttäytyvä vähemmistökin joutuu kärsimään.
Itse menisin mielelläni syömään ravintolaan, jossa puututaan lasten mekkalointiin.
Vanhemmat eivät osaa hoitaa lastaan ja silti pitää mennä ravintolaan? Uskomatonta touhua.
Eli vanhemmat eivät viitsineet puuttua tilanteeseen, ja kun ravintoloitsija tekee niin, niin aloitetaan vihakampanja somessa. Eikä some-viestin kirjoittanut äiti ollut edes paikalla tapahtumissa.
Nyt kävi ravintolalle hyvin. Ensin tuli se haukkuminen ja nyt iskee puolustajat joita ärsyttää parkuvat kakarat ravintoloissa. Tämä rafla tulee saamaan megasuosion, kiitos tälle herkkähipiäiselle perheelle :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhemmat eivät osaa hoitaa lastaan ja silti pitää mennä ravintolaan? Uskomatonta touhua.
Luepa uutisesta mikä "perhe" kyseessä. Ns. kunniakansalaisia.
Mistä tiedät? Että eivät ole turisteja?
Nykyään on kummallista että vanhemmista on melkein tullut pyhempiä kuin lapsista itsestään. Heidän kasvatustaan ei voi kritisoida ja jos lapsi reagoi asioihin huonosti, kyseessä on huonoksi syntynyt lapsi ja koetaan loukkauksena jos sanotaan suoraan että lapsessa ei ole mitään vikaa vaan kaikki syy löytyy sataprosenttisesti huonoista vanhemmista.
Siksi olenkin vähän sitä mieltä että lasten hankkiminen tarvitsisi ihan oman korttinsa jonka edellytyksenä on käydä parit kasvatuskurssit.
Onhan tuo vähän tylysti todettu: "pitäkää huolta lapsestanne".
Itse olisin sanonut mahdollisimman ystävällisesti, että lapsen itku valitettavasti häiritsee kovasti muita asiakkaitamme ja toivoisin, että yritätte parhaanne lopettaaksenne sen. Voin tuoda esim. jäätelöpuikon.
Mutta asia tietysti sinänsä oikein ja olen ravintoloitsijan puolella. Pakkohan se on puuttua, jos vanhemmat eivät mitään tee tilanteelle.
Kaikki sympatiat ravintolalle, hyvä että puututaan häiritsevään käyttäytymiseen jos vanhemmat eivät sitä osaa tehdä. Ja närkästyneenä asiakkaan olisi pitänyt antaa palaute suoraan ravintolaan eikä parkua somessa.
Järjetöntä kun katsoo ravintolan FB-sivuja (Biang Stockmann). Ihmiset, jotka eivät ole olleet koskaan lähelläkään paikkaa, jättävät solvaavia kommentteja!
"Isä oli juuri lähdössä viemään tytärtään ulos ravintolasta rauhoittumaan. Hän ei ehtinyt toteuttaa suunnitelmaansa, sillä Shabudin mukaan ravintoloitsija ehti ensin pyytää perhettä poistumaan."
Niin niin... tässä taas huomaa kenellä on värikynät tarinassa. Ihankun kukaan tulisi samalla sekunilla juosten tiskin yli siihen, kun lapsi avaa suun ja pyytää, että poistukaa ravintolasta.. Varmaan lapsi huutanut siinä jo tovin. Olen kyllä todistanut täkäläisten kasvatusmetodeita ja uskon että ei ole heitä huuto kiinnostanut, eivätkä ole asialle mitään tehneet.
Kiukuttelevien lasten vanhemmat ei tippaakaan huomio muita asiakkaita, oli sitten kyse julkisista kulkuneuvoista, kaupoista, ravintoloista tai mistä vain. Ennenvanhaan annettiin kiukuttelijalle korvatillikka, luunappi tai vastaavaa pistämään herranterttu kuriin. Nykyään suvakkiaikakaudella vanhemmat tuijottavat vain kännyköihin ja ovat kuin asia ei koskisi heitä ollenkaan. Lähdemme huomenna etelään ja odotan jo kauhulla lentoja että onko taas joku kirkuva kiukuttelija edessä tai takana monta tuntia muita piinaamassa.
Onko helsingissä enää yhtään suomalaisia, nimet niin eksoottisia kaikki.
Nämä valittajat oli kenties arabi ja amerikkalainen nimistä päätellen?
Vierailija kirjoitti:
"Isä oli juuri lähdössä viemään tytärtään ulos ravintolasta rauhoittumaan. Hän ei ehtinyt toteuttaa suunnitelmaansa, sillä Shabudin mukaan ravintoloitsija ehti ensin pyytää perhettä poistumaan."
Niin niin... tässä taas huomaa kenellä on värikynät tarinassa. Ihankun kukaan tulisi samalla sekunilla juosten tiskin yli siihen, kun lapsi avaa suun ja pyytää, että poistukaa ravintolasta.. Varmaan lapsi huutanut siinä jo tovin. Olen kyllä todistanut täkäläisten kasvatusmetodeita ja uskon että ei ole heitä huuto kiinnostanut, eivätkä ole asialle mitään tehneet.
Myös tämä:
”Tyttäreni alkoi olla väsynyt, joten hänestä tuli äreä. Kolmevuotiaaksi hänellä on suuret keuhkot ja kun hän itkee, hän on kovaääninen”, kertoo Shabudin englanniksi.
Suuret keuhkot, on kovaääninen. Vanhemmat eivät puuttuneet asiaan. Voi vain kuvitella tilanteen. Täysin oikein tehty ravintolalta.
Vierailija kirjoitti:
Törkeä somelynkkaus.
Törkeää? Nykypäivän normaali.
Vierailija kirjoitti:
Kiukuttelevien lasten vanhemmat ei tippaakaan huomio muita asiakkaita, oli sitten kyse julkisista kulkuneuvoista, kaupoista, ravintoloista tai mistä vain. Ennenvanhaan annettiin kiukuttelijalle korvatillikka, luunappi tai vastaavaa pistämään herranterttu kuriin. Nykyään suvakkiaikakaudella vanhemmat tuijottavat vain kännyköihin ja ovat kuin asia ei koskisi heitä ollenkaan. Lähdemme huomenna etelään ja odotan jo kauhulla lentoja että onko taas joku kirkuva kiukuttelija edessä tai takana monta tuntia muita piinaamassa.
Kiukutteleva, nimittelevä ja lasten pahoinpitelyistä haaveileva etelänmatkaaja kertoo kuinka muut piinaavat häntä.
RAVINTOLAN omistaja Zhao on eri mieltä perheen kanssa siitä, mitä tilanteessa oikeastaan tapahtui.
Zhao kertoo, että taapero ehti itkeä jonkin aikaa. Itku alkoi häiritä jo muita asiakkaita ja silloin Zhaon puoliso puuttui tilanteeseen.
”Meillä käy paljon lapsiperheitä syömässä. Lapset itkevät, se ei ole yllätys. Tässä tilanteessa vanhemmat eivät välittäneet itkusta ja se alkoi olla epäreilua muita asiakkaita kohtaan. Meidän oli pakko puuttua.”
Tilanne ratkesi paikan päällä rauhallisesti. Tapauksen jälkipuinnista syntynyt palaute sosiaalisessa mediassa harmittaa Zhaoa. He ovat vastanneet pahoitellen Crew’n palautteeseen.
”Olemme antaneet jo periksi.”