Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

2-vuotias menee paniikkiin jos poikkeaa rutiineista ja välillä niistäki

Vierailija
05.03.2008 |

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
05.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

perusturvallisuus järkkynyt, kun on ollut hoidossa nyt pidemmät päivät ja mulla on muutenkin paljon omia menoja ja isä tai mummo hoitaa lasta? ap

Vierailija
2/10 |
05.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan arvailen...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
05.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja monessa muussaki...

Vierailija
4/10 |
05.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaiken pitää mennä aina samalla lailla. Mitään minuutintarkkaa päivärytmiä emme ole pitäneet, mutta esim.



- iltarituaalit

- isosiskon kerhoonvieminen (viedessä pikkusisko odottaa autossa, haettaessa tulee sisälle mukaan)

- kauppareissut (omatpikkukärryt, mieluiten lipulla varustettuna, kassojen jälkeen leikkiautoon istumaan)



pitää toteuttaa aina samalla tavalla, muuten lapsi menee ihan sekaisin, heittäytyy lattialle huutamaan eikä tokene ihan hetkessä.

Vierailija
5/10 |
05.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. lapsen on turvallista nukahtaa kun luetaan iltasatu ja mitä pienempi lapsi, sitä enemmin häntä tyydyttää kun tarina on joka ilta sama. Isommalle lapselle kelpaa toinenkin tarina kunhan se iltasatuna nimenomaan luetaan oikeassa paikassa oikeaan aikaan.



Kyllä aikuisellakin saattaa mennä päivän alku ihan pieleen jos ei saa tehdä aamurutiineja oikeassa järjestyksessä!

Vierailija
6/10 |
05.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kyllä melko riippuvainen minusta vaikka on päivät hoidossa ja on tottunut muiden hoitoon. Nukkumaanmenossa ja pukemisessa ja päivähoidosta hakemisessa aina samat rituaalit, joita toistaa päivästä toiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/10 |
05.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän ei itsekään oikein tiedä mitä häneltä odotetaan jos eteen tulee uusi tilanne, eikä lapsi kestä sellaista epävarmuutta kun haluaisi kuitenkin pärjätä ITSE. Tutut tilanteet on helpompi hanskata.

Vierailija
8/10 |
05.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan pieni vielä. Lapselle rajat, rutiinit ja säännöt tuovat turvaa ja järjestystä elämään. Kyllä meidänkin lapsilta saattoivat yöunet kadota, jos oli ollut " erilainen" päivä tms. Sellasta se vaan on pienten lasten kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/10 |
05.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

hallittavamman niille pienille aivoille. Kun niistä poiketaan, maailmankirjat menee sekaisin, sillä lapsi on oppinut että maailma toimii tämän asian kohdalla näin...

Vierailija
10/10 |
05.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei viittaa mihinkään kehitysongelmaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kuusi